Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Porozumieť informáciám ohľadne zloženia kozmetických produktov nemusí byť pre obyčajného človeka vôbec jednoduché.

Startup Wewell vie tento problém vyriešiť. Prostredníctvom pokročilých algoritmov a umelej inteligencie vie analyzovať zloženie produktov a tak ľuďom dať možnosť si kupovať iba tú správnu kozmetiku bez experimentov na vlastnej koži. Po novom tiež vie odporúčať kozmetiku na mieru, presne podľa typu pleťového profilu používateľa. Už budúci rok plánuje preraziť aj na mimo-európskych trhoch a pomôcť im má investícia fondu Zero Gravity Capital, spadajúceho pod aktivity investorov zo Zero One Hundred. Tieto peniaze firma využije na zahraničnú expanziu ale aj na nábor nových členov, či vývoj nových funkcionalít.

Aplikácia Wewell celkovo analyzovala už viac ako 450 tisíc kusov kozmetiky a vie rozoznať viac ako 20 000 ingrediencii. Prostredníctvom aplikácie v mobilnom telefóne stačí používateľovi naskenovať čiarový kód, či zadať názov produktu a mobilná aplikácia poskytne, na základe predchádzajúcej chemickej analýzy, informácie o zložení a prípadnej škodlivosti daného produktu. Od fondu Zero Gravity Capital získal Wewell v pre-seedovom kole investíciu v hodnote nižších stoviek tisíc eur. Tie plánujú využiť napríklad na rozšírenie funkcionalít aplikácie a expanziu na nové trhy.

Našou hlavnou víziou je poskytnúť používateľom možnosť pochopiť, z akých látok sa ich kozmetika skladá, aké pleťové produkty si kupujú a do akej miery sú kompatibilné s ich typom pleti. Po druhé chceme odporučiť najlepšie ceny kozmetiky na trhu, ponúknuť lepšiu selekciu produktov a dosiahnuť pre užívateľov väčší komfort pri nákupe. Všetko toto prostredníctvom hodnotení trvalej udržatelnosti produktov, hodnotení používateľov a odborníkov. Jednoducho chceme, aby bolo pre zákazníka nakupovanie pohodlné, a aby ušetril čo najväčšie množstvo peňazí, ktoré by inak minul na nekompatibilný typ kozmetiky,” hovorí CEO a spoluzakladateľ startupu Wewell Gurami Jobava, ktorý má za sebou dlhoročné skúsenosti s vývojom business aplikácii.

 „Vyznat se v nabídce rychle rostoucího trhu s kosmetikou je takřka nemožné. Wewell nabízí transparentní řešení a data, která mohou lidem pomoci se lépe rozhodovat, jakou kosmetiku si pořídit či naopak nepořídit. Líbí se nám, že Gurami a jeho tým dokáží realizovat pokročilou algoritmizaci, a skrze expertní chemické rozbory a datovou analytiku nabízet klíčové informace o produktech. WeWell má tak všechny předpoklady nabídnout chybějící personifikovanou službu, při lukrativní monetizaci.” doplňuje Vít Hanuš, partner Zero One Hundred, kam podfond Zero Gravity Capital spadá.

Spoločnosť Wewell nie je biznisovo prepojená so žiadnou značkou, vyrábajúcou kozmetiku a na celý proces vyhodnocovania informácii o škodlivosti dohliadajú nezávislí dermatológovia, biotech inžinier a chemik, zameraný na kozmetiku. V aplikácii nenájdete žiaden platený reklamný obsah a zlepšenie používateľského zážitku poskytuje napríklad live support chat. Aplikácia prednedávnom dosiahla míľnik 75 000 stiahnutí a 65 000 registrovaných používateľov.

Už teraz naša aplikácia rozoznáva viac ako 450 tisíc kozmetických produktov a 20 000 ingrediencií. Po novom však chceme databázu ešte viac rozšíriť prostredníctvom samotných užívateľov, ktorí budú mať možnosť sami pridávať nové produkty,” doplňuje Gurami Jobava, ktorý je pôvodom z Gruzínska, ale študoval a pôsobí v Prahe a na Slovensku.

Ako to bude fungovať v praxi?      

V aplikácii si používateľ vytvorí unikátny user profile, ku ktorému vyplní informácie z dotazníka, obsahujúceho jednoduché otázky o jeho pleti. V dotazníku, ktorý bol navrhnutý dermatológmi a odborníkmi na chemické zloženie kozmetiky už len stačí odpovedať na jednoduché otázky, týkajúce sa typu a odtieňa pleti, citlivosti pleti a prípadnej neznášanlivosti látok. Algoritmus v aplikaci po analýze dotazníku vytvorí pleťový profil a pri každom oskenovaní kosmetického produktu vyhodnotí, či sú ingrediencie obsiahnuté v tomto produkte pre vás vhodné, alebo, či by ste sa im radšej mali vyhnúť.

Myšlienka recenzovania a hodnotenia škodlivosti kozmetických produktov sa začala v hlavách Guramiho Jobavu a Vladimíra Pečeného formovať v roku 2020 a už o rok na to vznikla samostatná spoločnosť Wewell. Ešte v tom istom roku bola postupne, v júli na Apple store, a v októbri na Google Play store, spustená mobilná aplikácia, ktorá je momentálne dostupná na slovenskom a českom trhu. V spoločnosti pracuje 8 ľudí. Wewell už v tejto chvíli rozširuje tím a naberá do svojich radov špecialistov na pozície: android engineer, cosmetics chemist, product designer, alebo marketing manager. Začiatkom roku 2023 navyše tím plánuje vstup na nové trhy do Poľska, Rakúska, Nemecka či za oceán.

Značky: