Pod predaj elektroniky sa podpisujú všetky významné športové udalosti. Výnimkou nie sú ani tohtoročné Zimné olympijské hry v juhokórejskom Pjongčangu. Slováci si športové výkony slovenských reprezentantov vychutnávajú na veľkých displejoch a s kvalitným ozvučením. Predaje televízorov vzrástli o desiatky percent.

Zimné olympijské hry (ZOH 2018) v  Pjongčangu odštartovali slávnostným ceremoniálom 9. februára a skončia 25. februára. Svoje sily si reprezentanti jednotlivých krajín zmerajú v 15 zimných športoch a 102 disciplínach. Nechýbajú medzi nimi ani zástupcovia Slovenska. Fanúšikovia, ktorí nemali možnosť vycestovať za svojimi favoritmi, prípravy na olympiádu nepodcenili.

Ukázalo sa to najmä na predaji televízorov. ,,Pred oficiálnym zahájením zimnej olympiády sme zaznamenali nárast predaja televízorov až o 21 percent,“ prezrádza Pavel Ostrý, špecialista na televízory z internetového obchodu Hej.sk. Dodáva, že predaje eskalujú vždy pred športovými udalosťami a ich štartom sa čísla opäť postupne ustália. Dôvodom zvýšeného dopytu po televízoroch je, že Slováci si chcú športové výkony reprezentantov vychutnať vo veľkom.

Kvalitný obraz a zvuk

Pri kúpe televízora rozhoduje podľa Ostrého z Hej.sk najmä obraz a zvuk. ,,Zákazníci, samozrejme, hľadajú rozumný kompromis medzi cenou a kvalitou. Dôležité parametre sú pre nich najmä kvalitný obraz, veľká uhlopriečka a dobrý zvuk,“ opisuje špecialista. Bez povšimnutia nenechávajú ani rôzne príslušenstvo. Okrem dopytu po televízoroch sa totiž zvyšuje záujem aj o rôzne príslušenstvo. Ide napríklad o projektory, reproduktory či multifunkčné zariadenia.

Podobné požiadavky majú slovenskí zákazníci pred všetkými významnými športovými udalosťami. Tie opakovane ovplyvňujú predaj elektroniky a na prudké nárasty sa predajcovia vopred pripravujú. Sklady však vypredávajú najmä futbalové majstrovstvá. ,,Pred Majstrovstvami Európy vo futbale v roku 2016 sme dokonca zaznamenali historický nárast predaja až o neuveriteľných 29 percent,“ spomína špecialista z Hej.sk.

 

Značky: