Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Portál CompareTheMarket.com.au každoročne pripravuje rebríček najvyhľadávanejších automobilových značiek. Už po tretíkrát za sebou mu kraľuje Toyota, ktorá sa minulý rok tešila najväčšiemu záujmu používateľov vyhľadávača Google zo všetkých automobiliek. V roku 2022 bola značka predmetom takmer polovice (44,5 %) všetkých vyhľadávaní na celom svete – je to medziročný nárast o 13,5 %.

Analýza je založená na údajoch Google Trends zo 155 krajín. Toyota bola najhľadanejšia v 69 z nich. Znamená to nárast o 22 krajín oproti roku 2021 a veľmi veľkú výhodu oproti konkurentom – druhá najobľúbenejšia značka vo vyhľadávači Google bola najpopulárnejšia na 36 trhoch. V rámci prieskumu obsadila Toyota prvé miesto až štyrikrát – v rokoch 2018, 2020, 2021 a 2022 a v roku 2019 bola druhá.

Celosvetový záujem používateľov internetu potvrdzuje silu Toyoty

Prvé miesto v rebríčku najčastejšie vyhľadávaných značiek áut je ďalším potvrdením pozície Toyoty ako lídra na trhu. Japonská automobilka je najväčším svetovým výrobcom a najčastejšie vyberanou značkou áut s priemerným predajom viac ako 10 miliónov vozidiel ročne. Spotrebitelia najčastejšie kupujú autá s jej logom v USA, Japonsku, Austrálii, Poľsku či Španielsku. V roku 2022 Toyota predala 2,1 milióna áut v USA, 1,86 milióna v Číne (+10,8 %) a viac ako 1 milión vozidiel na európskom trhu. Toyota sa minulý rok opäť stala najhodnotnejšou globálnou automobilovou značkou, čo potvrdzujú rebríčky spoločnosti Interbrand a portálu Brand Finance.

Ľudí zaujímalo aj prvé miesto automobilky v rebríčku spoľahlivosti Consumer Reports, najväčšej nezávislej spotrebiteľskej organizácie v USA, ktorá je rešpektovaná na celom svete. V Austrálii, kde Toyota dlhé roky predáva najviac áut, bola v štúdii analytickej spoločnosti Roy Morgan označená za najdôveryhodnejšiu značku áut.

K  vysokému záujmu o Toyotu prispelo aj uvedenie nových vozidiel na trh. V roku 2022 celosvetovo debutovalo viac ako 15 nových alebo aktualizovaných modelov. Pozornosť vzbudili aj vyjadrenia prezidenta spoločnosti Akia Toyodu a jej ďalších predstaviteľov, ktorí zdôraznili potrebu ponúknuť zákazníkom v jednotlivých regiónoch širokú škálu technológií elektrifikovaných pohonov, aby pomohli vodičom plynule prejsť od áut s vysokými emisiami a urýchliť tak dekarbonizáciu dopravy.

Celá správa:

https://www.comparethemarket.com.au/car-insurance/features/most-searched-car-brands-2022/

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.