Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Aj keď je slovenský trh s operatívnym lízingom v porovnaní so západnými krajinami ešte stále v plienkach, záujem o túto službu narastá. Potvrdzujú to aj štatistiky spoločnosti Arval Slovakia, ktorá v roku 2019 zaznamenala sedem percentný nárast.

„Každoročne rastieme, pričom vyšší záujem sa odzrkadľuje aj na rozrastajúcom sa autoparku. Arval začal na Slovensku podnikať pred vyše pätnástimi rokmi s približne deväťdesiatimi autami. Dnes je v našom fleete bezmála 8 000 vozidiel,“ vraví Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia. Ten na Slovensku pôsobí od roku 2004 a za ten čas si vybudoval široké portfólio firemných klientov od malých spoločností až po najväčšie podniky.

Zameranie výhradne na firemného klienta je zároveň aj jedným z hlavných rozdielov v porovnaní so západnými krajinami. „Kým na západe sa operatívny lízing vníma už ako bežná služba, Slováci si na ňu zvykajú o čosi pomalšie. Mnohí si tu totiž kúpia radšej jazdené auto, ako nové. Ak má niekto napríklad rozpočet 10 tisíc eur na kúpu auta, kúpi si radšej jazdené vozidlo vo vyššej triede, ako by si kúpil celkom nové auto nižšej triedy. Ďalším silným argumentom sú nižšie disponibilné príjmy na Slovensku v porovnaní so zahraničím,“ hovorí Michal Duška.

Pre firemného klienta znamená financovanie vozového parku cez operatívny lízing značnú úsporu finančných prostriedkov, ale aj ľudského kapitálu. „Menšie firmy a niektoré stredné podniky využívajú najčastejšie balíkové riešenia, ktoré zahŕňajú všetky bežné služby za zvýhodnenú balíkovú cenu. Naopak väčšie a medzinárodné firmy si vyberajú častejšie špecifické služby a riešenia pripravené na mieru,“ tvrdí Michal Duška. Špecifickou službou tak môže byť napríklad dohodnutie podpory na mieste pre vybraných zamestnancov alebo zabezpečený tzv. pickup servis pre konkrétne skupiny zamestnancov, kedy im poskytovateľ operatívneho lízingu zabezpečí zvoz vozidiel na servis. V prospech operatívneho lízingu však hovorí určite aj to, že firma jazdí prakticky stále na nových vozidlách. „Tie reprezentujú firmu, predstavujú nižšie bezpečnostné riziko a pýtajú si nižšie náklady spojené so starostlivosťou a servisom auta,“ dodáva Michal Duška.

Viac informácií nájdete na www.arval.sk.

Značky: