Renault ESPACE Initiale Paris (2.0 Blue dCi): Voyageur élégant (rodinkár)

0

Francúzština je špecifický a ľubozvučný jazyk, z ktorého vyžaruje značná elegancia – rovnako, ako z niektorých francúzskych áut. Toto mi ako prvé napadlo po teste známeho rodinného „cestovateľa“ z dielne Renaultu.  

Malý výlev máme za sebou, teraz sa pozrime na výborné rodinné auto, ktoré zaujme najmä dizajnom interiéru, ale aj exteriéru a kruh uzatvorí výkonný motor, výborný podvozok, natáčacia zadná náprava a slušná technologická výbava. Poďme na to!

Renault ESPACE je (odpočiatku) známy najmä svojou priestrannosťou a zameraním na rodinu, ktorá sa tu bude za každých okolností cítiť výborne. To sa naplnilo aj v aktuálnom teste – 4 ľudia sa v tejto kabíne občas hľadajú, 5 pasažierov je najlepší stav, no a v tejto verzii je možné odviesť až 7 ľudí, vrátane šoféra. Ak hľadáte elegantný mini autobus, tak toto je jedna z aktuálnych možností. Nie, SUV nie je (zväčša) tak praktické ako klasické MPV!

Najnovšia generácia zaujme pekne spracovaným exteriérom, ktorý korešponduje s aktuálnym dizajnovým jazykom značky. V prednej časti sú výborné LED svetlomety (LED PURE VISION), ktorým sekunduje LED denné svietenie v tvare obráteného „C“. Samé LEDky, to sa mi páči! Nie sú síce úplne všade, ale na podstatných miestach ich určite nájdete – napr. aj mohutné, vertikálno-horizontálne uložené koncové svetlá sú ledkové. V najluxusnejšej verzii Initiale Paris je exteriér oblepený chrómovými dekormi a v interiéry bude každý pasažier jednoznačne vedieť, v akej verzii sa vezie. Iniciály danej výbavy sú takmer všade!

Renault ESPACE je precízne a do detailov prepracované MPV, ktoré nevyzerá ako multikára (toto porovnanie mám veľmi rád J). Špecifický dizajn sa nepáči každému, ale aspoň tento model vytŕča zo šedého priemeru, čo cením.

Interiér je rovnako ako exteriér z časti špecifický, no zároveň veľmi pekne a precízne vyhotovený. Základom je výborný posed za volantom, ktorý je vyhrievaný a pohodlné sedadlá. V tomto prípade skôr kreslá, v ktorých sa veľmi dobre sedí, pričom sú vyhrievané, odvetrávané a dokonca majú aj masážnu funkciu. To je luxus, páni! Samozrejmosťou je perforovaná koža a tieňované sedadlá, ktoré sú pre túto výbavu typické. Osobne mám rád veľký stredový tunel, takže som spokojný – tento je prijateľne široký a dostatočne vysoký.

V strede palubnej dosky sa nachádza vertikálne uložený dotykový LCD displej (8,7“) so systémom R-Link 2. Tento systém je mi dobre známy (Renault Koleos – recenzia TU) a najviac na ňom cením to, že ponúka použiteľnú integrovanú navigáciu a podporu aplikácií Apple CarPlay a Android Auto, ktoré využívam na 100%.

Takže, prvý rad a posed za volantom je bez extra výhrad, toto je cestovateľ, ktorý ma baví. Nájdete tu aj dostatok odkladacích priestorov, no prial by som väčšiu orientáciu ovládacích prvkov na šoféra.Druhý rad na tom nie je o nič horšie. V ponuke sú 3 samostatné sedadlá s polohovaním operadla a posúvaním. Sedí sa na nich veľmi príjemne a čo sa týka priestoru, tak musím uviesť fakt, že mám 2 metre a zmestím sa sám za seba – v pohode by som tak mohol cestovať, čo je úspech.

Veľa priestoru, pohodlné sedadlá (krajné pozície vyhrievané), ISO fix úchyty na každom sedadle, samostatná zóna klimatizácie, USB nabíjacie porty, slnečné clony na oknách atď. Deti počas testu ocenili vyšší posed v druhom rade, dostatočne veľké okná a tým pádom aj pekný výhľad z auta, ktorý zaklincovala panoramatická strecha s otváraním prednej časti. A nezabudnite, KOŽENÉ sedadlá, z tých ide aj obsah detského žalúdka dobre dole, to treba mať na pamäti :).

Tretí rad ponúka 2 vyklápacie sedadlá, ktoré sú skôr núdzové, ale sú. Ak ich necháte sklopené, tak budete mať vždy k dispozícii krásny batožinový priestor s kapacitou 719l. Po sklopení operadiel v druhom rade to bude viac ako dvojnásobok. Mega priestor a takmer rovina, čiže odvážnejší (ja to milujem) sa tu aj vyspia – s výhľadom na hviezdy, priatelia, to je romantika! Prítomné je aj elektricky ovládané veko batožinového priestoru. Ďalšou vychytávkou je elektrické sklápanie všetkých operadiel v 2 a 3 rade tlačidlami z kufra alebo priamo cez systém vozidla. Z pohľadu priestoru a komfortnej výbavy mu nemám čo extra vytknúť – plní svoje poslanie.

Z technológií cením najmä spomínaný R-Link 2, ktorý síce nie je najlepší, ale funguje bezproblémovo. Dobrý dojem spravila aj plná konektivita, ktorej základom je Bluetooth, USB-A vstupy, 3,5 audio konektor a doplnkové aplikácie (tá mobilná nejako nefunguje). Veľkému 8,7“ displeju, prostredníctvom ktorého máte pod palcom „celé“ auto, sekunduje jednoduchý, ale prehľadný digitálny prístrojový panel. Zobrazovacie jednotky zakončuje výklopný head-up displej, na ktorom vidíte najpodstatnejšie informácie. Audio zážitok má na starosti Bose Sound Systém s 12 reproduktormi, ktorému nebudem nič vyčítať. No nezabúdajme, najviac je podpora Apple CarPlay a Android Auto :). Nové auto bez podpory týchto aplikácií je technologický dinosaurus! 

No nie len tieto technológie sú dôležité. Neodmysliteľnou súčasťou sú pokročilé asistenčné systémy, ktoré sa starajú o bezpečnosť posádky a okolia vozidla. Ich základným pilierom je systém aktívneho sledovania okolia s autonómnym brzdením v prípade núdze, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopca, automatické prepínanie diaľkových svetiel a chýbať nesmie ani adaptívny tempomat. V tak veľkom aute sa vám zídu aj parkovacie senzory, resp. kompletný parkovací systém, vrátane zadnej kamery, s možnosťou samostatného zaparkovania – pozdĺžne, priečne a kolmo. Užitočné systémy, ktoré nie vždy vnímate, ale je dôležité, aby tam boli.

Ešte jedna vec: bezkľúčové štartovanie a prístup do auta – nad týmto sa pozastavím. V prípade Renaultu mám strašne rád funkciu automatického otvárania/zatvárania auta po priblížení alebo oddialení sa od vozidla. Veľmi praktické a hlavne funkčné – vždy ma to teší, najmä ak nám plné ruky!

Tak veľkú karosériu s hmotnosťou cez 1600 kg musí niečo rozhýbať! Toto má na starosti 2-litrový naftový 4-valec s výkonom 147 kW a max. krútiacim momentom 400 Nm. Áno, sily je tak primerane, menej si neprosím. Prenos výkonu na predné kolesá má na starosti 6-stupňová (2-spojková) automatická prevodovka EDC. Táto zostava je aj napriek šiestim rýchlostiam pekne zohratá, ponúka dostatok výkonu v akejkoľvek situácii a cením aj pocitovo menšiu „turbo-dieru“. Prevodovka pracuje veľmi pekne a až na občasné zaváhania jej nemám čo vyčítať.

Príjemná konfigurácia, s ktorou sa dá bezpečne predbiehať a pracovať (za volantom sa pracuje, ale práve to milujeme!). Ešte musím dodať, že slabší motor by som do tohto modelu určite nechcel. Dobre môj a čo tá spotreba? To zaujíma každého! Priemer normálnej jazdy (žiadna letargia) sa pohyboval v okolí +/- 7,4l/100 km. Diaľničné rýchlosti nahrávali vyššej spotrebe, ktorá sa pohybovala v okolí 8l/100. V zásade som bol spokojný – veľkosť, hmotnosť, rýchlosť = primeraná spotreba.

Druhá sekcia mechaniky patrí podvozku, ktorý je príjemný a komfortný, začo z veľkej časti vďačí adaptívnym tlmičom (Electronic Damper Control), ktorých tuhosť sa prispôsobuje zmenou režimu jazdy – v podaní Renaultu s označením Multi-Sense. V ponuke je viacero jazdných režimov, ktoré menia nastavenia riadenia, systému 4control, tuhosti tlmičov, motora, tepelnej pohody, displeja a zvuku motora.

Späť k podvozku, ktorý je príjemný a pekne filtruje väčšinu nerovností, čo od Francúza očakávate. Odhlučnenie kabíny od podvozku je tiež dobré, ale nie najlepšie. To najlepšie – s Renaultom ESPACE sa veľmi dobre pracuje a jazdí aj kvôli systému 4Control, teda štyrom aktívne riadením kolesám. V jednoduchosti ide o natáčaciu zadnú nápravu, vďaka ktorej sa s takmer 4,9 metrovým autom otočíte na päte! Od prvej chvíľky som zásah systému 4Control pociťoval. Krásne sa s ním manipuluje v meste, počas parkovania a pod., ako keby ste mali malé mestské auto. Bez 4Control ani na krok! Na záver dodám, že testovaný model mal obuté pekné 19“ papučky.

Jednou vetou: Renault ESPACE est une excellente voiture familiale qui divertira toute la famille, y compris les papas les plus exigeants. Si vous avez traduit cette phrase, veuillez laisser un commentaire. 🙂

Základná technická špecifikácia: Renault ESPACE Initiale Paris 2.0 Blue dCi / EDC

  • Motor: 1997 cm3 / 4-valec / 147 kW / 400 Nm
  • Prevodovka: 6-stupňový automat / EDC
  • Poháňaná náprava: predná
  • Rozmery: dĺžka – 4857 mm / šírka – 2128 mm / výška – 1677 mm / rázvor – 2884 mm
  • Pohotovostná hmotnosť: 1610 kg (max. povolená hmotnosť: 2393 kg)
  • Objem batožinového priestoru: 719 l
  • Objem palivovej nádrže: 58 Litrov
  • Maximálna rýchlosť:  215 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,1 sekundy
  • Nárazové testy EuroNCAP: 5 hviezdičiek

Automobil do testu zapožičala spoločnosťRenault Slovensko

Cena testovaného modelu: 48 790 Eur

Prečítajte si aj:

Nový Renault ZOE prichádza na Slovensko: Ponúka väčšiu batériu, dojazd až 395 km a silnejší motor (poznáme ceny a dostupnosť)

O autorovi

Svet technológií a automobilov je to, čo ma baví a napĺňa. Z oblasti technológií ma to najviac ťahá k ovociu , dronom, fotoaparátom a inteligentným zariadeniam (IoT). Svet automobilov, ale aj motoriek ma zaujíma od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád fotografujem, cestujem, testujem a píšem.

Pridaj komentár