Toyota vyrobí autobusy špeciálne pre letné olympijské hry v Tokiu.
Malo by ich byť až 100 a celá flotila vodíkových autobusov môže slúžiť aj ako núdzové generátory.
Predávať ich začne už na budúci rok a každý jeden autobus poskytne výkon 3× vyšší ako automobil Tesla S. Špeciálne navrhnutý palivový systém používa 600 litrov vysoko stlačeného vodíku a dodáva výkon 235 kWh. Firma uvádza, že motory môžu byť použité ako zdroj energie v prípade núdze a katastrof.
Toyota pracuje na zariadeniach, ktoré neprodukujú oxid uhličitý. Aktuálne v rámci firmy Hino a divízie autobusovej a nákladnej prepravy. Momentálne je spoločnosť na vzostupe s výrobou vodíkových automobilov, aj keď sú menej efektívne ako elektromobily. Najmä ak je vodík získavaný za použitia vody a elektrickej energie. Na druhú stranu vodík premenený z metánu vytvára oxid uhličitý, hoci nie v takej miere ako pri použití benzínových alebo naftových motorov.
Spoločnosť Toshiba nedávno predstavila nový závod na výrobu vodíka získavaného elektrolýzou. Zatiaľ však Japonsko aj naďalej dostáva energiu zo spaľovania a neobnoviteľných zdrojov energie. A stále platí, že vodíkové nádrže sú stále produkované premenou metánu a teda vylučovaniu CO2. Premiér Shinzo Abe sa zaviazal k vodíkovej budúcnosti a podpore tohto spôsobu poháňania zariadení.
Zdroj: Engadged