Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Sťahovanie firemných priestorov je mnohých podnikateľom vzrušujúcim impulzom, ktorý sľubuje nové príležitosti a potenciálne podporuje rozvoj.

Za každým takýmto strategickým rozhodnutím sa však skrýva komplex výziev, ktoré môžu v tých najkrajnejších prípadoch mať aj existenciálny vplyv na celú spoločnosť. Zdanlivo jednoduchý presun totiž znamená riziko straty zamestnancov, destabilizáciu finančnej bilancie a prípadne aj narušenie vzťahov s dôležitými klientmi.

Keď sťahovanie síce ide podľa plánu, ale…

Sťahovanie firmy je tradične o riešení prevádzkových záležitostí, balení a samotnom presune. Vyberáte novú lokalitu, zbierate obalový materiál, plánujete logistiku presunu nábytku a technológií a popritom všetkom aj pripravíte harmonogram sťahovania. Nejde teda o nič nezvyčajné, čo by ste svojpomocne keď si dáte pracovní oděv, alebo využijete pomoc profesionálnej sťahovacej služby, nezvládli. Za firemným sťahovaním sa však skrýva omnoho viac a preto sme sa zamerali práve na to, čo zostáva často nepovšimnuté, až kým nenastanú prvé problémy.

Zdroj: elements.envato.com

Skryté úskalia firemného sťahovania

Najväčšie nebezpečenstvo číha v oblastiach, na ktoré sa často zabúda. Prvým kritickým bodom je postoj zamestnancov, ktorí môžu vnímať zmenu miesta ako ohrozenie svojho komfortu. Každá zmena lokality predstavuje pre pracovníkov potenciálnu komplikáciu v doprave, zmenu pracovných návykov a pocit neistoty. Odhaduje sa dokonca, že pri sťahovaní až jedna pätina zamestnancov rozmýšľa nad novou prácou.

Druhým často prehliadaným faktorom sú dodatočné náklady. Väčšie kancelárie napríklad znamenajú, že v nových priestoroch budete platiť viac aj za upratovanie. Ešte pred sťahovaním sa oplatí identifikovať všetky oblasti, kde hrozí zvýšenie nákladov, vyhľadať si napríklad profesionálne upratovanie Bratislava a vyžiadať si cenové ponuky.

Do tretice býva veľmi často podceňovaná práve komunikácia, či už v rámci firmy alebo navonok. Nezabudnite včas a transparentne informovať nielen zamestnancov, ale aj klientov a obchodných partnerov. Rovnako treba myslieť na poskytovateľov služieb, poštu a včasnú aktualizáciu kontaktných informácií. Ak sa dočasne stanete „neviditeľným“ z dôvodu nedostatočne komunikovanej zmeny sídla, vaša reputácia tým utrpí. 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.