Vyrobených bude iba 150 kusov.

Koncept Rimac C_Two sa vyvinul v elektrický hyperautomobil, ktorý ide do výroby pod označením Nevera. Prvýkrát bolo toto auto možné vidieť v roku 2018 na autosalóne v Ženeve.

Automobil je poháňaný batériou s výkonom 120 kWh. Nevera využíva štyri elektromotory, ktoré sú umiestnené v kolesách. Celkovo je dodávaných neuveriteľných 1,4 MW výkonu, čo podľa Rimac predstavuje zhruba 1 914 koní. Pohon všetkých štyroch kolies dokáže automobil rozhýbať z 0 na 100 km/h za 1,85 sekundy. Najvyššia dosahovaná rýchlosť je 258 míľ za hodinu (412 km/h).

Okrem toho Rimac tvrdí, že jednou z vecí, na ktorej pracoval za ostatné tri roky, bolo vylepšenie systému kvapalinového chladenia akumulátora, čo znamená, že vodiči môžu tento špičkový výkon využívať oveľa dlhšie.

Rimac Nevera 2021

Zdroj: The Verge

Hyperauto za 2,4 milióna dolárov

Aby sa zabezpečilo, že vodiči budú mať šancu na kontrolu tohto množstva energie, vyvinul Rimac nový systém vektorovania krútiaceho momentu všetkých kolies, ktorý v zásade funguje ako elektronický systém stability a systém kontroly trakcie. Softvér dokáže vykonať viac ako 100 výpočtov za sekundu na prispôsobenie úrovne krútiaceho momentu tak, aby sa dosiahol požadovaný štýl jazdy.

Brzdenie v takomto aute je tiež dôležité a Rimac navrhol model Nevera tak, aby dokázal dynamicky upravovať vyváženie brzdnej sily medzi trecími brzdami na kolesách a rekuperačným brzdením, ktoré umožňujú elektromotory.

Rimac dokonca vyvinul funkciu „AI driving coach“, ktorá využíva 12 ultrazvukových a šesť radarových senzorov Nevera, ako aj 13 kamier, ktoré pomáhajú optimalizovať a zvyšovať výkon vodiča počas jazdy. Robí to tak, že poskytuje zvukové a vizuálne podnety pre danú trať, kedy treba brzdiť, kam zabočiť a kedy zo zákruty zrýchliť.

Monokok vozidla je podľa spoločnosti najväčší kus samostatného uhlíkového vlákna v automobilovom priemysle, ktorý dramaticky znižuje hmotnosť a zlepšuje bezpečnosť. Batéria v tvare H je integrovaná do tohto monokoku, čím udržiava nízke ťažisko a zvyšuje celkovú tuhosť konštrukcie. Aby bola jazda plynulá, Nevera má dvojité lichobežníkové zavesenie, ktoré využíva elektronicky riadené tlmiče, čo tiež umožňuje ľahké nastavenie vozidla.

Vo vnútri kokpitu sú tri obrazovky: displej vodiča, vodorovná dotyková obrazovka v stredovej konzole a displej pre cestujúcich. K dispozícii je tiež sprievodná mobilná aplikácia, ktorá ponúka údaje o trasách a schopnosť sťahovať telemetriu, aby vodiči mohli analyzovať svoj výkon.

Rimac prispôsobí kupujúcim všetky ostatné aspekty hyperauta Nevera

Nestane sa, že by výrobnú linku opustili dve identické verzie Nevera. Zákazníci si môžu vybrať z komplexnej ponuky obložení a materiálových riešení na mieru. Okrem prémiového individuálneho personalizačného programu, spoločnosť bude ponúkať svoju vlajkovú loď v rôznych vydaniach: GT, Signature, Timeless alebo si zákazníci môžu zvoliť zákazku na mieru.

Zdroj: TheVerge

Prečítajte si aj:

Čo prináša hybridný športiak BMW 545e xDrive? (VIDEO TOUCHIT)