Poštová banka hovorí, že výdavky na Valentína stúpajú

0

Minulý rok to bolo v priemere 36 EUR.

Cenové rozdiely a rozdiely podľa počtu darov sú aj vo vekových kategóriách. Najvyššie tržby majú v tento deň reštaurácie, kvetinárstva a predajne so šperkamihodinkami.

Popularita Dňa zaľúbených rastie a pomaly dobieha MDŽ. Napriek tomu sa sviatok žien určite nestáva prežitkom minulosti. Vyplýva to z analýzy platieb kartou klientov Poštovej banky, ktoré zrealizovali počas spomínaných dní.

Valentín v roku 2016 pripadol na nedeľu. Klienti Poštovej banky vtedy minuli bezmála 390-tisíc EUR. Už o rok neskôr sa objem platieb v daný deň zvýšil takmer o 600-tisíc EUR a  14. februára minulého roku utratili viac ako 1,6 mil. EUR.

„Pred štyrmi rokmi minul klient Poštovej banky na valentínske darčeky, oslavy, zážitky či pobyty v priemere 31 EUR, vlani to bolo už 36 EUR. Aj na základe tohto nárastu vidieť, že Svätý Valentín sa u nás udomácnil,“ uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

postoa banka valentin graf

Nákup v kvetinárstvach podľa analýzy Poštovej banky

MDŽ však stále vedie. Klienti tejto banky minú ešte viac. Vlani bol rozdiel v objeme transakcií v dané sviatky vyše 80-tisíc EUR. Pri pohľade na sumy, ktoré utrácajú 8. marca to dokonca vyzerá tak, že popularita Medzinárodného dňa žien narastá. Klienti Poštovej banky pred štyrmi rokmi utratili za pozornosti pre „svoje ženy“ viac ako 650-tisíc EUR, v roku 2019 to bolo približne o milión eur viac.

Priemerný výdavok muža za valentínsky darček bol vlani takmer 37 EUR, žena zaplatila približne o euro menej. Na Deň žien je rozdiel v sume priemernej platby oboch pohlaví takmer dvojeurový.

Podľa hovorkyňe Poštovej banky, klienti vo vekovej skupine 31-40 rokov a 41-50 rokov sa v tieto dni starajú o najväčšie objemy platieb. Klienti vo veku 20-30 rokov pri tejto príležitosti síce míňajú menej, ale práve u nich evidujeme najväčší počet transakcií kartou.

Dá sa predpokladať, že mladí na deň zaľúbených kupujú väčší počet lacnejších darov, starší nakupujú menej darov, ale drahších. Najvyššie tržby v spomínaných dňoch zaznamenávajú kvetinárstva. Na Valentína a MDŽ sú platby v týchto obchodoch vysoko nad priemerom. Výrazne viac míňame aj v reštauráciách a v klenotníctvach.

Svätý Valentín aj Deň žien stojí klientov Poštovej banky približne rovnako vo všetkých krajoch. Mierne viac míňajú v Bratislavskom a Trnavskom regióne.

Zdroj: Poštová banka

Prečítajte si aj:

365.bank a Poštová banka spustili bezkontaktné výbery z bankomatov: Peniaze vyberiete aj smartfónom či inteligentnými hodinkami

O autorovi

Notebook, smartfón, slúchadlá a ja - toto je zostava, vďaka ktorej pod mojimi prstami vznikajú recenzie aj detailné testy a videá notebookov, telefónov, slúchadiel, reproduktorov, tlačiarní alebo softvérových služieb či gadgetov. Pod taktovkou trance a deep house pribudne každý deň na "digitálnom papieri" pár nových riadkov. A keďže sa zatiaľ nikto na moje texty nesťažoval, hudobný štýl je môj piaty element.

Pridaj komentár