Veľké firmy končia s Facebookom. Budú pasívnejšie

0

Zber dát bude treba niekomu predávať a to s podstatným cielením podľa inzertného priestoru.

Facebook čakajú ďalšie krušné časy. Podľa servera mashable.com sa firmy dištancujú od inzerovania na tejto sociálnej sieti a pridružených aplikáciách. Facebooku totiž patrí aj Instagram alebo WhatsApp.

Je to reakcia na nenávistné príspevky na tejto sociálnej sieti a názormi, že Facebook s tým nič nerobí alebo nie v dostatočnej miere. Iniciatíva #StopHateForProfit si kladie za cieľ presvedčiť firmy, aby prestali na Facebooku míňať svoje peniaze.

Doteraz sa im podarilo presvedčiť 85 spoločností. Medzi nimi sú napríklad aj Unilever. Tá na svojom twitterovskom účte uvádza, že inzerovanie na sociálnej sieti Facebooku neprináša hodnotu ľuďom a spoločnosti.

Uvidíme, ako sa spor vyvinie. Faktom je, že Facebook by mal mať nejakú spoločenskú zodpovednosť. Zväčša sa ale musí pohybovať na tenkej hrane medzi slobodou prejavu a cenzúrou.

Reakcia je zároveň kritikou na vyjadrenie amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten v júni na Instagrame zverejnil príspevok „Keď začne rabovanie, začne strieľanie.“. Aféru okolo dištancu od Facebooku odštartoval koncom júna Viber. Informácie sme priniesli v oficiálnej tlačovej správe spoločnosti Rakuten.

Zdroj: mashable.com

Prečítajte si aj:

Falošné SMS sú opäť tu. Teraz lákajú Facebookom

O autorovi

Notebook, smartfón, slúchadlá a ja - toto je zostava, vďaka ktorej pod mojimi prstami vznikajú recenzie aj detailné testy a videá notebookov, telefónov, slúchadiel, reproduktorov, tlačiarní alebo softvérových služieb či gadgetov. Pod taktovkou trance a deep house pribudne každý deň na "digitálnom papieri" pár nových riadkov. A keďže sa zatiaľ nikto na moje texty nesťažoval, hudobný štýl je môj piaty element.

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné časopisu TOUCHIT, teraz s užitočnou príručkou
Začíname so smartfónom.Iba za 22,99 €.
Kliknite a zistite viac>>