„Vieš, ako som si kupovala cez internet tú voňavku od Armaniho? Tak si predstav, že včera, keď som bola v práci, tak mi z ničoho nič volal kuriér, že stojí pred domom. Pritom neprišla žiadna esemeska, nikto vopred nezavolal. Proste nič. Hrôza. Hádam si nemyslia, že nemám na práci nič iné ako sedieť doma a čakať, až milostivo prídu ?!“

Tiež sa vám už niečo podobné stalo? A tiež ste v duchu alebo dokonca nahlas zlorečili kuriérovi? Možno neprávom. Problém totiž mohol vzniknúť inde – už v e-shope. „Prepravu zásielky objednáva u dopravcu e-shop a ten je zodpovedný za to, akým spôsobom budeme zásielku doručovať,“ vysvetľuje Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ spoločnosti Geis na Slovensku, ktorá zabezpečuje prepravu pre celý rad e-shopov.

Spôsoby doručenia zásielky sú dva – doručenie priamo k vám domov, čiže služba B2C a doručenie do firmy, odborne B2B. Rozdielov je medzi nimi viac, avšak pre e-shopy je tým zásadným rozdiel v cene. Doručenie do firmy (B2B) je totiž lacnejšie.

„Ak e-shop objedná správne, teda uvedie, že sa jedná o balík na súkromnú adresu, príde vám od nás e-mailom alebo formou SMS automaticky informácia, že sme balík prevzali, kto vám ho posiela a koľko budete platiť. Zároveň vám ponúkneme ďalšie služby, ako sledovanie pohybu zásielky alebo napríklad možnosť presmerovania balíka na výdajné miesto Geis Point. V deň doručenia vám potom príde informácia s časovým oknom, počas ktorého balík budeme doručovať, a tiež telefónne číslo na kuriéra. Príjemca sa tak môže dohodnúť priamo s ním,“ opisuje Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ spoločnosti Geis na Slovensku.

Zásielky na firemné adresy, teda tie doručované v režime B2B, toľko služieb nezahŕňajú. „Nevzťahujú sa na ne žiadne automatické avíza ani možnosti presmerovania na výdajné miesta,“ hovorí Dušan Vilhan a zdôrazňuje, že do firiem sa doručuje výhradne počas pracovnej doby, takže sa netreba nijako bližšie dohodnúť na doručení. „Ak e-shop šetrí a objedná si u nás iba B2B doručenie, ochudobní svojich zákazníkov nielen o priebežné informácie o zásielke, ale práve aj o možnosť presmerovať si ju na výdajné miesto.

Pritom obľuba doručenia na výdajné miesta stále rastie, „pripomína Vilhan a dodáva, že Geis má na Slovensku, v Českej republike a Poľsku viac ako 800 výdajných miest Geis Point s dobrou dostupnosťou a s výhodnou otváracou dobou. „Príjemca si teda môže nechať doručiť balík do najvhodnejšieho miesta a vyzdvihnúť si ho vtedy, keď sa mu to hodí. Balíky zostávajú v Geis Pointe sedem dní, počas ktorých pošleme príjemcovi až tri avíza s upozornením,“ dodáva Dušan Vilhan.

Značky: