VÚB Banka predstavuje novinky pre používateľov mobilného a internetového bankingu. Chystá aj koncept bezpapierové požiadania o úver. Ušetrí sa 10 000-ce listov papiera a v prepočte sa počíta s úsporou 208 stromov.

VUBNoveMB-22

Banka prechádza veľkými inováciami, ktoré zákazníci skutočne cítia. VÚB sa zameriava hlavne na inovácie v jej mobilnej aplikácii a teraz spája aj služby Viamo priamo do aplikácie VÚB Mobil Banking. Presnejšie povedané, zatiaľ má testovaciu verziu, ktorá by mala byť uvoľnená ešte v decembri tohto roku.

VUBNoveMB-19

Máj

V máji tohto roku priniesla banka aplikáciu pre všetky hlavné OS, ktorá bola už natívnou aplikáciou, nielen kombináciou aplikácie s načítaním webového rozhrania v rámci integrácie. Hoci toto riešenie brali mnohí ako polovičaté, banka sa sústredila na kompatibilitu pre svoje portfólio zariadení. V máji takisto priniesla mobilný PIN, ktorý je u používateľov veľmi obľúbený. Pridala aj obsluhu debetných kariet.

August

Medzi novinky od augusta 2015 patrí aj prihlasovanie cez Touch ID a je dostupné pre telefóny Apple iPhone od verzie 5S. Na prihlásenie sa dá použiť tento prvok, no na transakcie je potrebné použiť zabezpečenie PINom. Sú to vlastne dva stupne ochrany a banka má svoje bezpečnostné riešenia, preto vyžaduje svoj autorizačný prvok, teda PIN. Nechce ponechať bezpečnosť v rukách Applu v podobe ich technológie. Výhodou tohto spôsobu je napríklad zdieľanie informácií v rodine. Manželka sa môže takisto zaregistrovať svojím odtlačkom a bude vidieť obraty aj stav účtu, na pohyb však bude treba PIN kód, ktorým môže disponovať povedzme len jej manžel.

Snímka2_nowat

Decembrové novinky

V tomto mesiaci sa dočkáme teda integrácie Viamo funkcie priamo do jednej aplikácie. Nebudete tak musieť mať v mobile dve. Funkcia sa bude volať Platba na telefónne číslo. Ďalej pribudne IBAN skener a zmena jazyka v aplikácii. Kto chce mať systém v angličtine ale bankingovú appku v slovenčine, teraz dostane priestor na vlastné nastavenie jazyka.

Platba na telefónne číslo

Snímka5_nowat

Zlúčenie aplikácií prinieslo prehľadnejšie a ľahšie dostupnejšiu funkciu, ktorá sa prakticky aj tak viaže k jednej oblasti a to prevodom v rámci bankingu. Na poslanie peňazí postačí vedieť číslo osoby, ktorej chceme uskutočniť prevod. Príjemca svoje peniaze dostane automaticky, ak už je registrovaný v systéme Viamo, teda spároval si mobilné číslo s číslom účtu. Ak toto neurobí, peniaze sa nestratia a bude treba zrealizovať platbu medzi používateľmi inak. Platba sa dá takto realizovať na ľubovoľnú banku v SR.

Snímka6_nowat

IBAN skener

VUBNoveMB-34

Toto je funkcia, ktorá používa optické rozpoznávanie znakov. Nejde teda o čítačku kódov či už QR alebo čiarových. Rozpoznávanie je natoľko inteligentné, že sa netreba obávať načítania neplatných údajov. Pokojne stačí prejsť s mobilom a jeho fotoaparátom na správne miesto s IBAN aj cez rôzne údaje, napríklad variabilný symbol. Až po načítaní IBAN kódu sa vložia všetky údaje do políčok v mobilnej aplikácii. Stále tu je možnosť použiť čítačku QR kódu. Tá v aplikácii zostala.

VUBNoveMB-31

Bezpapierová pobočka

Snímka9_nowat

VÚB Banka priniesla v máji pred schválené úvery v internet bankingu, v septembri sa dali úvery čerpať aj v mobilnej aplikácii a od decembra by malo ísť o bezpapierové vybavenie priamo na pobočke. Pracovníci budú využívať tablet a budú vyplňovať údaje priamo s klientom. Už to nebude tak, že pracovník bude „niečo zadávať na vlastnom monitore“. Je tu teda interakcia s klientom, ktorý si bude vyberať výšku úveru aj dĺžku splatnosti priamo na tablete cez interaktívne prvky. Výhodou je rýchle spracovanie, ktoré skráti čas na polovicu. Teda z pol hodiny na 14 minút. Overenie v „risk“ centre je do dvoch minút a ak sa klientovi zmluva nebude vo výsledku páčiť, kde uvidí aj finálne RPMN, môžu nastaviť parametre znova. Všetko bez toho, aby sa zahadzovali papiere, ktoré sa inak doteraz museli vytlačiť.

Snímka13_nowat

Úvery si najčastejšie berú klienti v piatok.

Pobočky by mali mať postupne aj Wi-Fi siete pre klientov, aby mohli plnohodnotne využiť službu iPoradca. Zaškolený pracovník im bude vedieť pomôcť s nastavením aplikácie aj s inštaláciou aplikácie do mobilného telefónu. Táto sieť sa bude dať využiť aj na surfovanie po internete počas čakania, po kým klienta obslúžia.

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Nechajte nám správu