Zber dát bude treba niekomu predávať a to s podstatným cielením podľa inzertného priestoru.
Facebook čakajú ďalšie krušné časy. Podľa servera mashable.com sa firmy dištancujú od inzerovania na tejto sociálnej sieti a pridružených aplikáciách. Facebooku totiž patrí aj Instagram alebo WhatsApp.
Je to reakcia na nenávistné príspevky na tejto sociálnej sieti a názormi, že Facebook s tým nič nerobí alebo nie v dostatočnej miere. Iniciatíva #StopHateForProfit si kladie za cieľ presvedčiť firmy, aby prestali na Facebooku míňať svoje peniaze.
Doteraz sa im podarilo presvedčiť 85 spoločností. Medzi nimi sú napríklad aj Unilever. Tá na svojom twitterovskom účte uvádza, že inzerovanie na sociálnej sieti Facebooku neprináša hodnotu ľuďom a spoločnosti.
We have taken the decision to stop advertising on @Facebook, @Instagram & @Twitter in the US.
The polarized atmosphere places an increased responsibility on brands to build a trusted & safe digital ecosystem. Our action starts now until the end of 2020.https://t.co/flHhKid6jD pic.twitter.com/QdzbH2k3wx
— Unilever #StaySafe (@Unilever) June 26, 2020
Uvidíme, ako sa spor vyvinie. Faktom je, že Facebook by mal mať nejakú spoločenskú zodpovednosť. Zväčša sa ale musí pohybovať na tenkej hrane medzi slobodou prejavu a cenzúrou.
Reakcia je zároveň kritikou na vyjadrenie amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten v júni na Instagrame zverejnil príspevok „Keď začne rabovanie, začne strieľanie.“. Aféru okolo dištancu od Facebooku odštartoval koncom júna Viber. Informácie sme priniesli v oficiálnej tlačovej správe spoločnosti Rakuten.
Zdroj: mashable.com
Prečítajte si aj: