Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group je prvým výrobcom automobilov, ktorý uvádza na trh úplne novo vyvinutý digitálny nervový systém pre všetky varianty pohonu a segmenty vozidiel.

Je inteligentnejší, výkonnejší a efektívnejší a prvýkrát sa objaví v modeloch Neue Klasse. Štyri vysokovýkonné počítače, nazývané aj Supermozgy, konsolidujú výpočtový výkon pre najdôležitejšie užívateľské funkcie: infotainment, autonómnu jazdu, dynamiku jazdy a základné funkcie, ako sú prístup do vozidla, klimatizácia a komfort. Štyri supermozgy poskytujú viac ako 20-krát vyšší výpočtový výkon v porovnaní so súčasnou generáciou vozidiel a sú už navrhnuté pre nadchádzajúce aktualizácie softvéru a funkcií, vrátane užívateľskej praxe s technológiou Al.

„Technologická otvorenosť predstavuje kľúč k úspechu značky BMW. Počnúc prvým modelom Neue Klasse zavedieme technológie Neue Klasse do celého portfólia budúcich modelov naprieč všetkými segmentmi a všetkými druhmi pohonov. To platí aj pre našu úplne novo vyvinutú elektronickú architektúru zloženú z výkonných Supermozgov a dôsledne prepojených softvérových platforiem. Táto konštrukcia nám umožňuje navzájom oddeliť vývoj softvéru a vozidla. Modely značky BMW zostanú digitálne aktualizované prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií a budú dostávať aktualizácie aj z ďalších a nasledujúcich generácií vozidiel,“ hovorí Frank Weber, člen predstavenstva pre vývoj v BMW AG.

Základnú súčasť digitálneho nervového systému tvorí radikálne zjednodušený káblový zväzok. Využíva takzvanú architektúru zónových káblových zväzkov, ktorá využíva o 600 metrov menej kabeláže a oproti predchádzajúcej generácii prináša 30 % úsporu hmotnosti. Káblový zväzok je rozdelený do štyroch zón: predná časť, stred, zadná časť a strecha. Supermozgy sú prostredníctvom vysokorýchlostného dátového pripojenia pripojené k menším riadiacim jednotkám, takzvaným zónovým kontrolným jednotkám, ktoré riadia a konsolidujú dátový tok elektroniky v zónach a mimo nich. Kabeláž vo vozidle je zónová a môže byť kratšia, tenšia a ľahšia.

Rozhodujúci predpoklad pre tenšiu a ľahšiu kabeláž predstavujú takzvané Smart eFuses. Ide o digitálne poistky, ktoré nahradia až 150 tradičných poistiek. Inteligentné poistky Smart eFuses možno inteligentne naprogramovať na digitálne riadenú distribúciu energie do komponentov. Selektívna aktivácia komponentov umožňuje navrhnúť inteligentné režimy napájania pre rôzne stavy vozidla, ako sú jazda, parkovanie, nabíjanie a aktualizácia, v ktorých možno identifikovať a vypnúť nepotrebné spotrebiče. Poistky eFuse tak významne prispievajú k zvýšeniu energetickej účinnosti o 20 %.

Úplne novo vyvinutá elektronická architektúra tvorí základ pre ďalšiu generáciu SDV. Od predstavenia vozidiel Neue Klasse z toho bude ťažiť aj ďalšia prichádzajúca generácia modelov značky BMW. Prvý plne elektrický člen rodiny Neue Klasse sa začne sériovo vyrábať koncom tohto roka v závode v maďarskom meste Debrecín.

Na tejto novej elektronickej architektúre stavia aj pokročilá softvérová architektúra spoločnosti BMW Group. Vzhľadom na množstvo digitálnych funkcií v SDV je dôležité, aby sa funkcie dali neustále vyvíjať na stabilných softvérových platformách, a nie aby boli novo vyvinuté pre každú novú generáciu. To je presne to, čo prinesú vozidlá Neue Klasse. Vo vozidle bežia softvérové platformy na príslušných supermozgoch a nad nimi bežia funkcie vozidla. Vrstva zdieľaných služieb funguje ako spojovací prvok (middleware) a okrem iného poskytuje najmodernejšiu kybernetickú bezpečnosť a flexibilné online aktualizácie. Vďaka inteligentnému sieťovému prepojeniu medzidoménových dátových zdrojov umožňuje aj užívateľsky relevantné funkcie Al.

„S predstavením vozidiel Neue Klasse vstupujeme do režimu vývoja softvéru, v ktorom dosahujeme kontinuitu softvéru. To znamená, že neustále vyvíjame softvér, a nie vždy začíname od nuly,“ hovorí Christoph Grote, senior viceprezident BMW Group Electronics and Software. „Na základe našej pokročilej softvérovej architektúry a skutočnosti, že dnes naše globálne vývojové tímy generujú 130-krát viac softvéru ako pred desiatimi rokmi, sme vo vynikajúcej konkurenčnej pozícii. Naši softvéroví vývojári sa môžu viac ako kedykoľvek predtým sústrediť na inovácie produktov.“

Pre vozidlá Neue Klasse pracujú vývojové tímy na viac ako 1 000 softvérových moduloch, viac ako 20 GB softvéru a viac ako 500 miliónoch riadkov kódu, ktoré nakoniec vytvoria súčasť Supermozgov a zvyšku elektronickej architektúry vo vozidle. Na dosiahnutie tohto cieľa vytvorila spoločnosť BMW Group v ostatných rokoch pevný základ pre budúci a vysoko efektívny vývoj softvéru pre vozidlá. Inovatívne metódy a nástroje sú zakotvené v neustále rastúcej globálnej vývojárskej sieti. Srdcom vývoja softvéru pre vozidlá je integrované vývojárske prostredie. Ide o na mieru šitý reťazec nástrojov s názvom CodeCraft. Rýchlosť a kvalitu vývoja zvýšilo použitie rôznych nástrojov, ktoré podporujú vývojárov softvéru s generatívnym Al. CodeCraft beží v cloude až na 75 000 virtuálnych CPU, podporuje súčasnú prácu viac ako 10 000 vývojárov softvéru a v špičkách zaznamenáva až 200 000 softvérových zostáv denne. To zodpovedá viac ako 130-násobnému zvýšeniu produktivity v porovnaní s obdobím pred desiatimi rokmi.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.