Pri príležitosti Renault eWays, udalosti, ktorá sa zameriava na mobilitu dneška a zajtrajška, sa skupina Renault rozhodla zaviazať sa k uhlíkovej neutralite v rámci Európy do roku 2050.

To je dôvodom na predstavenie dvoch nových elektrických vozidiel:

  • Renault Megane eVision: dynamický kompaktný hatchback pre novú generáciu elektrických vozidiel.
  • Dacia Spring Electric: nová revolúcia z dielne Dacia, ktorá prinesie najdostupnejšie elektrické vozidlo v Európe.

Pred 10 rokmi Renault predstavil prvé elektrické vozidlo ZOE. Dnes jazdí na cestách 350 000 elektrických vozidiel Renault. Ide o skupinu až 8 rozličných modelov. Okrem elektrických modelov Skupina Renault ponúka aj modelovú radu hybridných a plug-in hybridných modelov Clio, Captur, Nový Megane a Nový Megane Grandtour s E-TECH hybridnou a Plug-in hybridnou technológiou, ktorú bude mať aj nový model Renault Arkana.

Teraz ide Spoločnosť Renault ešte ďalej a zaväzuje sa dosiahnuť v Európe do roku 2050 uhlíkovú neutralitu. Do roku 2030 si kladie záväzok zredukovať svoje uhlíkové emisie o 50 % v porovnaní s rokom 2010.

Do roku 2022 budú mať všetky nové modely elektrickú alebo elektrifikovanú verziu na trhu. A o 5 rokov uvidíme 50 % predaných vozidiel na elektrický alebo hybridný pohon.

Pri príležitosti udalosti Renault eWays, od 15. októbra do 27. októbra, Skupina zdieľa svoju víziu prechodu na mobilitu s nulovými emisiami. Pracuje na tom prostredníctvom svojich produktov, technológii, mnohých debát a prejavov, ktoré ponúka na digitálnej platforme.

Je to nový míľnik pre Skupinu Renault, ktorá v súčasnosti je a v najbližších rokoch aj bude, jedným z hlavných hráčov v oblasti udržateľnej mobility.

Renault Megane eVision ako nový elektrický hatchback

Skupina Renault ponúkne Megane eVision, show car s karosériou hatchback, ktorá kombinuje prvky SUV a kupé. Toto 100 % elektrické show car vozidlo s inovatívnym štýlom, ťaží z úplne novej platformy  CMF-EV, ktorá je určená pre elektrický pohon. Je prínosom, vďaka ktorému sa odkláňa od tradičných dimenzií a kódov segmentu a ponúka nové línie a proporcie. Výsledkom je hatchback, ktorý má menšie rozmery a zároveň rekordnú priestrannosť.

Už pred 10 rokmi Renault vedel, že sa pohne smerom k  elektrickému pohonu. Vďaka tejto odbornosti dokáže priniesť na trh úplne novú generáciu elektrických modelov, ktorej symbolom je Megane eVision.

25 rokov po uvedení prvého modelu sa tak otvára nová kapitola pre Renault Megane.

Zistite viac o Renault Megane eVision

Elektrická Dacia Spring, nová r-EV-olúcia z dielne Dacia

Dacia ponúkne svoje malé trendy elektrické vozidlo na trh v roku 2021. Po modely Logan a Duster, Dacia Spring chystá revolúciu na trhu tým, že sprístupní elektrické vozidlá pre všetkých. Či už ide o individuálnu, zdieľanú alebo profesionálnu mobilitu, Dacia Spring ponúkne jednoduché, spoľahlivé a dostupné riešenia.

Vozidlo s SUV vzhľadom je vybavené 4 sedadlami, rekordnou priestrannosťou a jednoduchým a spoľahlivým elektrickým pohonom. Spring Electric má dojazd 225 km v kombinovanom režime WLTP a 295 km v režime WLTP City. To zaručuje univerzálnosť mestského, ale aj prímestského využitia.

Zistite viac o Dacia Spring

Tri nové hybridné modely rozširujú modelovú radu Renault E-TECH

Renault rozširuje svoju hybridnú ponuku príchodom troch nových vozidiel. Nové modely Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid a Nový Megane Hatchback E-TECH Plug-in hybrid prídu na európsky trh v prvej polovici roka 2021.

Renault, ktorý je priekopníkom a je na čele vývoja elektrických vozidiel už viac ako 10 rokov, získal mnohé skúsenosti z kráľovej motoršportu F1. Tie mu umožňujú ponúkať dynamické a efektívne hybridné pohonné jednotky pre širšiu škálu vozidiel v centre automobilového trhu.

Zavedenie 12V mikrohybridizácie vo vozidlách Nová Arkana a Captur završuje ponuku pohonných jednotiek tým, že ponúka všetky možné úrovne elektrifikácie, ktoré vyhovujú potrebám každého a zároveň ostávajú dostupné.

Zistite viac o Captur E-TECH Hybrid a Megane Hatchback E-TECH Plug-in Hybrid a o Renault E-TECH Hybrid ponuke

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu