Objednali sme si SIM kartu operátora Radosť: Takto to funguje

14

K dispozícii je aplikácia pre Android, pomocou ktorej vybavíte všetko potrebné.

Digitálny operátor Radosť spustil svoju ponuku a pokiaľ máte smartfón so systémom Android, už si môžete objednať jeho SIM kartu cez mobilnú aplikáciu.

Aplikáciu Radosť si môžete stiahnuť z Obchodu Play a z App Store pre iOS. A pokiaľ používate Huawei smartfón bez Google služieb, odporúčame obchod Aurora Store (neoficiálny klient pre Google Play, viac info TU), z ktorého sme si Radosť stiahli aj my.

Radosť vás po prvom spustení mobilnej aplikácie prevedie procesom objednania novej SIM karty. Celý proces sme zdokumentovali vo forme screenshotov, ktoré obsahujú aj kľúčové informácie – služby Radosti využívate prvých 7 dní zadarmo, následne si musíte zvoliť jeden z programov v cene 5, 10 a 20 eur.

V prvom kroku vám Radosť oznámi užitočné informácie, ktoré by ste mali o jeho službách vedieť, predstaví ponuku programov a ceny za prípadnú nadspotrebu:

Obrázky je možné zväčšiť kliknutím na ne

Po zobrazení všetkých podstatných informácií začína proces objednania SIM karty. Aplikácia vám oznámi, že budete potrebovať občiansky, email, adresu a platobnú kartu. Skenovanie občianskeho preukazu v našom prípade prebehlo v priebehu pár sekúnd a informácie z oboch strán dokladu sa úspešne a bezchybne načítali pomocou zadného fotoaparátu priamo do aplikácie.

Obrázky je možné zväčšiť kliknutím na ne

Ďalším krokom je tvárová biometria. Telefón pomocou predného fotoaparátu naskenuje vašu tvár – podobne, ako keď si aktivujete funkciu odomykania tvárou. Ak všetko prebehne v poriadku, aplikácia vám to oznámi. V ďalšom kroku treba zadať emailovú adresu, s marketingovými ponukami nemusíte súhlasiť.

Obrázky je možné zväčšiť kliknutím na ne

Posledným krokom je zadanie platobnej karty. Tá sa overí platbou vo výške 1 eur, ktorú vám Radosť následne vráti späť. Touto kartou budete platiť za služby operátora. Po zadaní platobnej karty je SIM karta objednaná, mala by vám prísť do schránky do dvoch pracovných dní. Treba ešte overiť emailovú adresu a úvodný proces je úspešne na konci.

Obrázky je možné zväčšiť kliknutím na ne

Čo by ste ešte mali o Radosti vedieť

Radosť ponúka tri programy s platnosťou 30 dní:

  • 100 minút/SMS/MMS + 2 GB dát rýchlosťou 10/10 Mbps za cenu 5 eur na 30 dní. V EÚ môžete využiť bez príplatku 2 GB dát
  • 200 minút/SMS/MMS + 8 GB dát rýchlosťou 10/10 Mbps za cenu 10 eur na 30 dní. V EÚ môžete využiť bez príplatku 5,5 GB dát
  • Neobmedzené minúty/SMS/MMS + neobmedzené dáta (100 GB dát rýchlosťou 10/10 Mbps, následné spomalenie na 2/1 Mbps) za cenu 20 eur na 30 dní. V EÚ môžete využiť bez príplatku 11 GB dát

V prípade programov s obmedzenými volaniami a dátami sa platí 5 centov za minútu/správu pri spotrebe nad rámec programu a 1 GB dát si dokúpite za poplatok vo výške 2 eur. Služby Radosti fungujú aj v EÚ Roamingu a na Slovensku fungujú v O2 sieti so 4G pokrytím na úrovni 97% obyvateľstva SR.

Kľúčová informácia je, že za zvolený program sa platí vopred na začiatku 30-dňového obdobia a to pomocou platobnej karty, ktorú spárujete s vašim účtom pri objednávaní novej SIM karty. Spotrebu nad bude Radosť strhávať z karty automaticky po dosiahnutí 5 eur a ak sa platba kartou nepodarí, zopakuje sa o niekoľko dní.

Ak platba kartou za program na začiatku nového obdobia z ľubovoľného dôvodu neprebehne, platí, že ak do 30 dní od prvého neuhradenia poplatku za program nedôjde k jeho úhrade, budú vám pozastavené všetky prichádzajúce hovory a správy, zablokovaný dátový prenos a zablokované využívanie všetkých ďalších služieb.

V praxi to znamená, že každých 30 dní musíte mať aktívny niektorý z trojice programov. Medzi nimi sa môžete podľa potreby prepínať a meniť si ich. V tejto súvislosti odporúčame, aby ste prípadnú zmenu vykonali až ku koncu aktuálneho 30-dňového obdobia. Zmena totiž prebehne okamžite a nespotrebované jednotky a dáta vám prepadnú.

Ak patríte medzi používateľov, ktorí využívajú mobilné služby na SIM karte aktívne 1-2 mesiace a potom sú pár mesiacov pasívni – iba prijímajú hovory, avšak nikomu nevolajú alebo nedátujú, potom Radosť nie je pre vás vhodná voľba. Pre aktívnych používateľov však môže byť Radosť atraktívnou alternatívou k tradičným operátorom a paušálom. Radosť potvrdila, že časom spustí aj eSIM karty a že na jednu osobu je možné objednať si jednu SIM kartu.

Ponuka operátora Radosť

Ponuka operátora Radosť. Zdroj: Radosť

Google Play
App Store

Stiahnite si Radosť pre Android a iOS a objednajte si novú SIM kartu alebo si preneste svoje číslo od iného operátora

Prečítajte si aj:

Operátor Radosť spustil svoju ponuku: SIM kartu si môžete objednať cez aplikáciu (DOPLNENÉ)

Značky:

O autorovi

Mobilné zariadenia, aplikácie a hry pozorne sledujem od ich uvedenia na trh. Okrem toho sa zameriavam na operačné systémy, zaujímavé služby pre spotrebiteľov, najnovšie gadgety a trendy budúcnosti. Publikujem od roku 2006, sledovať ma môžete na Instagrame @rmnkdlc a kontaktovať na roman@touchit.sk

14 komentárov

  1. No dobre, ale nakolko je zabezpecena bezpecnost karty resp. platba kartou? Oni si budu sami automaticky kazdy mesiac strhavat bez mojho potvrdenia? Co ak im hackeri naburaju system, potom si oni z mojho uctu prevedu kolko budu chciet? Viem si niekde nastavit limit kolko mi mozu strhnut z karty za jeden mesiac? Resp. preco nemaju alternativu platby prevodom (nastavim si trvaly prikaz a nemusim druhej strane zverejnovat moje citlive udaje, za ktore povazujem aj cislo karty).

    • Platby im procesuje platobna brana CardPay od Tatra Banky, ktora je vyuzivana v mnohych eshopoch a dalsich sluzbach. Ohladom otazok o vybieleni uctu je asi rozumnejsie kontaktovat priamo Radost alebo Tatra Banku, ale predpokladam, ze urcite su tam zabudovane nejake mechanizmy, ktore maju pripadnemu zneuzitiu zabranit. Nehovoriac o tom, ze ak by niekto hackol CardPay, tak je z toho velky pruser pre cely slovensky internet nielen pre Radost.

      • vďaka za odpoveď, zaujímalo by ma ako prebieha uskutočňovanie platby zo strany poskytovateľa, keďže je to bez akejkoľvek interakcie odo mňa. Predstavujem si to tak, že poskytovateľ si zoberie všetky 3 údaje mojej karty a vyplní ich do platobnej brány (verím že nejakým kryptovanym alebo aspoň hashovanym spôsobom automaticky), ako keď bezne nakupujem online? Má nejakú autentifikacnu zmluvu s bankou či platobnou bránou, že nie je potrebné potvrdenie platby?
        Možno by to bol celkom dobrý článok, ako to celé funguje, kedy je potrebné platbu potvrdiť, kedy nie, aká je celková bezpečnosť etc.

  2. Vyzerá to veľmi lákavo, keď si predstavím že po mne O2 chce zo 500Mb 3€za navýšenie, tak by som asi nemal váhať. Otazka znie ci tých 10mbps bude postačovať. Na stream videa pochybujem, ale na Spotify by to mohlo byť. Mojich 80% dat ide na Spotify a 10% na surfovanie po nete, ostatných 10% na všetko ostatné. Bude to stačiť?

  3. Chcem sa opýtať, ako je to s prevodom čísla v mobilnej aplikácii Radosť, napríklad z O2, ako to treba v aplikácii spraviť, a ako dlho to trvá kým je číslo prevedené z O2 k operátorovi Radosť, napríklad ak sa to rozhodnem urobiť hned ako mi pride SIM karta.

    • V aplikacii je nastavenie na prevod cisla a ten mozno spravit kedykolvek. Hned ked pride SIM karta alebo neskor. Aplikacia prevedie celym procesom, takze by to malo byt bezproblemove. Presun cisla tradicne do 4 dni, z O2 by to malo byt rychlejsie, v idealnom pripade takmer hned

  4. Etelka Šuhajová on

    Mám stiahnutu aplikáciu a keď ju otvorím tak mi ukazuje ako si objednať SIM kartu ale nie ako si ju aktivovať tak nedarí sa mi aktivovať SIM kartu čo robím nesprávne?

    • Aj mne robi to iste, kartu mi nejde aktivovat: aplikacia zobrazi iba moznost objednat alebo prihlasit ce telefonne cislo. SIM karta sa mi zobrazuje ako nie aktivna. Kde uvedene telefonne cislo pre SIM kartu, v dodacom liste nie je?

    • @Etelka Suhajova

      Parafrazujem vyjadrenie k tejto teme od z podpora@radost.digital:

      Je potrebne
      1. preinstalovat aplikaciu Radost nanovo, potom
      2. kliknut na „Chcem Radost“.
      3. Znovu nacitat OP, nasnimat tvar a oci – ako keby isilo o objednavku novej karty.
      4. Nasledne aplikacia rozpozna, ze uz je vytvorena existujuca objednavka a zobrazi sa v nej pozadovana stranka na zadanie kodu pre aktivaciu

      Mne tento postup pomohol aktivovat kartu. Navyse, nevedel som najst telefonne cislo k SIM karte, pracovnicka chat podpory mi ho poslala na zaklade cisla objednavky

Napísať odpoveď pre Anonym Zrušiť odpoveď