Značka ŠKODA si na Slovensku dlhodobo drží pozíciu trhovej jednotky v predaji osobných vozidiel. Za prvých deväť mesiacov tohto roka dosiahla v kategórii osobných vozidiel trhový podiel až 21,3 %, čo znamená, že každé piate vozidlo má na kapote logo s okrídleným šípom. Pozíciu lídra s výrazným náskokom si drží aj v kategórii fleetových zákazníkov, ktorým predala 9 768 vozidiel, čo predstavuje podiel na trhu 24,3 %. Záujem rastie aj o čisto elektrický model ENYAQ iV, pre ktorý sa za prvé tri kvartály rozhodlo už 92 zákazníkom a je jednoznačnou jednotkou medzi elektrickými vozidlami.

Pandémia koronavírusu nielen na Slovensku zásadným spôsobom zasiahla do predaja vozidiel a automobilový trh za uplynulé obdobie zaznamenal viaceré výkyvy. Značke ŠKODA sa však dlhodobo darí udržať si pozíciu lídra v predajoch osobných vozidiel s celkovým počtom 12 478 dodaných kusov za prvých deväť mesiacov roka 2021 a 21,3 % trhovým podielom. S takmer štvrtinovým podielom dominuje ŠKODA aj vo fleetovom segmente, a to s vysokým náskokom pred trhovou dvojkou.

Teší nás, že značka ŠKODA si na Slovensku dlhodobo drží pozíciu trhového lídra. Už aj tak bohatú ponuku našich modelov sme aktuálne rozšírili o novú generáciu bestselleru ŠKODA FABIA, ktorá  vzbudila u našich zákazníkov veľký ohlas  a od jej uvedenia na náš trh sme zaregistrovali už viac ako 700 objednávok. Srdečne týmto pozývame našich zákazníkov, aby prišli do showroomov značky ŠKODA a vyskúšali si novú FABIU osobne počas testovacej jazdy. Zároveň sme radi, že rastie záujem aj o elektromobilitu, čo sa prejavuje v narastajúcich predajoch modelu ENYAQ iV,“ uviedol Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko a ďalej dodal:

„V neposlednom rade by sme sa našim zákazníkom chceli úprimne poďakovať za ich trpezlivosť a prejavenú dôveru pri súčasných predĺžených dodacích lehotách našich vozidiel v dôsledku situácie s nedostatkom polovodičov na svetových trhoch.

O úspechoch značky s okrídleným šípom v znaku svedčí aj fakt, že v rebríčku desiatich najpredávanejších vozidiel na Slovensku predstavujú polovicu modely značky ŠKODA. Predajom tento rok neohrozene kraľuje model FABIA (3 410 ks), na treťom mieste je OCTAVIA (2 552 ks). Piate miesto obsadil mestský crossover KAMIQ (1 831 ks). V TOP 10 sa nachádzajú ešte modely SCALA (1 642 ks) a KAROQ (1 353 ks). Verejnosť úspešne oslovil aj náš plne elektrický model ENYAQ iV, pre ktorý sa od jeho uvedenia na trh pred piatimi mesiacmi rozhodlo už 92 zákazníkov.“     

Model Fabia je jednoznačným lídrom vo svojom segmente s podielom 32,4 % s medziročným nárastom o 5,3 percentuálneho bodu. Rovnako sa darí aj modelom KAMIQ (16,6 %) a SUPERB (36,7 %), ktoré dominujú vo svojich segmentoch. U fleetových zákazníkov zase v rámci svojich kategórií bodujú na prvom mieste modely OCTAVIA  a KAROQ.

Značka ŠKODA prednedávnom uviedla na trh už štvrtú generáciu modelu FABIA, ktorý je dlhodobo najpredávanejším vozidlom na našom trhu. Do slovenských showroomov navyše v týchto dňoch prichádza aj faceliftovaná verzia obľúbeného modelu KODIAQ .

Značky: