Na Slovensku už funguje systém objednávania si taxíkov pomocou mobilnej aplikácie alebo cez počítač. Zatiaľ v najrozšírenejšej miere je to v Bratislave, o niečo menej v Košiciach. Je to celkom logické – sú to najväčšie mestá na Slovensku a práve tu je záujem o prepravu taxíkom najčastejší. O mobilné aplikácie na objednávanie taxíkov sa TOUCHIT zaujíma pravidelne a chceme pre vás priniesť čo najviac informácií aj zo zákulisia. 

HOPIN_log_nowatV tomto rozhovore sme oslovili službu HOPIN, keďže bola na Slovensku historicky najskôr.  Pripomeňme, že okrem Bratislavy a Košíc je táto služby v Prahe, v Ostrave a najnovšie aj v Kieve. Aplikácia je dostupná pre platformy Android, iOS, BlackBerry a Windows. Oslovili sme Branislava Zajačeka (BZ), marketingového riaditeľa tejto firmy a položili mu niekoľko otázok.

TOUCHIT: Aká je typická skupina ľudí, ktorá si objednáva taxík cez aplikáciu a nie tradičným objednaním cez telefón?

ZajacekHOPIN_nowatBZ: Sú to najmä ľudia, ktorí majú radi nové technológie alebo takí, ktorí v praxi zistili, že im uľahčujú život. Nemusia hľadať telefónne čísla, čakať na telefóne, kým dispečer nájde voľný taxík, nemusí sa s nikým dohadovať. V našej aplikácii im stačia tri kliky a priamo na mape vidia, ako sa k nim blíži taxík. Vedia presne, kde ich bude čakať a aké auto pre nich prichádza. Medzi našimi zákazníkmi sú študenti, staršie dámy, rodiny, manažéri, podnikatelia, aktívni ľudia. Všetkých spája potreba rýchlej a spoľahlivej dopravy taxíkom, ktorú za nich pohodlne vyriešime. Naši zákazníci vedia, že ich požiadavka bude veľmi rýchlo a kvalitne vybavená a to za rozumnú cenu.

HopinHistoria2

TOUCHIT: V dobe špičky alebo počas začínajúceho dažďa prakticky v Bratislave nie sú taxíky. Ale dá objednať, ak cez aplikáciu „prihodím“ niečo za odvezenie. Koľko ľudí to takto prihadzuje, je o to záujem?
BZ: Vďaka aktuálnemu počtu našich taxíkov túto funkciu zákazníci nemusia využívať veľmi často, pretože väčšinou im taxík príde do pár minút. Ak sa prihodenie k cene zákazníkovi zobrazí, túto funkciu využije približne 1/4. Ostatní si na taxík radšej počkajú, pretože vedia, že im určite príde, i keď trochu neskôr.

TOUCHIT: V podstate sú na Slovensku tri aplikácie na objednanie taxíkov – Hopin, Uber a Liftago. V com je hlavná prednosť Hopinu?
BZ: V prvom rade ide o počet taxíkov, ktorý sa v prípade Hopinu dnes pohybuje okolo čísla 500. Rýchlosť príchodu taxíka k zákazníkovi sa tak v priemere pohybuje medzi 3 až 4 minútami a dojazd k zákazníkovi je približne 800 m. Nastavenie filtrov, jednoduché ovládanie, komunikácia s taxikárom priamo cez aplikáciu, priaznivá cena a online mapa sú ďalšími výhodami, ktoré majú zákazníci Hopinu radi.

HipinHistoriaTOUCHIT: Kto sú vodiči, ktorí pracujú pre HOPIN? Akými testami prechádzajú a aké požiadavky má spĺňať ich auto?
BZ: Hopin spolupracuje výhrade s licencovanými taxikármi. To znamená, že majú platnú taxikársku koncesiu, taxameter overený metrológiou, poistenie prevážaných osôb i psychotesty. Plus majú za sebou aj ďalšie „byrokratické“ povinnosti spojené s taxikárskou prácou. Ide o vodičov, ktorí sa šoférovaním živia, majú množstvo skúseností s riadením vozidla, veľa informácií a prehľad v oficiálnych pravidlách cestnej premávky a legislatíve. Vždy poznajú aktuálnu dopravnú situáciu a celý miestopis mesta. Vďaka tomu objednávku od zákazníka vybavia veľmi pohodlne a rýchlo a cestujúci sa cítia príjemne. Snažíme sa, aby medzi našimi vozidlami boli najmä moderné a novšie autá, nie staršie ako 10 rokov. Aktuálne máme približne 7,5% áut, ktorých vek sa pohybuje okolo 10 rokov, všetky ostatné sú novšie. Čistotu a stav vozidiel pravidelne kontrolujeme. S taxikármi sme v denno-dennom kontakte, v prípade akejkoľvek situácie poskytujeme zákazníkom okamžitú spätnú väzbu.

Viac k téme:

Vyskúšali sme si HopinTaxi. Doplnené o video

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu