Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová generácia hlasového asistenta BMW bude využívať technológiu Alexa. Túto skutočnosť oznámili na výročnej konferencii Amazonu Devices and Services Stephan Durach, senior viceprezident pre konektivitu a technický vývoj BMW Group a Dave Limp, senior viceprezident pre zariadenia a služby Amazonu.

„Technológia Alexa umožní ešte prirodzenejší dialóg medzi vodičom a vozidlom, takže vodiči sa budú môcť viac sústrediť na riadenie. Digitálny zážitok sa tak dostane na úplne novú úroveň,“ povedal Stephan Durach.

Dave Limp k tomu dodal: „Táto spolupráca s BMW je skvelým príkladom toho, k čomu bola Alexa Custom Assistant navrhnutá: aby zrýchlila a uľahčila firmám vývoj vlastných inteligentných asistentov pre prakticky akékoľvek zariadenie bez toho, aby bolo nutné ich nákladne a zložito vytvárať od základu.“

Od uvedenia prvého hlasového asistenta BMW (BMW Intelligent Personal Assistant) v roku 2018 sa hlasová interakcia stáva čoraz dôležitejšou súčasťou ovládacieho systému BMW iDrive. Nový hlasový asistent BMW bude pracovať v spolupráci s Alexou a poskytne zákazníkom výhody inteligentného asistenta, ktorý je znalcom samotného automobilu a súvisiacich služieb, zatiaľ čo Alexa poskytuje známe skúsenosti, ktoré mnoho zákazníkov využíva už dnes. Ide napríklad o možnosť ovládať hudbu, vzdialene spravovať svoju smart domácnosť, pridávať položky do nákupného zoznamu alebo zisťovať počasie pre daný deň. Zákazníci si stále môžu vybrať, či budú používať hlasového asistenta BMW a Alexu samostatne, alebo či budú obaja asistenti pracovať vedľa seba.

Prvé vozidlá s novou generáciou hlasového asistenta BMW sa objavia v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.

Ochrana dát je pre BMW Group najvyššou prioritou

BMW Group zaisťuje, aby údaje zákazníkov boli chránené a spracovávané v súlade s požiadavkami na ochranu osobných údajov prostredníctvom zavedených procesov na všetkých trhoch, kde spoločnosť pôsobí. Spoločnosti BMW Group a Amazon zdieľajú silný záväzok udržať si dôveru zákazníkov a chrániť ich súkromie, vrátane toho, že im poskytnú kontrolu nad ich údajmi.

Značky: