Vyskúšali sme si prvý MINI Cooper s hybridným pohonom

1

BMW Group predstavil v Miláne prvý plug-in hybrid značky MINI a naša redakcia bola pritom.

MINI Cooper S E Countryman All4 je zároveň najväčším modelom tejto prémiovej značky. Tento model v sebe ukrýva dva motory, benzínový trojvalec poháňa predné kolesá a elektromotor zadné. Najnovšie MINI vie ísť čisto na elektrický pohon až do rýchlosti 125 km/h a prejde vzdialenosť 40 km. Prevádzkové režimy sú tri a volia sa špeciálnym páčkovým prepínačom eDrive. Špecifické sú aj niektoré dizajnové prvky, ako je žlté písmeno S na prednej maske a v iných častiach automobilu, či typické plug-in hybrid displeje na prístrojovej doske. Zásuvka pre nabíjací kábel je umiestnená pod vekom na ľavom prednom blatníku.

Spaľovací benzínový motor má výkon 100 kW (136 k), je vybavený najnovšou generáciou technológií TwinPower Turbo a umiestnený je na štandardnom mieste. Je kombinovaný s modifikovanou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša pohon na predné kolesá. Elektrický motor s výkonom 65 kW (88 k) poháňa zadnú nápravu prostredníctvom dvojstupňového prevodu. Oba motory spoločne tak produkujú 165 kW (224 k). MINI Cooper S E Countryman All4 zrýchli z 0 na 100 km/h už za 6,9 sekundy.

Elektrický motor je umiestnený pod batožinovým priestorom a lítium-iónový akumulátor s kapacitou 7,6 kWh je umiestnený pod zadnými sedadlami. Výrobca deklaruje dobitie akumulátora nástennou nabíjačkou Wallbox s nabíjacím výkonom 3,6 kW za 2:15 hod. Nabíjanie z bežnej domácej zásuvky trvá 3:15 hod.

Auto je vhodné na každodenné dochádzanie do práce na elektrický pohon a zároveň na nevšedné víkendové jazdy s dlhším dojazdom na hybridný pohon. Zaujímavá je aj udávaná kombinovaná spotreba len 2,1 l/100 km a hodnota vypúšťaných emisií CO2 iba 49 g/km (európsky testovací cyklus pre plug-in hybridné vozidlá).

Pri jazde je využívaná vždy len jedna z dvoch pohonných jednotiek, zatiaľ čo tá druhá sa môže kedykoľvek pridať na základe signálu z riadiacej jednotky systému DSC, ktorý monitoruje situáciu na ceste ako aj požiadavky vodiča.

MINI Cooper S E Countryman All4 ponúka tri prevádzkové režimy:

AUTO eDrive – do rýchlosti 80 km/h ide o čisto elektrický pohon, spaľovací motor sa pripája vo vyšších rýchlostiach alebo keď úroveň nabitia batérie klesne pod 7 percent.

MAX eDrive – auto ide na čisto elektrický pohon až do rýchlosti 125 km/h, spaľovací motor sa pripája vo vyšších rýchlostiach alebo pri rýchlom podradení prevodovky.

SAVE BATTERY – využívaný je iba spaľovací motor pričom úroveň akumulátora sa udržiava nad 90 percentami.

Prevádzkové režimy nemajú vplyv na voľbu jazdných režimov MINI Driving Modes. Bez ohľadu na zvolený prevádzkový režim je možné, v závislosti od aktuálnych požiadaviek, prispôsobiť nastavenie vozidla na mimoriadnu športovú jazdu či na hospodárny jazdný štýl.

Výrobca sľubuje neopakovateľný zážitok z jazdy, ktorý si priamo v Miláne vyskúšame a prinesieme vám naše dojmy a skúsenosti z testovacích jázd.

Deklarovaná cena pre slovenský trh je 36 950 EUR.

Značky:

O autorovi

Zaujíma ma všetko čo je smart, či inteligentné. V domácnosti (rôzne spotrebiče, bezpečnostné systémy a pod.), na ruke, či v ruke (náramky, hodinky, smartfóny), ale aj nové technológie v autách a v rôznych oblastiach nášho života.

Jeden komentár

  1. Pani Rybakova by za taky nadpis zasluzila po rypaku. V aute este nesedela, ale uz pise „Vyskusali sme si…“ Clanok neobsahuje jedinu informaciu, ktora by nebola prebrana z oficialnych stranok bmw.

Pridaj komentár