Uber zakázali aj v Taliansku. Súd v Ríme mu nariadil skončiť do 10 dní

2

Zdá sa, že Uber je prenasledovaný problémami kdekoľvek sa objaví. Medzi spotrebiteľmi obľúbená alternatívna taxislužba bude musieť najnovšie ukončiť svoje podnikanie v Taliansku.

Rozhodol o tom v piatok rímsky súd, ktorý tak dal za pravdu žalobe tradičných taxislužieb. Tie majú, pochopiteľne, Uber v zuboch, nakoľko im odoberá značnú časť klientely a údajne je jeho činnosť v rozpore so zákonom. Uber musí prestať propagovať svoje služby a zastaviť všetky operácie v krajine do 10 dní. Nariadenie sa týka mobilných aplikácií Black, Lux, Suv, X, XL, Select a Van. Ak sa tak nestane, bude musieť zaplatiť pokutu viac ako 10 tisíc dolárov za každý ďalší deň deň po tejto lehote. Taliansky taxikári tak môžu po viacerých štrajkoch a úspešnej žalobe oslavovať víťazstvo nad svojim konkurentom, ktorého cieľom bolo prostredníctvom moderných technológií prepravovať pasažierov lacnejšie a jednoduchšie. Otázne ostáva, či  toto rozhodnutie je víťazstvom aj pre konečného spotrebiteľa.

Talianske zastúpenie Uberu je rozhodnutím šokované a podá voči nemu odvolanie. Firma čelí podobným obštrukciám vo viacerých krajinách. Jej argumentácia, že nie je taxislužbou, ale spolujazdou za príplatok, však v niektorých prípadoch nebola akceptovaná a v niekoľkých krajinách bola preto jej činnosť zakázaná. Uber pôsobí od roku 2015 aj v Bratislave, kde je takisto v nevôli tradičných taxikárov, ktorí proti nemu organizovali viaceré protesty. Aký je váš názor? Súhlasíte s pôsobením Uberu u nás, alebo sa prikláňate skôr k názoru tradičných taxislužieb, že by mal byť tento spôsob prepravy zakázaný?

Zdroj: Engadget

O autorovi

Som nadšencom športu, dobrého jedla a noviniek z oblasti IT. S jednou z mojich vášní som sa rozhodol podeliť s ostatnými a tak píšem pre TouchIT. Venujem sa prioritne smartfónom, no sem tam zablúdim aj do iných oblastí.

2 komentáre

  1. Keby to bolo o zdielani cesty tak ok, ale aby jazdili za ucelom dalsieho zarobku za odjazdene hodiny a vedome neplnili to co uber prezentuje tak definitivny koniec tomu prajem ako v niektorych krajinach eu. Tiez nepredavam pred pumpou vlastne palivo za drobne, alebo necapujem pivo pred krcmou. To uz kde sme. Jedine kto zaraba je uber a blbi slovaci vidia vo vsetkom zarobok, to este neviedia ze dlazdia cestu uberu a jedneho dna ich odkopne ked nastupia autonomne auta.

    • Ak ludia preferuju jazdit s “amatermi” (Uber X) namiesto “profesionalov” (taxikari), a to casto je Uber drahsi, tak asi je nacase sa zamysliet, ze co ti profesionali robia zle, nie?
      A to nema nic s tym, ci maju alebo nemaju nejake licencie alebo ci platia alebo neplatia dane.
      V Australii sa do Uberu zapojili aj taxikari (maju samostatnu kategoriu Uber Taxi), no kedze vdaka hodnotiacemu systemu kazdy kto nesplna iste standardy casom skonci, tak sa zdvihla kvalita Taxikov.

      A keby Uber nebol vyhodny pre ludi, tak by ho nepouzivali, takze tvoje tvrdenie, ze na tom zaraba len Uber je nepravdive.

      Takze kvoli tomu, ze “hrozi”, ze tu budeme mat autonomne auta, tak nepodporujme Uber?
      Autonomne auta tu budu aj bez Uberu, takze je uplne jedno, ci soferi budu podporovat Uber alebo nie. Ak to zvysi kvalitu sluzieb, tak preco nie.
      Podme zastavit vsetok pokrok? Take iste argumenty sa pouzivali ked nastupovali tovarne a automatizacia procesov no nic z toho pokrok nezastavilo.

Pridaj komentár