Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prieskumy ukazujú, že sme denne vystavení približne 10-tisíc marketingovým odkazom, a to bez ohľadu na to, či si to uvedomujeme alebo nie. Z rôznych štúdií sa tiež dozvedáme, že spotrebitelia sú dnes oveľa sofistikovanejší a náročnejší ako pred 20 rokmi. Ako by inak mohli absorbovať všetky tie komunikačné a marketingové pasce? 

Firmy a značky sa tak musia niekoľkokrát za deň pasovať s výzvou – ako zasiahnuť odkazom svoju cieľovku? Nie je to pritom len otázka frekvencie. Tlak na značky je v súčasnosti obrovský. Aby prežili, musia byť dostatočne inovatívne a odvážne na to, aby dokázali obstáť v obrovskej konkurencii. Musia nachádzať nové techniky a kanály. Byť vždy o krok vpred, aby si získali pozornosť.

Komunikační experti z Graylingu už tradične koncom roka zostavujú na základe svojich analýz zoznam trendov, ktoré najvýraznejšie zasiahnu do vývoja komunikácie a marketingu v nasledujúcom roku. Aktuálne predstavili šesť trendov pre rok 2018, ktoré by mal mať na pamäti každý zdatný marketér pri nastavovaní komunikačných stratégií.

Trendy #6into2018:

  1. Vyjadrenie postoja: Hranice medzi biznisom, politikou a kultúrou sa čoraz viac stierajú. Organizácie by už nemali sledovať tento vývoj len „spoza plota”, mali by jasne vyjadriť ako danú situáciu vnímajú. Spotrebitelia chcú vidieť jasný postoj, odhodlanie a aktivitu, keďže diverzita sa stáva témou dňa. Ako môžu marketéri a komunikační experti využiť tento trend tak, aby si udržali autentickosť a nestali sa len ďalšou Pepsi?
  2. Urbanistické vízie: Pozornosť marketérov sa v čoraz väčšej miere sústreďuje na globálne vízie tzv. super miest a ich rýchlo rastúce majetné obyvateľstvo, ktoré svojim ikonickým značkám vyhradilo špeciálne miesto a ktoré inklinuje k vytváraniu väzieb v kultúrne vzdelaných komunitách. Ich vplyv na reach a formovanie názorov je pritom zásadný. Významne vplývajú nielen na samotné značky a ich konzumáciu, ale aj dianie vo verejnej sfére.
  3. Story Time: Príbehy ovládli svet marketingu. Značky hľadajú stále nové spôsoby, ako používať naratív na pritiahnutie pozornosti – či už vo forme reklamných seriálov, obľúbených Instastories alebo vo forme videí ambasádorov v „real-life“ situáciách. Aj keď sa s týmto javom stretávame stále častejšie, mnohé spoločnosti ešte vždy hľadajú odvahu na to, aby nechali druhé – viac autentické hlasy – prihovárať sa v ich mene.
  4. Metóda testuj a uč sa: Aby sa organizácie prispôsobili zrýchlenému tempu zmien, začínajú správaním pripomínať start-upy. Crowdsourcingové nápady a rýchle inovácie sú takmer na dennom poriadku, čo samozrejme ide ruka v ruke so živým testovaním a rýchlym spúšťaním beta verzií, ktoré sa už stávajú normou obzvlášť pre značky obľúbených nápojov, maloobchodníkov, mediálnych spoločností alebo bankový sektor.
  5. Hra značiek: Všetko je hra. Vzrastie závislosť značiek na využívaní smart techník, ktoré analyzujú každú interakciu zákazníka a vytvárajú jeho osobnostný profil. Tak dokážu takmer presne odhadnúť jeho záujmy a obdariť ho darčekom v tej správnej chvíli. Aj banalita sa môže razom zmeniť na hru a zaslúženou odmenou sa stane zvýšená lojalita zákazníka.
  6. Pozornosť ako hodnota: Žijeme v dobe digitálneho preťaženia, kedy je stále náročnejšie udržať si pozornosť zákazníka. Práve pozornosť sa stane drahocennou komoditou, o ktorú budú musieť značky a marketéri bojovať na dennom poriadku. Vo svojich rozpočtoch budú musieť počítať s nevyhnutnými investíciami na čo najlepšie cielenie, čo v dobe adblockerov a filtrov reklamného a sponzorovaného obsahu nie je vôbec jednoduché.

Každému z trendov sa budú venovať senior konzultanti z Graylingu v samostatných blogoch, ktoré budú postupne zverejnené na webe www.grayling.com. Do živej diskusie na Twitteri môže prispieť každý pod hashtagom #6into18.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.