Je tu leto a to je pravý čas na motorky. Neuveríte, ale aj sem už dorazila poriadna IT výbava a my sme testovali aktuálne najlepšie vybavenú motorku s plne navigačným systémom, handsfree prepojením a tiež s podporou Apple CarPlay. A samozrejme, motorka je hlavne o rýchlosti a šikovnosti a to všetko Honda Gold Wing má. Pozrite si to aj v našom redakčnom videu.

Gold Wing od Hondy sme testovali aj minulý rok, môžeme teda porovnávať, čo priniesol rok 2019 do tejto kráľovskej kategórie. Tohtoročný model schudol o 6 kg, je tenší, zmenilo sa pruženie prednej vidlice a motor sa posunul viac dopredu. To všetko má za dôsledok, že Gold Wing 2019 si viac užijete v preplnených mestách, v teréne prináša viac stability a tiež potrebnú dynamiku.

Základné technické parametre

Honda Gold Wing Tour Deluxe DCT poháňa 6-valcový s objemom 1 833 cm3, 24 ventilov, typ boxer. Výrobca udáva spotrebu 5,6 l/100 km a na 560 km trati sme preverili, že je to pravda. Na takto veľký motocykel je to dobrá spotreba.

Maximálny výkon motora je 93 kW pri 5500 ot/min, maximálna krútiaci moment je 170 Nm pri 4500 ot/min. Prevodovka je pri modeli DCT automatická a 7-stupňová. Lacnejší model má 6-stupňovú mechanickú prevodovku. Dobre vám radíme, ak premýšľate nad touto motorkou, potom je vašou voľbou automatika. Prináša to pokoj pri jazde a táto prevodovka je jednoducho fantastická.

Dávkovanie plynu je je programovateľné, motorka má štyri voliteľné jazdné režimy – Eco, Rain, Tour a Sport. Ak s ňou začínate, odporúčame nastaviť Rain (dážď), vtedy je jazda plynula a zvládne ju ktokoľvek, kto má skúsenosti napr. so skútrom. Naopak na režim Sport si trúfnite tak po 300 km jazdy na tejto motorka a aj vtedy vás prekvapí, čo to v Honde vlastne vymysleli. A dobre sa držte riadidiel, nech neostanete sedieť na ceste.

Výška sedla je 745 mm a s tým treba počítať, aby ste mohli dať nohy dole pri zastavení motorky. Pneumatiky sú 130/70R 18 / 200/55R 16.

Jazda

Predné odpruženie teraz zaisťuje dvojitý lichobežník, preto je pruženie predného kolesa priame. Zadné odpruženie obstaráva jednostranná zadná vidlica Pro-Arm. Honda Gold Wing sedí s touto výbavou na ceste ako prilepená. Využiť môžete aj podporovaný rozbeh do kopca, na parkovanie príde vhod spiatočka.

To preto, lebo hmotnosť tejto motorky je 383 kg. Treba mať na ňu aj fyzickú silu, ale spiatočka vám určite pomôže. Hlavne ak na motorke sedíte dvaja. To môže byť celková hmotnosť cez pol tony a to je už dosť na pohybovanie nohami. Ocenili sme bezkľúčové zapaľovanie – kľúčik stačí mať len pri sebe.

Osvetlenie je FullLED a s motorkou veľmi dobre vidíte v noci. K stabilite prispieva antiblokovací systém brzdenia a systém trakcie HSTC. Špecialitou na testovanej verzii je aj airbag pre vodiča. To vám môže raz zachrániť život. Výborný je systém autostop, stačí mierne pokrútiť plynom a okamžite vyrazíte s motorkou do križovatky.

Víkendové cestovanie s relaxom

Aby s touto motorkou mohli vyraziť na víkend, má verzia Tour plnú výbavu kufrov. Do hlavného kufra za spolucestujúcim sme zmestili fotografický ruksak, dva bočné sú dostatočne priestranné na šaty a hygienické potreby. Kufre sa otvárajú dotykom a majú centrálne zamykanie spolu motorkou – stačí teda odísť s kľúčikom na istú vzdialenosť a do kufre sa nikto nedostane. Kufre sa nedajú dať dole z motorky, všetko teda bude treba preniesť manuálne. Cestu vám spríjemní rádio so 4 reproduktormi pričom 2 z nich sú vzadu pri spolujazdcovi. Využiť môžete aj prepojenie na Apple CarPlay.

To pre vás prináša možnosť počúvania hudby, navigáciu cez Apple mapy, Google mapy a tiež Waze. Rovnako si môžete dopriať elektronické knihy. V prípade využitie Apple CarPlay však musíte splniť niekoľko podmienok. Predovšetkým musíte mať iPhone, ten musí byť pripojený na USB port cez kábel v zadnom kufri a nevyhnutne musíte mať handsfree systém, ideálne zabudovaný priamo do prilby. Apple CarPlay pomerne nepochopiteľne nefunguje s reproduktormi zabudovanými v motorke.

Ak príde chladnejšie, je tu ohrev rukoviatok aj sedadla vodiča a spolujazdca, Všetko nastaviteľné individuálne v piatich stupňoch. Ak zastavíte, dá sa zatiahnuť ručný brzda, čo je v kopci veľmi vítané. Na pravej strane je ešte malá zatváracia skrinka napr. pre kľúče, nezabudnite si ich tam. V tomto mieste je aj otváranie palivovej nádrže. Výhodná je aj možnosť nastaviť pozíciu predného štítu. A nezabudnite, že je tu k dispozícii aj tempomat (neadaptívny).

Na výber máte farebnú verziu modrú, červeno-čiernu a alebo čisto čiernu.

Aká je predajná cena?

Základná cena Gold Wing s manuálnou prevodovkou a bez kufrov je 24 390 eur. Honda Gold Wing Tour s kuframi ale s manuálnou prevodovkou stojí 30 190 eur a najvyššia výbava s automatickou prevodovkou, kuframi a airbagom je v cene 33 900 eur.

 

 

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu