Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu o budúcej zmluve s ďalším medzinárodným EETS poskytovateľom. Je ním českým ITIS.

Slovensko tak má už štyroch medzinárodných EETS poskytovateľov, ktorí budú môcť vyberať mýto aj na našom území. Kompletnú dokumentáciu potrebnú na akreditáciu EETS poskytovateľov na slovenský mýtny trh okrem ITIS odovzdali už aj český Eurowag, nemecký Toll4Europe a taliansky Telepass. Popri nich už prejavili záujem aj ďalší veľkí hráči na európskom mýtnom trhu, napríklad nemecký TollTickets a francúzsky TotalEnergies.

Ďalším krokom bude testovanie OBE jednotiek

Pre poskytovateľov, s ktorými NDS už podpísala zmluvu o budúcej zmluve, bude pokračovať všetko podľa harmonogramu akreditácie. Ďalším krokom pre nich bude testovanie ich palubných jednotiek. Bude sa pritom zisťovať, či sú ich OBE jednotky kompatibilné s našim rozhraním.

Prvá štvorica medzinárodných EETS poskytovateľov tak už má blízko k tomu, aby sa stali plnohodnotnými súčasťami mýtneho trhu Slovenska. Hneď, ako sa ich implementácia zrealizuje v plnej miere, dopravcovia, ktorí od týchto medzinárodných EETS poskytovateľov majú palubnú jednotku na platenie mýta v iných krajinách, budú môcť túto jednotku využívať už aj na ceste naprieč Slovenskom. Podobne ako je to v iných štátoch.

Slovensko sa zapojí do systému Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) naplno už v priebehu tohto roka. EETS poskytovatelia budú popri národnom poskytovateľovi vyberať mýto pre štát, avšak za výrazne výhodnejších podmienok, ako to fungovalo doteraz. Jedným z najdôležitejších faktorov je, že ich provízia bude nižšia. Druhým prínosom EETS bude zvýšenie konkurencie na mýtnom trhu Slovenska. Keďže mýto bude vyberať viacero poskytovateľov EETS, prinesie to na trh súťaž, ktorá prirodzene bude tlačiť týchto poskytovateľov k zlepšovaniu svojich služieb.

Z celoštátneho a celoeurópskeho hľadiska je však najväčšou výhodou EETS „bezhraničnosť“. Palubné jednotky EETS poskytovateľov totiž fungujú naprieč viacerými európskymi krajinami, čo značne znižuje starosti dopravcov s vymieňaním týchto jednotiek na hraniciach.

Zdroje: NDS

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.