Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Príjem z predaja elektronických diaľničných známok už v novembri prekonal príjem za celý minulý rok. Ide pravdepodobne o priamy dôsledok zvýšených intenzít v spoplatnenej sieti a aj fungujúceho kontrolného systému elektronických diaľničných známok.

Príjem z predaja elektronických diaľničných známok v polovici novembra presiahol hranicu 83 miliónov eur. Minulý rok o takomto čase to bolo približne 77,4 milióna eur. Príjem z predaja diaľničných známok už teraz prekonal príjem za celý minulý rok, v ktorom sa na známkach vybralo celkovo 81,2 milióna eur. Doposiaľ sa v tomto roku predalo približne 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok, čo je zhruba o 300 tisíc viac, ako minulý rok.

Desaťdňové vedú

V roku 2017 sa zatiaľ najviac predalo 10-dňových známok pre motorové vozidlá, ktoré tvorili až 60,3 %-ný podiel na celkovom množstve predaných kusov. Ďalej to boli ročné známky pre motorové vozidlo, ktoré dosiahli 25,8 %-ný podiel a 30-dňové známky pre motorové vozidlo v objeme 12,7 %. Známky na prípojné vozidlo sumárne dosiahli podiel 1,2 %.

Klasická forma

Motoristi najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov diaľničných známok. Internetovým predajom (vrátane mýtomatov) bolo predaných zvyšných približne 35 % diaľničných známok. Medziročne je možné badať postupne zvyšujúci sa trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja.

Značky: