Google Ads – predtým známy ako Google AdWords – ponúka každému podnikateľovi možnosť efektívnejšie propagovať svoje produkty a služby s pomocou vyhľadávacieho nástroja Google. Len čo niekto vyhľadá vašu firmu alebo relevantné hľadané výrazy, dobre nastavená Google reklama uprednostní váš web a ponúkne ho zákazníkom alebo klientom ako najlepšiu a prvú odpoveď.
Samozrejme, je za to splatná malá čiastka – a mali by ste venovať pozornosť optimalizovaným hľadaným výrazom. Avšak, v porovnaní s minulosťou, kedy boli výlučným prostriedkom efektívnej reklamy vždy plné a kvalitné tonery Canon, bez ktorých sa mimochodom nezaobídete ani dnes, je malá investícia do Google reklamy zanedbateľný detail.
S Google reklamou navyše konečne môžete nasmerovať požadovanú cieľovú skupinu na svoju domovskú stránku bez veľkej námahy a straty času a premeniť tak návštevníka na spokojného zákazníka.
Google reklama vám to v online priestore uľahčí
Google má dnes k dispozícii rôzne možnosti, ktoré firmám uľahčujú online zviditeľnenie. Účet Moja firma na Googli vám umožňuje prezentovať sa ako firma, keď vás ľudia hľadajú online. Na druhej strane pomocou služby Google reklama si môžete vybrať výrazy, pri ktorých sa návštevníkom zobrazí reklama na vašu spoločnosť nad „normálnymi“ výsledkami vyhľadávania.
Ceny takýchto krokov a opatrení závisia od objemu vyhľadávania príslušného výrazu a môžu sa pohybovať od niekoľkých centov až po niekoľko eur. Vo všeobecnosti platí, že čím konkrétnejší je hľadaný výraz, tým menšia návštevnosť z vyhľadávania.
Konverzia vám napovie, či sa reklama vyplatí
Snahou Google reklamy je konverzia, teda proces, ktorý premieňa kliknutia na otázky zákazníkov. V závislosti od toho, ako je vaša stránka štruktúrovaná, oslovuje diváka rôzne. To znamená, že potrebujete stránku, ktorá sa dobre konvertuje, aby ste získali čo najviac otázok a objednávok zákazníkov.
Je tiež možné, že slabo konvertujúca stránka privedie veľa návštevníkov, ktorí potom prinesú uspokojivý celkový počet objednávok. Väčšinou to však stojí zbytočne veľa peňazí. Konverzia vám tak nepriamo napovie, či sa vám Google Ad oplatí.
Záleží od toho, ktorý produkt chcete reklamovať
Ďalším aspektom úspešnej online reklamy je PPC, skratka pre PayPerClick. V praxi to znamená, že za marketing platíte len vtedy, keď niekto skutočne klikne na vašu reklamu. Je to ale výhodné?
V tomto bode marketingoví profesionáli vykonávajú takzvané rozdelené testy, aby vyhodnotili, ako zákazníci na ktorú reklamu reagujú. V zásade je preto vhodné si veľmi dobre premyslieť aj to, ktorý produkt chcete reklamovať a najať si na tieto účely skúsenú reklamnú agentúru zo Žiliny.
Google reklama je teda vo všeobecnosti skvelý spôsob, ako zvýšiť návštevnosť vašich stránok, ak máte konkrétnu dobrú ponuku, ktorú chcete predstaviť svojim zákazníkom. Treba si len všetko dopredu a dobre s pomocou odborníka premyslieť.