Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Štvrtý ročník CyberGame  si účastníci aj organizátori budú pamätať ako rekordný kvôli počtu účastníkov, víťazke medzi hráčkami a gestu, ktoré urobil absolútny víťaz.

Fenomenálna súťaž

Počas desiatich týždňov sa do CyberGame registrovalo na slovenskej aj anglickej platforme vyše 5-tisíc účastníkov. Viac ako polovica z nich skórovala, pričom na Slovensku to bolo viac ako 1 200 hráčov od základných škôl až po skúsených bezpečnostných profesionálov.

Absolútnym víťazom CyberGame 2025 je Lukáš Kuzmiak. Súťaž objavil na medzinárodnej hráčskej platforme a v najkratšom čase dosiahol najvyšší počet bodov. IT bezpečnosti sa venuje od tínedžerských čias, keď začal hrávať prvé hry, profesionálne už pätnásť rokov. Lukáš prekvapil, keď špičkový notebook ROG Strix Scar sa rozhodol darovať: „Notebook venujem do študentskej kategórie s nádejou, že to niekoho povzbudí a nakopne v kariére. Práve takíto ľudia sú budúcnosťou tohto odvetvia.“ Dar si prebral Samuel Varga, šestnásťročný študent na strednej škole.

Hľadanie talentov

V štvrtom ročníku CyberGame dosiahli najvyšší počet bodov – 515 traja hráči, pričom víťazné poradie záviselo od časového kritéria. Martin JantošovičMaroš Valach tak získali ocenenie za najvyšší počet bodov v expertných vetvách a uznanie za vynikajúce výsledky, ktorými sa prezentujú v ostatných ročníkoch súťaže.

Ján Doboš, zástupca riaditeľa SK-CERT a Martin Jantošovič, Expert vo vetve Malvérová analýzaZdroj: CyberGame
Ján Doboš, zástupca riaditeľa SK-CERT a Martin Jantošovič, Expert vo vetve Malvérová analýza
Najlepšia hráčka CyberGame 2025 Lívia Samolejová študuje v druhom ročníku na gymnáziu a o svojej motivácii hovorí: „CyberGame ma zaujala rôznymi kategóriami, ale aj tým, že môžem súťažiť takmer s kýmkoľvek. Naučila som sa niečo z každej oblasti a tento rok určite najviac z kryptografie.“ 

Rovnako ako Lívia, z 1. Súkromného Banskobystrického gymnázia je aj Michal Šrobár, učiteľ s najvyšším počtom bodov v súťaži: „Študentov sa snažím motivovať k hlbšiemu záujmu o kybernetickú bezpečnosť. V tomto ročníku som do CyberGame aktívne zapojil aj viacerých žiakov. Som presvedčený, že takéto praktické skúsenosti sú pre ich budúcnosť kľúčové.“

Juniorskú cenu si odnáša trinásťročná Anna Samolejová, čo znamená, že ako najmladšia dosiahla stanovený počet bodov: „Táto hra bola veľmi zaujímavá aj v tom, že to nebolo len o  klasickom heckovaní, ale aj vyhľadávaní podľa fotiek a taktiež, aké je to nebezpečné len tak niekam postnúť fotku.“     

Víťazom študentskej kategórie je Ivan Lepieš, popri univerzite už pracuje ako bezpečnostný konzultant a je v reprezentačnom tíme Slovak Cyber Team. „Kyberbezpečnostné súťaže hrávam už viac ako štyri roky, upevňujem si tak vedomosti a zároveň objavujem nové spôsoby na riešenie rôznych problémov. CyberGame patrí medzi tie lepšie súťaže, viac zamerané na reálnu prax.“

Peter Kočík, vedúci systémových inžinierov Fortinet a Ivan Lepieš, najlepší študent CG25Zdroj: CyberGame
Peter Kočík, vedúci systémových inžinierov Fortinet a Ivan Lepieš, najlepší študent CG25

Výzva. Každý rok

Kyberbezpečnostné úlohy totiž pripravujú profesionáli z Národného bezpečnostného úradu. V roku 2025 pripravili viacej ako 70 úloh v šiestich vetvách. Tri vetvy boli analytické – malvérová, forenzná a OSINT.  Ďalšie hracie vetvy sú kryptografia, ofenzívna bezpečnosť a procesy a riadenie bezpečnosti.

Vytvoriť každý rok svieže úlohy do CyberGame je extrémne náročné. Urobiť ich tak, aby zabavili a pritom neboli riešiteľné cez umelú inteligenciu, vyžaduje nielen skúsenosti a odborné vedomosti, ale aj kus kreativity.

„Radi by sme všetkým ukázali atraktívny svet kybernetickej bezpečnosti a zároveň veríme, že talent pre túto oblasť sa dá objaviť v každom veku. Preto je pre nás tento mimoriadny záujem povzbudením aj do ďalších ročníkov,“ hovorí v mene odborného garanta Milan Pikula, riaditeľ SK-CERT.

„CyberGame motivuje ľudí učiť sa nové veci, rozvíjať analytické myslenie a hľadať riešenia reálnych bezpečnostných výziev. Takéto CTF hry sú dôležitým zdrojom nových nápadov aj pre samotný trh a zároveň pomáhajú budovať generáciu, ktorá bude pripravená čeliť aktuálnym aj budúcim hrozbám,“ dopĺňa charakteristiku súťaže Peter Kočík, vedúci systémových inžinierov Fortinet.

Maroš Valach, Expert vo vetve KryptografiaZdroj: CyberGame
Maroš Valach, Expert vo vetve Kryptografia

Ešte ďalší významný rozmer

Spolupráca rôznych profesií a súkromného a štátneho sektora je v kybernetickej bezpečnosti kľúčová. „Vo svete aj na Slovensku chýbajú tisíce kyberbezpečnostných odborníkov. V Slovak Telekome si uvedomujeme, že budúcnosť digitálnej bezpečnosti závisí od nových talentov a ich rozvoja. CyberGame je výnimočná iniciatíva, ktorá prepája vzdelávanie, prax a komunitu – a práve v tom vidíme jej silu. Podporou tejto súťaže chceme nielen inšpirovať mladých ľudí, ale aj aktívne prispieť k budovaniu bezpečnejšieho digitálneho prostredia pre všetkých,“ hovorí Peter Laco, riaditeľ divízie firemných zákazníkov Slovak Telekom.

A tak sa aj Peter Kočík vracia k slávnostnému vyhláseniu výsledkov CyberGame, aby zhrnul silnú emóciu popoludnia: „Potešila ma úžasná energia a nadšenie, ktoré bolo cítiť medzi účastníkmi. Silný príbeh o vzájomnej podpore – keď víťaz venoval svoju výhru ďalšiemu mladému talentu – potvrdzuje, že komunita kyberbezpečnosti na Slovensku rastie správnym smerom. Veľmi ma potešilo aj to, že mladí ľudia už dnes dokážu svoje vedomosti a schopnosti reálne využiť nielen v škole, ale aj v štátnej a súkromnej sfére. Aj napriek tomu, že ešte len študujú, majú chuť aktívne prispievať k vyššej kybernetickej bezpečnosti na Slovensku. A že svoje schopnosti majú na vysokej úrovni – to je vidieť aj v tomto ročníku CyberGame.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.