Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Amazon už v roku 2020 uviedla do prevádzky viac ako 1 800 plne elektricky poháňaných modelov eVito a eSprinter.

Teraz bude nasledovať takmer 5 000 plne elektrických vozidiel eVito a eSprinter, ktoré budú v najbližších mesiacoch dodané doručovacím partnerom Amazonu. Divízia Mercedes-Benz Vans a spoločnosť Amazon tak dokončili doteraz najväčšiu objednávku elektrických vozidiel značky Mercedes-Benz. Vozidlá budú na cestách celkovo v piatich európskych krajinách. Ťažiskom nasadenej flotily je Nemecko. Amazon očakáva, že vozidlá doručia viac ako 200 miliónov balíkov ročne.

„Som rád, že ďalej prehlbujeme naše dlhoročné partnerstvo so spoločnosťou Amazon a spolupracujeme na plne elektrickej budúcnosti dopravy. Odvetvie kuriérskych služieb, expresných a balíkových služieb sa opäť ukazuje ako dôležitá hnacia sila elektromobility. Naše modely eVito a eSprinter sú ideálne prispôsobené požiadavkám našich komerčných zákazníkov z hľadiska ich efektivity a dojazdu. Dokazujú, že lokálna jazda bez emisií CO2, pôsobivý výkon, komfort a nízke prevádzkové náklady sa dajú dokonale skombinovať.“ Sagree Sardien, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes-Benz Vans

„Táto dodávka 5 000 elektrických doručovateľských vozidiel podčiarkuje náš záväzok znižovať emisie CO2 v našich prevádzkach. Od elektrických bicyklov cez dodávky až po nákladné vozidlá a infraštruktúru – sme na dobrej ceste k transformácii našej prepravnej siete. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s Mercedes-Benz, aby sme umožnili ešte rýchlejšiu elektrifikáciu a dekarbonizáciu v celej Európe.“ Neil Emery, riaditeľ Global Fleet & Product v spoločnosti Amazon

Divízia Mercedes-Benz Vans a spoločnosť Amazon už niekoľko rokov úzko spolupracujú v oblasti elektrickej mobility. V roku 2020 sa Mercedes-Benz pripojil k iniciatíve na ochranu klímy „The Climate Pledge“, ktorú založili spoločnosť Amazon a organizácia Global Optimism.

Elektromobilita od divízie Mercedes-Benz Vans: Špecialisti na jazdu bez lokálnych emisií CO2 – nielen – pre odvetvie CEP

S modelmi eVito a eSprinter zohráva divízia Mercedes-Benz Vans dôležitú úlohu vďaka lokálne bezemisnej jazde pri komerčnej preprave tovaru. Umiestnenie akumulátora v podvozku vozidla vytvára veľkorysý vnútorný priestor bez akýchkoľvek obmedzení objemu nákladu v porovnaní s vozidlami so spaľovacími motormi, čo je obzvlášť dôležité pre doručovacie služby. Multimediálny systém MBUX je sériovo integrovaný v oboch modelových radoch a tvorí základ pre digitálnu konektivitu a ďalšie digitálne doplnky, ako je napríklad automatická integrácia zastávok na nabíjanie prostredníctvom navigačného systému s elektrickou inteligenciou či integrovaná služba verejného nabíjania Mercedes-Benz MB.CHARGE Public[1]. Bezpečnostné a asistenčné systémy v oboch modeloch boli navyše vybavené novými a vylepšenými funkciami, z ktorých mnohé sú súčasťou sériovej výbavy, čo výrazne zvyšuje komfort vodiča.

Modely eVito, ktoré boli dodané doručovacím partnerom Amazonu, boli vyrobené v závode Mercedes-Benz v španielskej Vitórii. eVito je doma najmä v mestskom prostredí a vo svojom variante skriňovej dodávky je ideálne na lokálnu prepravu bez emisií CO2 na poslednom kilometri. Skriňová dodávka eVito je k dispozícii s kapacitou akumulátora 90 kWh alebo 60 kWh v spojení s elektromotorom s výkonom 150 alebo 85 kW (špičková), aby vyhovovala príslušným potrebám komerčných zákazníkov. Jej dojazd je až 480 kilometrov (WLTP)[2], [3]. Okrem skriňovej dodávky je eVito k dispozícii aj pre komerčnú osobnú dopravu ako eVito Tourer.

Triáda efektivity, dojazdu a objemu ložného priestoru robí z aktuálneho modelu Mercedes-Benz eSprinter všestranného pomocníka. V súčasnosti je k dispozícii v dvoch dĺžkach a s tromi rôznymi veľkosťami kapacity akumulátora s dojazdom až 484 kilometrov (WLTP) 2,3. S objemom nákladu až 14 metrov kubických a prípustnou celkovou hmotnosťou do 4,25 tony preukazuje model eSprinter vysokú úroveň praktickosti. Vozidlá pre doručovateľov Amazonu boli vyrobené v závode Mercedes-Benz v Düsseldorfe a boli vybavené aj na mieru vyrobenými policami na organizáciu balíkov a deliacou stenou s posuvnými dverami do priestoru vodiča od certifikovaného výrobcu nadstavieb.

30 rokov Sprintera a Vita

Modely Sprinter a Vito tento rok oslavujú svoje 30. výročie. Najmä Sprinter sa stal synonymom pre celú triedu vozidiel, triedu veľkých dodávok. Ďalšie informácie o výročí nájdete tu.


[1] Toto je digitálny doplnok. Ak chcete používať digitálne doplnky, musíte si vytvoriť Mercedes me ID a vyjadriť súhlas s podmienkami používania digitálnych doplnkov a podmienkami používania Mercedes me ID v ich aktuálnom znení. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo prepojené s používateľským účtom. Po uplynutí obmedzenej doby je možné digitálne doplnky predĺžiť za poplatok za predpokladu, že sú stále ponúkané pre príslušné vozidlo. Na používanie digitálneho doplnuk MB.CHARGE Public sa vyžaduje samostatná zmluva o nabíjaní s vybraným treťostranným poskytovateľom, prostredníctvom ktorého sa uskutočňuje platba a fakturácia nabíjaní.   

[2] Skutočný dojazd závisí od mnohých faktorov, ako je individuálny štýl jazdy, podmienky prostredia, proces starnutia akumulátora, vedľajšie spotrebiče, ako je klimatizácia, voliteľná výbava, pneumatiky, užitočné zaťaženie, profil trasy, a preto sa môže líšiť od uvedenej hodnoty WLTP.

[3] Uvedené hodnoty boli stanovené v súlade s predpísaným postupom merania WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure). Uvedené rozsahy sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 vozidla závisia nielen od efektívneho využívania zdroja energie vozidlom, ale aj od štýlu jazdy a iných netechnických faktorov. Maximálna hodnota platí pre skriňové dodávky eVito s kapacitou batérie 90 kWh a motorom s výkonom 85 kW (špičkový).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.