Nový Renault ZOE prichádza na Slovensko: Ponúka väčšiu batériu, dojazd až 395 km a silnejší motor (poznáme ceny a dostupnosť)

1

V utorok (26.11.2019) podvečer sme sa zúčastnili slávnostného alebo skôr elektrizujúceho uvedenia tejto novinky na Slovenský trh, pričom sme sa dozvedeli podstatné detaily a hlavne ceny.  

3. generácia Renaultu ZOE prichádza vo veľkom štýle a hlavne s inováciami na podstatných miestach. Začneme dizajnom, ktorý je oproti predošlej generácii viac prekopaný a vo výsledku atraktívnejší – redizajnom prešla predná kapota s výraznejšími líniami, modernizované sú aj nárazníky a nezabudlo sa ani na LED svetlomety – predné i zadné majú nový tvar, ktorý korešponduje s aktuálnym dizajnovým jazykom značky. Novinkou sú aj predné LED hmlové svetlomety lemované chrómovou lištou (v závislosti od výbavy). Prvý dojem z prepracovaného dizajnu je pozitívny. Nový Renault ZOE je z akéhokoľvek uhľu podarené auto.

Pár minút sme pobudli aj v interiéri, ktorý je veľmi pekne spracovaný a aj napriek pár miestam s tvrdými plastami sa nám páči. Ceníme prítomnosť nových materiálov, konkrétne tkaniny, ktorej materiál je 100% recyklovaný (poťah okrasných líšt, časť výplni dverí a pod.). Tento typ materiálov máme veľmi radi, nakoľko sú „eko“ a zároveň je to niečo nové, ešte príliš neokukané a príjemné na dotyk. Interiér je ako celok veľmi pekne a hodnotne prevedený. Jeho základná kostra je veľmi podobná novému Cliu – recenziu nájdete TU. V strede palubnej dosky je veľký dotykový LCD (9,3“) displej a pod ním viacero fyzických ovládačov a panel klimatizácie.

Stredová konzola je prakticky zhotovená, pričom ponúka dostatok priestoru pre rôzne drobnosti a nechýba ani priestor s bezdrôtovým Qi nabíjaním. Veľmi sa nám páči aj volič jazdných režimov, e-shifter, ktorý je silno moderný J. Sedadlá a posed za volantom budeme hodnotiť až počas redakčného testu, tých pár minút sedenia na verdikt nestačí. Sedadlá však vyzerajú veľmi dobre, ako vpredu, tak aj vzadu, kde som sa pokúšal napratať. Miesta pomenej, ale menšie postavy/deti sa tam budú cítiť v pohode. Ako nové Clio, tak aj ZOE dostalo nový multifunkčný volant, s ktorým sa dobre pracuje. Určite vás zaujíma aj objem batožinového priestoru – v základe je to 338 litrov – po sklopení zadných operadiel to bude viac ako dvojnásobok.

Teraz to najpodstatnejšie! Nový Renault ZOE ponúka výkonnejšiu batériu (Z.E. 50), ktorá má kapacitu 52 kWh. Zaujímavosťou je, že jej veľkosť zostala oproti predošlej generácii nezmenená, navýšila sa iba kapacita článkov. Batéria zostala zakomponovaná v podlahe vozidla a skladá sa z 12 modulov, ktoré majú celkovo 192 článkov. Hmotnosť samostatnej batérie je 326 kg. Celková prevádzková hmotnosť vozidla je 1502 kg.

Novinkou je aj výkonnejší elektromotor, resp. dve výkonnostné verzie. Batéria je vždy rovnaká. Slabšia verzia má výkon 110 koní a krútiaci moment 225 Nm (zrýchlenie 0-100km/h = 11,4 sekundy. Max. rýchlosť 135 km/h). Silnejšia verzia ponúka 135 koní a krútiaci moment 245 Nm (zrýchlenie 0-100km/h = 9,5 sekundy. Max. rýchlosť 140 km/h). Výrobca deklaruje pre obe výkonnostné verzie dojazd na úrovni 395 km (podľa normy WLTP). Z doposiaľ zistených informácií to v prípade skutočnej „eko“ jazdy nebude ďaleko od reality. Každopádne až reálny test ukáže, ako to v skutočnosti je.

A čo nabíjanie? ZOE môžete nabíjať AC (striedavý prúd) nabíjačkou s výkonom až do 22 kW (v sérii), pričom je možné využiť aj rýchle DC dobíjanie do 50 kW (možnosť rýchleho nabíjania je za príplatok). Rýchle DC nabíjanie je možné vďaka novému komponentu/modulu, ktorý pochádza priamo od Renaultu. Samozrejmosťou je aj možnosť nabíjania z domácej 230V siete – dodávaným nabíjacím káblom. Dĺžka nabíjania závisí od výkonu nabíjačky. Nabíjanie na 50 kW stanici by nemalo trvať viac ako hodinu (z 20 do 100%). Na kapacitu 80% by sa malo ZEO nabiť za približne 35 minút.

Samozrejmosťou je aj režim rekuperácie – klasické označenie „B“, vďaka čomu môžete premieňať kinetickú energiu na elektrickú a predĺžiť si tak dojazd. V režime „B“ sa auto správa ako jednopedálové, čo zjednodušene znamená, že ak pustíte plynový pedál, tak auto začne automaticky spomaľovať/brzdiť a rekuperovať energiu, ktorá sa vracia späť do batérie. Režim „B“ má silný účinok, kvôli čomu sa v tomto režime aktivujú aj brzdové svetlá (po uvoľnení plynové pedálu). Tento režim je v prípade elektromobilu najlepší, ale nemusí vyhovovať každému, resp. sa občas bude hodiť aj klasický „Drive“ režim, kedy sa toto auto správa úplne bežne a po uvoľnení plynového pedálu sa naďalej pohybuje svojou zotrvačnosťou. Výber režimu je iba na vás, prepínanie je vďaka voliču jazdných režimov „e-shifter“ veľmi jednoduché a rýchle.

„ZOE má jedinečnú všestrannosť nabíjania vďaka nabíjačke Caméléon, využívajúcu zásuvku typu 2, ktorá umožňuje vyťažiť maximum z terminálov striedavého prúdu až do 22 kW a je tak najrýchlejšie nabíjaným elektrickým vozidlom na dobíjacích miestach, ktoré sú bežné najmä vo verejnom priestore.“

Ako funguje riadenie teploty batérie? Prevádzková teplota batérie je riadená systémom externej ventilácie, ktorá „posiela“ vzduch k batérii kvôli ochladeniu alebo uberá prívod vzduchu kvôli opätovnému ohrievaniu, aby sa teplota udržala v ideálnom prevádzkovom rozsahu. Novinkou je aj použitie tepelného čerpadla. Renault sa rozhodol nahradiť tradičné odporové telesá tepelným čerpadlom, aby obmedzil dopad kúrenia a klimatizácie na dojazd vozidla. Vo výsledku to znamená, že si napr. prostredníctvom aplikácie MY Renault môžete  na diaľku aktivovať kúrenie alebo klimatizáciu vozidla, ktoré sa nabíja, a to bez vplyvu na dojazd.

Asistenčné systémy a multimédia v plnej výbave? Ako inak! Nový Renault ZOE je vybavený dvomi zobrazovacími jednotkami – v strede palubnej dosky je osadený 9,3“ LCD displej, ktorému sekunduje 10“ plne digitálny prístrojový panel s možnosťou zmeny zobrazenia informácií (multimédiá, navigácia a pod.). Základným prvkom je vylepšený systém Easy Link, ktorý komunikuje aj s aplikáciu MY Renault (integrovaný 4G modul v aute). Tento nový systém sme už mali možnosť vyskúšať v novom Cliu, no v tomto prípade je ešte trošku vylepšený o funkcie, ktoré elektromobil vyžaduje. Samozrejmosťou je aj natívna navigácia a podpora aplikácií Apple CarPlay a Android Auto.

Aplikácia MY Renault kombinuje škálu funkcií, ktoré sú užitočné pri riadení vozidla na diaľku: kontrola úrovne batérie a stavu nabitia, plánované dobitie počas dopravnej špičky, zapnutie alebo programovanie kúrenia/klimatizácie pre dosiahnutie optimálnej teploty (21 °C) v okamihu odjazdu, a to bez toho, aby sa tým znížil dojazd. Taktiež zobrazuje akčný rádius dojazdu na navigácii. Plánovač trasy obsiahnutý v aplikácii MY Renault navrhuje trasu, ktorá zobrazuje najvhodnejšie dobíjacie stanice, ich obsadenosť a celkový čas jazdy, vrátane zreteľa na dobu nabíjania. To sa v prípade elektromobilu bude určite hodiť.

Čo sa týka asistenčných systémov, tak tu nájdete všetky dôležité prvky, ktoré sa starajú o bezpečnosť posádky ako aj blízkeho okolia auta. Ich dostupnosť záleží, pochopiteľne, od stupňa výbavy a príplatkov. Za spomenutie určite stojí proaktívne sledovanie okolia vozidla s detekciou chodcov/cyklistov a autonómnym brzdením v prípade núdze, E-Call, rozpoznávanie dopravných značiek, aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, asistent rozjazdu do kopca, monitorovanie mŕtvych uhlov, adaptívny tempomat a funkciou stop&go, automatické prepínanie svetiel a pokročilý parkovací asistent s možnosťou zobrazenia okolia vozidla prostredníctvom 4 kamier.

Ceny a dostupnosť

Nový Renault ZOE je oficiálne dostupný od polovice Novembra v troch prevedeniach (Life, Zen, Intens) a dvoch výkonnostných verziách (110k, 135k). Nezabudnite ani na štátnu dotáciu na elektromobil, ktorá môže byť až do výšky 8000 Eur (ak sa vám ju podarí vybaviť, tak budete mať Black Friday aj v Utorok 🙂)

  • Renault ZOE Life (110k/225Nm/52kWH): 31 900 Eur
  • Renault ZOE Zen (110k/225Nm/52kWH): 33 500 Eur
  • Renault ZOE Zen (135k/245Nm/52kWH): 34 500 Eur
  • Renault ZOE Intens (135k/245Nm/52kWH): 35 500 Eur

Tak ako sa vám páči nový Renault ZOE? Určite nám zanechajte váš názor v komentároch.

Za pozvanie na predstavenie ďakujeme spoločnosti: Renault Slovensko

Zdroj: Vlastné, tlačová správa

 Prečítajte si aj:

Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line: Najdôležitejší model značky sa opäť podaril

O autorovi

Svet technológií a automobilov je to, čo ma baví a napĺňa. Z oblasti technológií ma to najviac ťahá k ovociu , dronom, fotoaparátom a inteligentným zariadeniam (IoT). Svet automobilov, ale aj motoriek ma zaujíma od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád fotografujem, cestujem, testujem a píšem.

Jeden komentár

  1. recenzia – OK. Ale take peniaze za tieto auta? Ved to je nieco neuveritelne. To ked bude stat podporovat a preplati tam 60%, tak zacnem o tom rozmyslat, inac ani nahodou.

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné časopisu TOUCHIT, teraz s užitočnou príručkou
Začíname so smartfónom.Iba za 22,99 €.
Kliknite a zistite viac>>