Testovali sme auto z budúcnosti: Mercedes E300de (VODEO TOUCHIT)

0

Mercedes-Benz je automobilka, ktorá ukazuje cestu dopredu. Sedan Mercedes E300de je vozidlo, ktorým to jasne dokazuje.

Výhody elektriny

Ide o kombináciu elektriny a nafty, čo zatiaľ robí len málo výrobcov. Z hľadiska elektriny je to hybrid dobíjateľný zo siete, teda plug-in. Udávaná spotreba podľa normy WLTP je 1,4 litra/100 km. Tu treba zohľadniť spôsob merania tejto spotreby, kedy sa počíta s plne nabitou batériou a veľkú časť testovacej dráhy prejde auto na elektrinu. Logicky tak spotreba klesá do hodnôt, aké na v praxi na dlhých tratiach nedosiahnete. Rátajte so spotrebou okolo 7 až 7,5 litra nafty na 100 km. Plug-in hybrid ale ušetrí na palive a ak môžete auto nabíjať doma aj v práci a do práce nemáte až tak ďaleko, ušetríte na palive. Prevodovka je automatická, až 9-stupňová, je to 4Matic.

Mercedes E300de

Mercedes E300de

Dojazd

Udávaný dojazd tohto vozidla čisto na elektrinu je podľa WLTP až 46 až 49 km, my sme v praxi dosiahli maximálne 42 km. Stále je to dobrá hodnota, s ktorou sa dá auto zmeniť v niektorých dňoch na elektromobil. Nabíjanie je len striedavé, teda nemôžete použiť rýchlonabíjačku. Nabíjanie z 230 V nabíjačky počas noci nabije kapactu naplno. Na rýchlonabíjačke ZSE Drive sme batériu naprno za 1 hodinu a 15 minút.

Napriek hmotnosti je svižný

Objem spaľovacieho naftového motora je 1950 cm, je to in-line 4-valec s maximálnym výkonom 143 kW a max. krútiacim momentom 400 Nm. K tomu pripočítajte aj sústavu s elektrickým motorom s výkonom 90 kW a hlavne krútiacim momentom 440 Nm. Celkový systémový výkon po zapojení všetkých typov pohonov je tak až 225 kW a krútiaci moment 700 Nm. Takto toto pomerne ťažké auto dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 235 km/h.

Mercedes E300 de

Mercedes E300 de

Pokročilá technologická výbava

Z pokročilej technologickej výbavy je tu systém Distronic na inteligentné udržiavanie odstupu od predchádzajúcich vozidiel so zohľadnením aktuálnej trasy. V tomto prípade keď si nastavíte tempomat na 90 km/h mimo obce, tempomat začne zohľadňovať aj blížiacu sa zákrutu alebo kruhový objazd a upraví rýchlosť, tak aby ste prešli rýchlo, ale bezpečne. Rovnako, snímanie auta v mŕtvom uhle funguje nielen pri jazde v aute ale aj vtedy, keď ho zaparkujete a chcete vystúpiť. Rovnako Mercedes E300de dokáže na diaľku rozpoznať na diaľnici zápchu a začne pred ňou spomaľovať na rýchlosť 100 km/h. K dipozícii je aj asistent na jazdu v kolóne, aby ste nemuseli stále sledovať stojace autá pred sebou. Funguje až do rýchlosti 60 km/h. Dôležité parametre sa zobrazujú na čelnom skle.

Mercedes E300 de

Mercedes E300 de

Automatické parkovanie až do konca

Parkovací systém u Mercedesu po novom zohľadňuje nielen pozdĺžne parkovanie ale aj priečne a môžete si aj vybrať parkovacie miesto v trade, do ktorého chcete zaparkovať. Systém Energizing vás potom dokáže prebrať z únavy cieleným cvičením alebo kombináciou hudba a chladnejšia teplota. Ak auto nabíjanie na nabíjačke, môžete si dopriať krátky spánok, ku ktorému Energizing pripraví podmienky ako je zvýšená teplota a príjemná hudba.

Mercedes E300 de

Mercedes E300 de

Vylepšený dizajn

Z hľadiska výbavy sú výrazne vylepšené sedadlá vzadu, auto dostalo novú prednú masku a predný nárazník. Volant je s kapacitným snímaním polohy rúk na ňom a teda nemusíte vyvíjať tlak, aby volant zaregistroval prítomnosť rúk na ňom. Stačí ich mať na ňom skutočne len položené. Objem batožinového priestoru je 370 litrov a nedá sa zväčšovať, čo môže byť v istých situáciách obmedzujúce.

Čo to stojí?

Každá sranda niečo stojí a základ tohto modelu je bez DPH 56 500 eur. My sme mali toto vozidlo vo výbave AMG Line, je tu balík výbava 1. trieda, širokouhlý displej na prednom paneli (dva displeje s uhlopriečkou 12,3 palca), audiosúprava Burmester, v navigácii je rozšírená realita a svetlá sú v najvyššej výbave LED Multibeam. Celková cena za testované auto bola 87 888 eur.

Galéria

 

O autorovi

Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií a tiež videoreportáží. Snažím sa byť na každej lepšej tlačovke či už na Slovensku alebo v zahraničí. Mám rád fotografovanie a tiež cestovanie.

Pridaj komentár