Predajmi za prvé tri mesiace roka 2017, ktoré sú druhé najsilnejšie v histórii, dosahuje skupina AAA AUTO pomaly na najlepšie výsledky z doby svojej expanzie pred celosvetovou recesiou. My sme sa pýtali na to, ako pomáhajú moderné technológie v predaji automobilov. 

Na Slovensku vzrástli predaje v prvom kvartáli medziročne o 9,6 %, firma predala takmer 4 300 áut. Tieto výsledky pomáhajú skupine priblížiť sa k tohtoročnému cieľu – zvýšeniu predajov o 10 % na zhruba 77 000 ojazdených vozidiel, z ktorých 18 000 by malo byť predaných na Slovensku.

„Nadpriemerné výsledky z prvého kvartálu roka 2017, v ktorom sme v rámci skupiny predali takmer 18 000 áut, naznačujú ďalší rast v nasledujúcich mesiacoch, pretože začiatok roka býva vždy slabší. Na Slovensku sme dokonca za marec predali o 29 % áut viac ako v rovnakom období minulého roka. Tieto výsledky nám dovoľujú odhadnúť, že už v septembri tohto roka privítame dvojmiliónteho zákazníka,“ hodnotí generálna riaditeľka AAA AUTO .

V roku 2017 plánuje skupina AAA AUTO ďalšiu expanziu. Najsilnejšia bude v Poľsku, kde by mala otvoriť štyri pobočky a zdvojnásobiť tak svoju sieť autocentier. Po troch rokoch otvára AAA AUTO aj novú pobočku v Českej republike, čím zvyšuje svoje zastúpenie na 22 predajní. S expanziou súvisí aj nárast počtu zamestnancov a to o 135 pozícií. Koncom roka by tak skupina mohla mať až 45 pobočiek a okolo 2 500 pracovníkov. Plánuje tiež pokračovať v spolupráci so slovenským i českým futbalom, ktorú odštartovala v septembri minulého roka a získala vďaka nej nové možnosti svojej prezentácie a komunikácie smerom k zákazníkom. Slovenskému futbalovému zväzu a niektorým klubom Fortuna ligy poskytuje takmer 80 áut v hodnote cez 1,1 milióna eur. Futbalisti už najazdili takmer 450 tis. kilometrov.

V prvom kvartáli tohto roka dbali slovenskí motoristi viac na bezpečnosť a kupovali si kvalitnejšie a väčšie vozidlá. Modely značiek Renault nahrádzali vyššie modelové rady koncernových značiek Škoda, Volkswagen a Ford. Najväčší záujem bol o Škody Octavie, nasledované Fabiami, Passatmi a Golfami. Zároveň vzrástol dopyt aj  po SUV, MPV a kombi autách, ich podiel na celkových predajoch tvoril až 47,3 %. Do prvej desiatky najobľúbenejších modelov sa dostalo aj SUV Kia Sportage. V porovnaní s inými trhmi, na ktorých AAA AUTO pôsobí, Slováci prekvapivo viac kupujú dieselové autá. Dopyt po dieseloch je viac ako 50 % a stúpol v porovnaní s prvým kvartálom minulého roka o 3 %. Zároveň vzrástol dopyt po automobiloch s automatickou prevodovkou, čo korešponduje s navýšením predajov v hlavnom meste, kde zákazníci často hľadajú práve pohodlné mestské auto a automat je hlavnou devízou.

V značke zánovných a málo ojazdených áut – Mototechne, ktorá za štyri roky svojho fungovania predala takmer 5 000 áut, vedie v prvých troch mesiacoch Fabia, nasleduje ju Rapid, Astra a Sportage. Zvyšuje sa záujem o SUVčka, v minulom roku tvorili až 20 % predajov. Z pohonov vedie benzín, ktorý volia kupujúci dvakrát častejšie ako naftu. Tiež rastie predaj áut s automatickou prevodovkou, v tomto roku zatiaľ tvoria 12 % predaných vozidiel.

Najväčší nárast predajov za prvý kvartál roka 2017 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka spoločnosť zaregistrovala u pobočiek v Nitre (43,46%), Bratislave (32,67%) a Banskej Bystrici (22,27%). „Najväčšie nárasty predajov sme zaznamenali na pobočkách, ktoré ležia v ekonomicky silnejšej západnej polovici Slovenska. Väčšia kúpyschopnosť umožňuje motoristom z týchto oblastí viac investovať do bezpečnosti a kvality automobilu, preto radšej uprednostnia kúpu auta od prevereného predajcu, ktorý naň poskytuje viaceré garancie, pred komplikovaným zháňaním a overovaním si auta pri nákupe na ulici,“ vysvetľuje situáciu Topolová.

AAA AUTO dbá na overovanie predávaných vozidiel, neustále skvalitňuje svoje služby a investuje státisíce eur na boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre. Na výkupe bežne odmieta okolo 65 % vozidiel, väčšinou práve kvôli stočeným odometrom. I posledná štúdia nemeckého automobilového klubu ADAC upozorňuje ako veľký problém stáčanie je, a to dokonca aj v Nemecku, ktoré kupujúci po zavedení trestnosti manipulácie s odometrom považovali za bezpečné. Výsledky štúdie ADAC sú však alarmujúce, každé tretie ojazdené auto predané v Nemecku je stočené. „Škody z podvodov s kilometrami ročne dosahujú 6 miliárd eur. Stočenie počtu najazdených kilometrov takto ilegálnym spôsobom v priemere zvýši hodnotu vozidla o 3000 eur. Najviac na to doplácajú ľudia, ktorí kupujú vozidlo od súkromného inzerenta,“ uvádza ADAC.

V Nemecku je  zakázané pretáčanie zákonom od roka 2005. Páchateľom hrozia vysoké pokuty alebo trest odňatia slobody až na jeden rok. Zákon však „stáčaciu mafiu“ od podvádzania vodičov neodradil. Na  Slovensku je táto problematika podchytená ešte horšie. Novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorá je v platnosti už rok, situáciu vôbec nezlepšila, ba naopak zhoršila, zakázala totiž predaj stočených automobilov firmám a podnikateľom a fyzické osoby z neho vyňala.

„Po roku od zavedenia novely je možné identifikovať viacero negatívnych dopadov. Predaj stočených vozidiel sa nezastavil, iba sa presunul k súkromníkom a firmám, ktoré na predaj takých áut fyzické osoby zneužívajú. Ako súkromníci často vystupujú zamestnanci malých autobazárov. Podľa informácií, ktoré sme získali z médií, našli nepoctiví predajcovia aj iné finty – predaj auta iba sprostredkovávajú, uzatvárajú zmluvu s majiteľom auta, ktorý je súkromnou osobou – nie sú tak oficiálnym predávajúcim automobilu a vyhýbajú sa postihu zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktorá v tejto situácii nemôže konať. Riešením situácie je novela zákona, ktorá zavedie generálny zákaz predaja stočených automobilov pre všetkých, vrátane fyzických osôb a stanoví prechodné obdobie, v ktorom by majitelia mali šancu legálnym spôsobom uviesť odometre do súladu so skutočnosťou. Zároveň je potreba vytvoriť prostredie, v ktorom nebude stáčanie možné utajiť,“ dodáva ombudsman AAA AUTO Štefuca. Tiež nemecký ADAC je presvedčený, že najúčinnejším prostriedkom proti stáčaniu je technická bariéra, ktorú by mali vytvoriť výrobcovia áut.

Značky:

Nechajte nám správu