Značka Mercedes-EQ na IAA predstavila ďalší model, ktorý je založený na elektrickej architektúre vyvinutej pre elektrické vozidlá: model EQE.

Ide o športový biznis sedan v kompaktnom formáte. Rázvor je v tomto prípade 3120 mm. Na IAA sme videli EQE 350 s výkonom 215 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Neskôr pribudne aj model s výkonom okolo 500 kW. EQE sa vyrába v nemeckom závode v Brémach pre celosvetový trh a v nemecko-čínskom spoločnom podniku BBAC v Pekingu pre čínsky trh.

Mercedes EQE pri slávnostnom predstavení
Mercedes EQE pri slávnostnom predstavení

EQE má v porovnaní so super luxusným EQS energickejší vzhľad, o čosi kratší rázvor, kratšie previsy a natiahnutejšie boky. Previsy a predná časť sú teda krátke, kolesá s rozmermi 19 až 21 palcov spolu s výraznými svalnatými plecami dodávajú EQE atletický charakter. Rozmerovo je EQE porovnateľná s modelom CLS. EQE má pevné zadné okno a veko batožinového priestoru. Jeho objem je 430 litrov.

Interiér a komfort ovládania

Pri hyperobrazovke MBUX, ktorú môžete mať na želanie sa vytvorí prístrojová doska so širokouhlou obrazovkou. Ide o spoločné krycie sklo od jedných predných dverí až k druhým. Spolujazdec má pritom OLED displej s uhlopriečkou 12,3 palca a ovláda sa samostatne. Podľa legislatívy v Európe si smie spolujazdec prezerať dynamický obsah ako videá, televíziu alebo internet aj počas jazdy a práve na tento účel slúži tento displej. Ale pozor! Ak zabudovaná kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky zatmaví.

Palubná doska v Mercedes EQE
Palubná doska v Mercedes EQE

EQE používa rovnaký MBUX, ako má EQS. Ide o koncepciu zobrazovania a ovládania prispôsobenú svojmu používateľovi. Navrhuje mu množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Najdôležitejšie aplikácie sa ponúkajú automatiky podľa toho, čo posádka robí a kde sa pohybuje auto. Snahou je odbremeniť vodiča od nutnosti hľadať príslušnú funkciu v zložitom systéme. Systém sa aktualizuje na diaľku cez vzduch (OTA).

Pohon

EQE 350 s výkonom 215 kW má hnacie ústrojenstvo na zadnej náprave. Neskôr prídu aj vozidlá 4MATIC s doplneným hnacím ústrojenstvom aj na prednej náprave. Elektromotory sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi. To znamená vysoký výkon a účinnosť, ako aj stálosť výkonu.

Lítium-iónový akumulátor má desať modulov a využiteľnú kapacitu energie 90 kWh. Aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1.

Auto sa na rýchlonabíjačke nabije za 32 minút, výkon pri nabíjaní je 170 kW. Palubná nabíjačka má 11 kW, na želanie je tu 22 kW nabíjačka.

Dlhý dojazd

Dojazd je podľa WLTP a štýlu jazdy od 545 po 660 km na jedno nabitie. Počas jazdy sa priebežne nabíja vysokovoltový akumulátor tak, že mechanický otáčavý pohyb sa pri brzdení premieňa na elektrickú energiu. Vodič môže zvoliť rekuperáciu v troch stupňoch (D+, D, D), ako aj manuále zvoliť funkciu kĺzania pomocou radiacich páčok za volantom. Predvoleným stupňom je DAuto.

V ideálnom prípade vôbec nemusíte použiť brzdový pedál. Jazdíte čisto s použitím jedného pedála. Navigácia na dlhších trasách s tzv. Elektrickou inteligenciou funguje tak, aby vám sama naplánovala zastávky na nabíjanie a to na základe množstva faktorov pričom dynamicky reaguje napríklad aj na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia.

Zvukové svety

Ak je EQE vybavené ozvučovacím systémom s priestorovým zvukom Burmester, má vozidlo na palube dva zvukové svety „Striebristé vlny“ (Silver Waves) a „Čulý tok“ (Vivid Flux). Striebristé vlny je zmyselný a čistý zvuk. Zvukový svet Čulý tok sa orientuje na nadšencov elektrických vozidiel a je výraznejší. Tieto zvukové svety si možno zapnúť i vypnúť na centrálnom displeji ako funkciu Zvukový zážitok.

Ďalšia výbava na želanie

Na želanie sa EQE dodáva so vzduchovým pružením AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Vďaka riadeniu zadnej nápravy (extra výbava) je EQE pocitovo v meste taká obratná ako malé kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania sa s riadením zadnej nápravy zmenší z 12,5 na 10,7 metra.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu