Plzeňský Prazdroj Slovakia investuje do výroby. Plechovkové pivo je na čele

0

Technológie idú dopredu, na kvalitné pivo je stále treba ľudský faktor.

Plzeňský Prazdroj Slovensko pripravuje ďalšiu veľkú investíciu do svojej výroby. V Pivovare Šariš bude už o pár mesiacov naplno v prevádzke nová plechovková linka, inovuje sa linka pre stáčanie fliaš a investuje sa aj do novej filtračnej linky. Celkové investície sú odhadované na viac ako 4 milióny eur.

Plánovaná je realizácia novej plechovkovej a filtračnej linky ako i obnova linky pre stáčanie fliaš. Plechovkové pivo, ktoré je dostupné v 400ml, 500 ml a 550 ml, je rôzneho typu. Podľa prieskumov pivovaru používatelia uprednostňujú rôzny typ pivo v rôznom objeme. Radler, Cider a podobné výrobky sú preto v menších, 400 ml, baleniach.

V oblasti modernizácie pivovaru dnes pracuje senzorická technika. Avšak stále je potrebná účasť človeka. Zodpovedný pracovník vyhodnocuje kvalitu a celkový proces. V tomto smere sa firma stále spolieha na ľudksý faktor. Druhou záležitosťou je možnosť automatizácie. Vzhľadom na potrebu reagovať na špecifické potreby trhu nie je možná vyššia automatizácia. Bola by vhodná len z krátkodobého hľadiska. Inak by nadmerné zavádzanie Industry 4.0 prinieslo skôr kontraproduktívny efekt. Potvrdil to Grant Liversage, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja

Najvýraznejšou z plánovaných zmien je modernizácia plechovkovej linky, ktorá si vyžiada celkovú investíciu vo výške 2,1 milióna eur. Jej súčasná vyťaženosť je na úrovni 90 % a neustále rastie. Pre rok 2019 je odhadovaný plán jej kapacity zhruba 95 %. Vďaka investícii sa zvýši jej kapacita o tretinu, čo znamená navýšenie produkcie na 22-tisíc hl mesačne.

Plzeňský Prazdroj Slovensko touto investíciou reflektuje na rast licenčnej výroby v Pivovare Šariš. Okrem domácich značiek Šariš, Topvar a Smädný Mních sa totiž v pivovare na východe varia aj ochutené varianty Birellu, po ktorých siaha stále viac zákazníkov.

Pivný trh sa mení

Pivný trh prešiel v poslednom období významnými zmenami. Preferencie zákazníkov sa významne posúvajú – ochutené nealkoholické pivo sa stalo najdynamickejšie rastúcou kategóriou uplynulého roka, kedy zaznamenalo zhruba 20%-ný nárast.

Na Slovensku je tvorí čapované pivo 30 %, čo je o 10 % menej ako v Českej republike. V prípade predajov baleného piva vedú plechovky a to s 2/3 podielom na trhu.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Prečítajte si aj:

Každý mesiac zmizne až 23 000 mobilných zariadení. Ako sa chrániť pred krádežou či stratou?

Značky:

O autorovi

Notebook, smartfón, slúchadlá a ja - toto je zostava, vďaka ktorej pod mojimi prstami vznikajú recenzie aj detailné testy a videá notebookov, telefónov, slúchadiel, reproduktorov, tlačiarní alebo softvérových služieb či gadgetov. Pod taktovkou trance a deep house pribudne každý deň na "digitálnom papieri" pár nových riadkov. A keďže sa zatiaľ nikto na moje texty nesťažoval, hudobný štýl je môj piaty element.

Komentáre sú uzavreté