Stratégiu spoločnosti Ricoh zameranú na to, ako sa vyrovnať s novým normálom spôsobeným koronakrízou, sme na stránkach nášho magazínu sme už predstavili.

V októbri Ricoh pripravil prezentačnú akciu Back to Office a presne podľa hesla nový normál sa dala sledovať aj virtuálne. My vás pozývame na túto akciu a predstavíme nové koncepty práce v dobe koronakrízy a po nej. Cieľom je teda predstaviť chytré a bezpečné pracovisko. Technológie, ktoré predstavil Ricoh pomôžu zaistiť, aby zamestnanci trávili pracovný čas produktívne a podporujú bezpečnú a flexibilnú prácu.

Pozrite si viruálnu prehliadku VirtualTout RICOH Back to Office 2020, kliknutím sem

Prvým stanovišťom bola zasadacia miestnosť s interaktívnou tabuľou Ricoh Lively s plnou integráciou do systému Microsoft 365. Stačí sa prihlásiť so svojou firemnou kartou a tabuľa sa cez účet spojí s cloudom Microsoft. Takto sa dá dostať napr. k svojmu kalendáru a z neho vybrať naplánované stretnutie. Následne sa k nemu stiahnu všetky potrebné dokumenty (prezentácie, texty, tabuľky). Táto tabuľa vlastne nahradzuje notebook. Do zobrazenej prezentácie sa dá kresliť, pridávať anotácie a pod. Rovnako môžete použiť aj internetový prehliadač.

Nasledovala prezentácia systému Crestron Flex na jednoduchú realizáciu videokonferencií. Skladá sa z ovládacieho displeja a soundbaru s výkonnými reproduktormi, citlivými mikrofónmi a kamerou. Soundbar je schopný zvukovo pokryť aj veľké zasadačky a nepotrebujete prenosné mikrofóny. Videli sme aj stolné boxy, kde sú integrované káble na jednoduché pripojenie notebooku tak, aby sa obsah z nich dal premietať na plátno.

Zastavili sme sa aj pri boxoch SmartLocker. Tie fungujú ako inteligentná požičovňa napr. pre periférie, ktoré sú užitočné, ak pracujete z domu (kamery, slúchadlá). Požičiava sa opäť pomocou firemnej karty a zadaním kódu tovaru. Zápožičky sa automaticky evidujú. SmartLocker môže tiež fungovať ako podateľňa, na odkladanie osobných vecí alebo na vyzdvihnutie objednaného tovaru.

Inteligentné skrinky SmartLocker, Zdroj: Ricoh

Inteligentné skrinky SmartLocker, Zdroj: Ricoh

K vrcholom prezentácie patril systém Ricoh SmartSpaces. Ním sa dajú rezervovať zasadacie miestnosti, ale aj pracovné stoly, a to tak, aby sa dodržiavali rozostupy medzi zamestnancami. Tí si svoje miesto vyberajú aj na diaľku z plánu podlažia, kde sú vyznačené jednotlivé miestnosti. Pracovné miesta sa rezervujú na celý pracovný deň, zasadačky na konkrétnu hodinu. Systém môže byť doplnený o rad snímačov, ktoré snímajú reálnu prevádzku v kancelárii. Sú to snímače umiestnené na strope a tie spočítajú počet prítomných osôb a sledujú ich pohyb. Využiť sa môžu aj snímače umiestnené pod doskou pracovného stola. Na základe reálnych čísiel sa potom monitoruje celkový pohyb osôb.

V prípade SmartSpaces si rezervujete svoje bezpečné pracovné miesto napr. aj na diaľku

V prípade SmartSpaces si rezervujete svoje bezpečné pracovné miesto napr. aj na diaľku

Partner tejto akcie, LG Digital Signage, prezentoval vstupný model 65-palcového dotykového android displeja. Ten umožňuje až 20 dotykových bodov naraz. Aplikácia ScreenShare Pro umožňuje zdieľanie pripojených zariadení ako mobily, tablety či notebooky. Zariadenia sa ňou jednoducho spárujú pomocou PIN-u. Displej sa dá využiť nielen v kancelárii, ale aj v školstve.

V časti určenej pre tlač sme videli multifunkčné zariadenia Ricoh s pôdorysom pre A4, ktoré sú však schopné spracovávať dokumenty formátu A3. Obsahujú aj integrovanú zošívačku, prípadne finišer na triedenie dokumentov ako aj s podporou tlače z cloudu. Videli sme tiež Streamline riešenie na separáciu faktúr. Tie je možné vložiť do skenera ľubovoľne orientované a systém ich na základe rozpoznania čiarového kódu faktúry úhľadne zarovná a zoradí do PDF formátu.

Tlačové systémy firmy Ricoh

Tlačové systémy firmy Ricoh

V časti Digitalizácia sme videli ako sa dokáže urobiť poriadok aj v neporiadnej kancelárii. Prezentácia bola zameraná na vyťažovania údajov z faktúr, pričom softvér na to je licencovaný na počet strán za mesiac. Ide vlastne o výber dôležitých informácií z faktúr do databázy. Ten prebieha automaticky a ak pritom dôjde k nezrovnalostiam, systém na to upozorní obsluhu. Výsledkom je napr. prehľadávateľné PDF.

Na stanovišti IT služieb sme zistili, že Ricoh ponúka aj hardvérové zariadenia ako sú notebooky, servery, sieťové súčasti napr. značky Cisco so zaujímavým financovaním. Ricoh tiež ponúka virtualizáciu napr. cez Microsoft Azure, zálohovanie a prirodzene aj riešenia na bezpečnosť dát.

Na záver sme navštívili reprocentrum, kde sa realizujú všetky tlačové požiadavky zamestnancov. Predstavené tlačové systémy sú schopné napr. vytvoriť dokumenty s hranatým zošitím a čelným orezom. Je to ideálne na tlač príručiek.

Celkovo Ricoh jasne ukázal, že bezpečnú prácu v kancelárii je možné dosiahnuť.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu