Na výstave IAA v Mníchove sme videli aj štúdiu plnoelektrického modelového variantu terénnej ikony.

Ide o vozidlo EQG , ktoré by si malo zachovať terénne kvality „Géčka“ aj po premene na elektrický pohon. Štúdia EQG ponúka pohľad na to, aké schopnosti bude mať Mercedes-Benz Triedy G s elektrickým pohonom a s akumulátorom.

Mercedes EQGZdroj: TOUCHIT.sk
Mercedes EQG

Pôvod úspechu Triedy G siaha až do roku 1979 s tým, že ide o ikonické luxusné terénne vozidlo. Vzhľad exteriéru sa počas celého obdobia zmenil len nepatrne. Kedysi čisto funkcionálne konštrukčné diely sa už dávnejšie stali štýlovými prvkami. Patrí medzi ne napríklad výrazná kľučka dverí a charakteristický zvuk pri zatváraní, robustná vonkajšia ochranná lišta, neprehliadnuteľné náhradné koleso na zadných dverách alebo nápadné predné smerovky.

Zmena dizajnu po prechode na elektrinu

Aj pri štúdii EQG možno na prvý pohľad rozpoznať prvky Triedy G. Je tu hranatá silueta spolu s ikonickými prvkami. Svetelné pásy teraz vizuálne zvýrazňujú robustné vonkajšie ochranné lišty. Auto je v nápadnom dvojfarebnom laku – hore lesklá čierna, dole lesklá alubeam.

Pri pohľade spredu pôsobí EQG povedome, vidíte typické okrúhle svetlomety. Ako správny elektromobil má aj EQG súvislé obloženie chladiča v sýtočiernej farbe. V tejto maske s čiernym panelom sa nachádza osvetlená hviezda s 3D efektom.

Štúdia EQG je obutá na 22-palcových diskoch z ľahkej zliatiny z lešteného hliníka. Namiesto klasického krytu náhradného kolesa sa na zadných dverách nachádza uzamykateľný box a pripomína nabíjaciu skrinku. Do tohto boxu možno napríklad pohodlne umiestniť nabíjací kábel.

Mercedes EQGZdroj: TOUCHIT.sk
Mercedes EQG

Ďalším výrazným prvkom dizajnu exteriéru je plochý strešný nosič vo vysokolesklej čiernej farbe. Ústredným prvkom jeho dizajnu je centrálne tvarované písmeno „G“, ktoré je pri pohľade zhora neprehliadnuteľné. Biela LED lišta integrovaná v prednej hrane strešného nosiča je interpretáciou tradičného vyhľadávacieho svetlometu. Ďalšia LED lišta v červenom vyhotovení tvorí zadný koniec strešného nosiča.

Nekompromisné terénne vozidlo

Štúdia EQG je „Géčkom“ nielen z hľadiska dizajnu, ale aj kvôli svojim parametrom. Jeho karoséria je postavená na robustnom rebrinovom ráme. Aj konštrukcia podvozku zostáva terénna. Ďalej je tu nezávislé zavesenie kolies na prednej náprave a zadná náprava je tuhá. So štyrmi individuálne riadenými elektromotormi umiestnenými blízko kolies ponúka EQG zaujímavé jazdné vlastnosti, a to ako v teréne, tak aj na ceste. V teréne využijete aj redukciu.

Mercedes-EQG-5Zdroj: Mercedes
Mercedes EQG

Aj takto vybavený plnoelektricky poháňaný variant Triedy G bude samozrejme na konci vývoja sériového modelu čeliť legendárnej testovacej dráhe na 1 445 metrov vysokom vrchu Schöckl pri meste Graz. Trasa s dĺžkou 5,6 kilometra plná 60-stupňových stúpaní sa na medzinárodnej terénnej scéne už roky považuje za jednu z najväčších výziev.

Akumulátory sú integrované do rebrinového rámu a starajú sa o nízke položené ťažisko.