E-shop Alza.sk pripravil pre svojich zákazníkov pohodlné riešenie sviatku zamilovaných. Vďaka širokej ponuke a rýchlemu doručeniu si môžu ľudia ľahko zaobstarať darček online a nechať si ho doručiť nasledujúci deň. Tí, ktorí dávajú prednosť osobnému odberu, majú k dispozícii tisíce produktov priamo v predajniach. Podľa prieskumu spoločnosti bude na domácom trhu tento rok oslavovať Valentína 40 % opýtaných[1], čo je o 8 % viac ako minulý rok.
Ľudia ako valentínsky darček svojim drahým polovičkám kupujú najradšej cukrovinky alebo kvetinu, uviedlo to 30 % respondentov[2], nasledujú erotické hračky a pomôcky (13 %), šperky, kozmetika či parfum (oboje 12 %) a LEGO® stavebnice (11 %). 11 % opýtaných zákazníkov tiež uviedlo, že na Valentína darčeky nedáva aj napriek tomu, že ho oslavuje. Pri nákupe na Alza.sk je možné nechať si darčeky profesionálne zabaliť, a to nielen vo vybraných predajniach, ale aj pri nákupe online. „Tovar si zákazníci vyberú na našom e-shope tak, ako sú zvyknutí. V detaile produktu alebo v prvom kroku košíka si zvolia službu darčekového balenia a tovar im doručíme krásne zabalený a okamžite pripravený na darovanie,“ opisuje službu PR manažérka firmy Alza Eliška Čeřovská. Zákazníci si môžu vybrať z 5 veľkostí a 4 farieb darčekového balenia.
Okrem množstva malej aj veľkej elektroniky, cukroviniek či parfumov sú tento rok, podobne ako v minulom roku, veľkým valentínskym hitom napríklad LEGO® kvety. „A preto sme pred tohtoročným Valentínom spustili na našom webe súťaž o 120 originálnych kytíc LEGO®. Stačí od 3. do 10. 2. uskutočniť nákup v hodnote vyššej ako 40 € v našej valentínskej sekcii a vyplniť formulár, ktorý zákazníkov automaticky zaradí do súťaže,“ vysvetľuje Čeřovská. Vo valentínskej sekcii môžu zákazníci vyberať aj z privátnych značiek spoločnosti Alza. Medzi ne patrí napríklad káva AlzaCafé, eko drogéria AlzaEco či oriešky a sušené ovocie Bery Jones.
Podľa výsledkov prieskumu nakupujú zákazníci darčeky na Valentína najčastejšie online (68 %[3]), v kamennom obchode ich hľadá 26 % z opýtaných, zvyšných 6 % darček radšej vlastnoručne vyrobí.
Za darčeky na Valentína plánujú zákazníci podľa prieskumu minúť najčastejšie do 40 €, odpovedala tak polovica z nich[4]. Sú ale aj takí, ktorí si na darček z rozpočtu vyčlenia dokonca viac ako 200 € (11 %).
Alza vie zákazníkom vyhovieť nielen v prípade nákupu online, ale aj s vyberaním priamo v predajni. Okrem klasických objednávok na e-shope alebo cez aplikáciu Alza ponúka aj tovar ihneď na odber, takéto produkty si môžu ľudia pri návšteve predajne zaobstarať ako v bežnom kamennom obchode bez predchádzajúcej objednávky a nákup ihneď zaplatiť.
Darčeky online do druhého dňa a tisíce produktov dostupných ihneď
S unikátnou službou „Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš“ vie Alza nielen valentínske objednávky uskutočnené do 23:59 predchádzajúceho dňa doručiť už druhý deň ráno do jedného z viac ako 800 AlzaBoxov po celom Slovensku. Ak chcú zákazníci tovar ešte v ten istý deň, môžu vyberať z tisícov produktov na sklade a vyzdvihnúť si tovar ihneď vo vybranej predajni. „Najjednoduchšie je v takom prípade uskutočniť nákup cez našu mobilnú aplikáciu Alza. Stav objednávok máte prehľadne na jednom mieste. Na tovar v predajni nemusíte čakať ani minútu. Začať výdaj nákupu je totiž vďaka aplikácii možné už cestou do predajne,“ vysvetľuje Čeřovská.
Valentín má korene v starovekom Ríme
Sviatok svätého Valentína, známy aj ako Deň zamilovaných, oslávime v piatok 14. februára. Hoci o ňom ľudia často hovoria ako o americkom sviatku, vznikol už v starovekom Ríme a jeho pôvod siaha k oslavám Lupercalia, ktoré boli spájané s plodnosťou.
[1] Na otázku odpovedalo celkom 4 331 respondentov.
[2] Na otázku odpovedalo celkom 1 167 respondentov.
[3] Na otázku odpovedalo celkom 1 003 respondentov.
[4] Na otázku odpovedalo celkom 924 respondentov.