Ušetrí sa tým miesto, zníži hmotnosť a predĺži dojazd.

Elon Musk počas predstavovania nových modelov batérií od spoločnosti Tesla v septembri minulého roka mnoho sľúbil. Spoločnosť by podľa jeho slov mala čoskoro predstaviť automobil poháňaný batériami s kremíkovými anódami, ktoré by zvýšili ich výkon, a so zníženým obsahom kobaltu v katódach, aby sa znížila aj ich cena.

Energia sa v prípade tohto elektromobilu nebude ukladať do samostatných batérií, ale bude integrovaná do samotného podvozku, aby okrem energie uvoľnila miesto pod kapotou. Podľa Muska a jeho návrhu by sa mala znížiť hmotnosť automobilu o 10 percent a ešte viac by sa mal zvýšiť dojazd. V návrhu sa píše o štrukturálnej batérii spoločnosti Tesla ako o „revolúcii“ v automobilovom priemysle.

Batérie dnes tvoria podstatnú časť veľkosti a hmotnosti väčšiny elektromobilov a aj elektroniky samotnej. Smartfón je poháňaný väčšinou lítium-iónovým článkom. Veľkosť dronov je obmedzená práve kvôli akumulátorom. A asi tretinu hmotnosti elektrického vozidla predstavuje práve jeho batéria. Jedným zo spôsobov riešenia tejto otázky je zabudovanie konvenčných batérií do štruktúry samotného podvozku automobilu, ako to plánuje spoločnosť Tesla.

Batéria bola vždy súčiastkou a limitujúcim faktorom pre elektromobily. Zdá sa, že nová doba zatratí akumulátory pred našimi očami. Je však ťažko odhadnuteľné, kedy presne toto obdobie nastane. Detailnejší rozbor tejto témy si môžete prečítať v rozsiahlom článku, ktorý publikoval portál wired.

Autor: Oliver Šuba

Zdroj: wired

Prečítajte si aj:

Tesla Model 3 si už objednáte aj zo Slovenska: Je tu však jedno ale