Plánuje sa postaviť v spolupráci so Západoslovenskou energetikou 55 staníc v Bratislave a okolie.

Budú rôzneho typu vrátane rýchlonabíjačiek. Otázkou stále zostáva, či to bude na pokrytie Bratislavy stačiť. To závisí od rýchlosti nástupu elektromobility na Slovensku, špecificky v hlavnom meste. Marian Rusko, člen predstavenstva ZSE, hovorí o tom, že tento projekt je treba rozvíjať už teraz.

Ivo Nesrovnal, primátor mesta Bratislava, hovorí o šetrení nákladov ako aj životného prostredia. Keďže sú v tomto smere zapojené aj iné európske metropoly, Bratislava chce byť pri tom. Riešiť sa ale budú musieť aj pozemky, na ktorých budú tieto stanice.

Bratislava zatiaľ neuvažuje o zákazoch vstupu do mesta pre vybrané typy áut. Nesrovnal nateraz hovorí o tom, že najprv je treba poskytnúť občanom nejaké iné možnosti, neskôr robiť represiu a budovať zelené zóny.

Elektromobility sa aktívne zúčastňuje firma GO4, ktorá prevádzku taxislužbu www.e-taxi.sk. Teda taxislužbu s nulovými emisiami. Je to výhodné nielen pre zákazníkov ale aj pre firmy. Tie totiž nebudú produkovať emisie ako klasické auto, napríklad v zime. Taxikár si bude kúriť a plodiť emisie.

Na ekologických taxíkoch sa toto nestane a navyše bude auto bezhlučné. Marcel Lukačka, riaditeľ spoločnosti GO4, vidí zmysel v motivácii práve taxikárov, ktorí auto opotrebujú rýchlejšie a tak budú prví, ktorí môžu začať po čase kupovať nové typy áut. Bežní ľudia sa budú pridávať pozvoľne.

Prečítajte si aj:

 

 

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Nechajte nám správu