Dalo sa to čakať, no mnohí sme stále chceli veriť, že nový stav nenastane.

Google veľmi dobre vie, čo pre neho YouTube znamená. Takisto to vedia aj tvorcovia videa. Je to obojstranná spolupráca a je tak nejak nastavená. Google ako reklamná spoločnosť chce využiť potenciál video obsahu, ktorý doteraz nebol monetizovaný.

Na jeho kanáli na Twitteri sa objavil príspevok, ktorý vyvolal vlnu kritiky.

O čo teda ide? Základom je, že ak chcete na videách zarábať, potrebujete byť v partnerskom programe. To znamená splniť tieto podmienky – mať viac ako 4000 platných hodín verejných videí za posledných 12 mesiacov, mať viac ako 1000 odberateľov, pripojený účet AdSense a samozrejme obligátna podmienka je, že Partnerský program musí byť vo vašej krajine dostupný.

Teraz by to ale nemalo byť potrebné a Google môže vložiť reklamu aj do videí, ktorých kanál nespĺňa tieto podmienky. Autor z toho nebude mať nič, iba sa jeho fanúšikom zobrazia vo videách reklamy a všetko si ponechá Google.

Problém by mohol nastať vtedy, ak sa niektorí tvorcovia špeciálne zameriavali na to, že vo vybraných videách nebola zapnutá monetizácia. Napríklad, ak ide o spravodajské relácie alebo relácie s kritickými témami. Vyhli by sa tak kritike, že prostredníctvom spoločensky háklivej alebo náročnej témy si chcú zarobiť. Ako sa tak po Slovensky zvykne vravievať „priživiť sa na spoločenskej téme“.

Nutné ale dodať, že vďaka YouTube majú mnohí možnosť sa prezentovať, vysielať svoje názory a publikovať vo video forme. Myšlienka zo strany Googlu a aktuálne upravené podmienky servera YouTube sú pochopiteľné. Nateraz to ale vyzerá, že tvorcovia strácajú aj ten kúsok kontroly, ktorý im gigant ponechal.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

YouTube pre iOS a Android dostáva nové funkcie a praktické ovládanie

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.