Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Masívne investície Telekomu do rozširovania optickej siete a 5G priniesli zákazníkom lepšiu konektivitu a vďaka partnerstvám s tretími stranami sa zvýšil prístup k digitálnemu pripojeniu najmä v regiónoch
  • Pokračoval rast počtu mobilných zákazníkov a prístupov širokopásmového internetu
  • Portfólio produktov sa rozšírilo o nové inovácie, zákazníci získali väčšie výhody a flexibilitu pri výbere
  • Nová platforma Magenta Moments počas prvých 12 mesiacov získala 500 000 zákazníkov a nasadila viac ako 400 ponúk
  • Rok v znamení ocenení za kvalitu a rýchlosť siete, spoločenský prínos, aktivity v oblasti digitálneho vzdelávania a starostlivosť o zamestnancov

Minulý rok bol dôležitým míľnikom v hospodárení Skupiny Slovak Telekom. Ako uviedla Melinda Szabó, generálna riaditeľka Slovak Telekomu a T-Mobile Czech Republic: „Pre Slovak Telekom to bol rok rozvoja, inovácií a zodpovedného podnikania. Pokračovali sme v investíciách do našej technologickej infraštruktúry, posilnili sme výhody pre zákazníkov a aktívne sme sa zapájali do spoločenských iniciatív, ktoré odrážajú naše hodnoty. Vďaka stabilnému rastu, inovatívnym riešeniam a dôvere našich zákazníkov sme opäť potvrdili našu pozíciu lídra na trhu. Podmienky okolo nás sa menia, prichádzajú nové výzvy. Verím v našu schopnosť zvládnuť ich a v kombinácii s úspešnou implementáciou našej stratégie uspieť ako digitálny telco líder.“

Digitalizácia Slovenska cez masívne investície a spolupráce

Slovak Telekom pokračoval v masívnych investíciách do svojej siete s cieľom zabezpečiť prístup k digitálnemu pripojeniu, a to buď prostredníctvom vlastnej výstavby alebo v spolupráci s energetickými spoločnosťami na Slovensku.

V oblasti pevného pripojenia spoločnosť k 31. decembru 2024 zvýšila celkové pokrytie optickou sieťou na 1,226 milióna domácností, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 100 000 domácností. K tomuto rastu prispela aj dohoda s Východoslovenskou distribučnou, vďaka ktorej bolo možné priniesť od januára minulého roku optické pripojenie do nových lokalít východného Slovenska.

V oblasti mobilného pripojenia sa spoločnosť sústredila na zákaznícku skúsenosť a zabezpečenie vynikajúcej konzistencie, aby používatelia mohli čo najlepšie využiť optimálnu rýchlosť pri sledovaní videí, streamovaní i používaní sociálnych sietí. Hlavné investície smerovali do 5G siete, ktorá k záveru roka 2024 pokrývala 70,1 % populácie Slovenska (102 miest a 1019 obcí). V projekte zdieľania mobilných technológií s O2 bolo pokrytých 32 okresov.

S výhľadom na budúci rast prevádzky odštartoval Telekom v roku 2024 rozsiahly proces modernizácie mobilných sietí.

Kvalitu mobilnej siete potvrdili výsledky aj ocenenia

Dátová prevádzka v mobilnej sieti Telekomu medziročne narástla o 26 % a v decembri 2024 dosiahol nový rekord v objeme prenesených dát s 20 133 TB za mesiac.

Mobilná sieť Telekomu získala viacero ocenení v testoch kvality vrátane ocenenia za Najlepšiu sieť a Najrýchlejšiu mobilnú sieť v 3. a 4. štvrťroku 2024 od spoločnosti Ookla. Kvalita 5G mobilnej siete i technologické líderstvo boli potvrdené aj partnerstvom pri organizácii FIS Svetového pohára v Jasnej v januári 2024.

Výrazný rast 5G zariadení a dátovej prevádzky

Podiel 5G telefónov v sieti Telekomu vzrástol ku koncu roka 2024 na úroveň 43%. Telekom vlani rozšíril ponuku 5G zariadení aj o vlastné modely
T Phone 2 a T Phone 2 Pro. Spoločnosť taktiež priniesla na trh nové služby, ktoré zákazníkom umožňujú plne využiť potenciál digitálneho pripojenia, ako sú Connect my watch (jedno volacie číslo na smartfóne, aj smart hodinkách), možnosť kúpy druhého zariadenia počas trvania viazanosti alebo vianočnú ponuku štyroch zariadení k mesačnému paušálu.

V centre pozornosti bola zákaznícka skúsenosť a flexibilita

Produktové inovácie v roku 2024 priniesli zákazníkom Telekomu väčšiu flexibilitu, rozšírené možnosti výberu a nové úrovne zákazníckej skúsenosti.

Balík služieb Magenta 1 umožnil zákazníkom prispôsobiť si výhody podľa preferencií – buď formou 10 % zľavy alebo výberom z 11 služieb vrátane extra dát, TV balíkov, streamovacích služieb či riešenia Magenta Security.

Spoločnosť sa zamerala aj na mladú generáciu uvedením platformy SWIPE, ktorá ponúka mesačne prispôsobiteľné programy a zážitky cielené na generáciu Z, čím posilňuje angažovanosť mladých zákazníkov.

Medzi novinky patril aj Wi-Fi Manager, ktorý umožňuje nastavenie routera vrátane rodičovskej kontroly prostredníctvom aplikácie Telekom, a atraktívna roamingová ponuka do 115 krajín, ktorá zákazníkom uľahčuje využívanie služieb aj v zahraničí.

Úspešný prvý rok platformy Magenta Moments

Paneurópsky zákaznícky program Magenta Moments uvedený v januári 2024 prilákal počas prvého roka od štartu 500 000 používateľov, ktorým ponúkol viac ako 400 rôznych benefitov od 300 partnerov.

Udržateľné iniciatívy a spoločenská zodpovednosť

Telekom úspešne pokračoval v udržateľných projektoch a iniciatívach zameraných na cirkulárnu ekonomiku a znižovanie uhlíkovej stopy. Do konca roka 2024 predstavoval podiel vratných recyklovateľných obalov pre doručovanie hardvéru až 80 %.

Spoločnosť zaviedla aj eko vouchery v hodnote 40 až 70 eur, ktoré podporili zber starých zariadení. Celkovo sa v minulom roku podarilo vyzbierať viac ako 20 000 kusov hardvéru.

Telekom sa aktívne zapájal do pomoci komunitám, vrátane podpory ľudí postihnutých povodňami v septembri 2024. Platforma ENTER úspešne pokračovala pri rozvoji digitálneho vzdelávania pre učiteľov a žiakov, za čo získala ocenenie Digitálna jednotka 2024. Výrazná pozornosť sa venovala aj téme bezpečnosti seniorov – Telekom priniesol na Slovensko ocenený film Blažine lekcie, ktorý pomáha starším ľuďom chrániť sa pred telefonickými podvodmi.

Podpora #rešpektu a odstraňovanie bariér

Platforma #rešpekt bola počas roka 2024 kľúčovou súčasťou komunikácie Telekomu smerom ku komunitám. Spoločnosť predstavila viaceré ocenené kampane proti nenávistným prejavom a podporovala aj rešpekt voči novinárom. Vianočná kampaň Bubliny zase silno rezonovala v 11 krajinách skupiny Deutsche Telekom a zdôraznila dôležitosť rešpektu v spoločnosti.

Ocenenia za prístup k zamestnancom a zodpovedné podnikanie

Slovak Telekom sa zameriaval na profesionálny rozvoj svojich zamestnancov a vytváranie pracovného prostredia, v ktorom môže byť každý sám sebou. Tento prístup bol ocenený titulom Najlepší zamestnávateľ v kategórii IT a telekomunikácie podľa Profesia.sk v januári 2024.

Za svoje úsilie v oblasti zodpovedného podnikania získala spoločnosť Slovak Telekom aj dve ocenenia Via Bona Slovakia – v kategórii veľkých spoločností a ako Férový hráč na trhu.

Prevádzkové ukazovatele

Pevná sieť

K 31.12.2024 vzrástol počet širokopásmových prístupov o viac ako 1% na  na 813 tisíc. Na konci roka 2024 dosiahol počet TV zákazníkov 681 tisíc.

v tisícoch (vrátane DIGI)20242023Medziročná zmena
Pevné linky849860-1,0%
Širokopásmové prístupy8138081,3%
TV služby681685-0,1%

Mobilná sieť

Slovak Telekom pokračuje v raste počtu zákazníkov. K 31.12.2024 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 534 000 zákazníkov. Hlavný podiel na medziročnom raste mali segmenty mobilných paušálov a M2M SIM kariet.

 V tisícoch2024
2023
Medziročná zmena
Celkový počet2 5342 5250,3%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 4381 4171,5%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet456499-8,6%
– z toho počet M2M SIM kariet6396094,9%

Poznámka: Údaj 2 534 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 211 tisíc. Nižší počet v porovnaní s inými kvartálmi je spôsobený vyšším počtom nevyužívaných M2M SIM za posledné 3 mesiace vs. obdobie 12 mesiacov.

Finančné ukazovatele

Slovak Telekom ostáva jedným z najdôležitejších investorov na Slovensku. Za celý fiškálny rok 2024 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy 864,3 milióna eur. Úroveň prevádzkového zisku EBITDA oproti minulému roku pozitívne ovplyvňujú najmä priaznivé ceny energií. Celkové investície ostali na vysokej úrovni (175 miliónov za celý rok 2024) a potvrdzujú zameranie na digitalizáciu krajiny.

V miliónoch EUR20242023Medziročná zmena
Výnosy864,3822,65,1%
EBITDA (upravený) IFRS15 AL389,4350,911,0%

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.