V novej Triede S sa predstavuje druhá generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz).

Ďalší míľnik v podobe rozhrania medzi vodičom, cestujúcimi a vozidlom: na palube sa teraz nachádza až päť obrazoviek, pričom niektoré disponujú technológiou OLED. Nový 3D displej vodiča vďaka technológii Eye-Tracking prvýkrát umožňuje stlačením tlačidla priestorové vnímanie scény so skutočným efektom hĺbky bez potreby 3D okuliarov. Rovnako impozantný je aj veľký projekčný displej, ktorý premieta obsahy rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky.

Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle.

Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.

Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre Triedu S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na bočných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (to je už ale extra výbava) je Trieda S pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra.

Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa.

Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.

Predpokladá sa, že od polovice roka 2021 bude môcť nová Trieda S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.

Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

S asistentom parkovania ovládaným na diaľku môže vodič zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou mobilného telefónu. S predvýbavou na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA je Trieda S pripravená na Automatizovanú parkovaciu službu (Automated Valet Parking – AVP , SAE úroveň 4).

Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne hybridný model dobíjateľný zo siete s čisto elektrickým dojazdom až do 100 kilometrov.

Novú Triedu S bude možné objednať od polovice septembra 2020 a v decembri 2020 sa dostane k zmluvným partnerom. V USA a Číne bude Trieda S uvedená na trh vo februári 2021.

Najdôležitejšie rozmery:

Najdôležitejšie rozmery:Trieda S s……krátkym rázvoromPredchodcaRozdiel…dlhým rázvoromPredchodcaRozdiel
Vonkajšie rozmery (mm)
Dĺžka5 1795 125+545 2895 255+34
Šírka1 954/1 921[1]1 899+55/+22[1]1 954/1 921[1]1 899+55/+22[1]
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel2 1092 130–212 1092 130–21
Výška1 5031 493+101 5031 491+12
Rázvor3 1063 035+713 2163 165+51
Rozchod kolies vpredu1 6601 624+361 6601 624+36
Rozchod kolies vzadu1 6881 637+511 6881 637+51
Vnútorné rozmery (mm)
Max. priestor nad hlavou vpredu1 0701 069+11 0701 069+1
Priestor nad hlavou vzadu [2]974/1 003958/995+16/+8974/1 003958/995+16/+8
Priestor na nohy vpredu1 0511 05101 0511 0510
Priestor na nohy vzadu1 004963+411 1151 091+24
Šírka priestoru na lakte vpredu1 5921 554+381 5921 554+38
Šírka priestoru na lakte vzadu1 5831 560+231 5721 561+11
Šírka priestoru v oblasti pliec vpredu1 5161 51601 5161 5160
Šírka priestoru v oblasti pliec vzadu1 4691 499–301 4691 501–32
Objem batožinového priestoru (VDA) (l) [3]550530+20550530+20

Ponuka modelov na začiatku predaja Triedy S [10]

S 450 4MATICS 500 4MATICS 350 dS 350 d 4MATICS 400 d 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC
Motor (konštrukčný rad, usporiadanie, počet valcov)M 256, R6OM 656, R6
Zdvihový objemcm³2 9992 9992 9252 9252 925
VýkonkW/k270/367320/435210/286210/286243/330
pri1/min5 500 – 6 1005 900 – 6 1003 400 – 4 6003 400 – 4 6003 600 – 4 200
Príd. výkon s EQ BoostkW/k16/2216/22
Max. krútiaci momentNm500520600600700
pri1/min1 600 – 4 5001 800 – 5 5001 200 – 3 2001 200 – 3 2001 200 – 3 200
Príd. krútiaci moment s EQ BoostNm250250
Kombinovaná spotreba paliva NEDCl/100 km8,4 – 7,8

(8,3 – 7,8)

8,4 – 7,8

(8,4 – 7,8)

6,7 – 6,2

(6,7 – 6,2)

6,9 – 6,4

(6,8 – 6,3)

7,0 – 6,5

6,9 – 6,4)

Kombinované emisie CO2 [8] NEDCg/km191 – 178

(191 – 178)

192 – 179

(192 – 178)

176 – 163

(176 – 163)

183 – 168

(180 – 166)

186 – 171

(183 – 169)

Zrýchlenie 0 – 100 km/hs5,14,96,46,25,4
Maximálna rýchlosťkm/h250250250250250

 

Značky:

Nechajte nám správu