- Všetky vozidlá Lexus predávané na Slovensku sa vyrábajú v japonských závodoch
- Štyri závody vyznačujúce sa najvyššími štandardmi
- Najmodernejšie továrne a do dokonalosti vyladené výrobné procesy
Na cesty po celom svete bolo uvedených už takmer 14,7 milióna vozidiel Lexus. Táto prémiová značka, ktorá debutovala v roku 1989, je od začiatku známa svojimi vysokými výrobnými štandardmi a dôrazom na najvyššiu kvalitu spracovania, aby zákazníci mohli dlhé roky využívať spoľahlivé vozidlá. Závody Lexusu sa vyznačujú najvyššími štandardmi, ktoré sú neustále monitorované. Vozidlá určené pre slovenský trh sa vyrábajú výhradne v japonských závodoch, ktoré predstavujú vzor pre celý automobilový priemysel.
Lexus dbá na každý jeden krok výroby. Značka precízne vyberá materiály, z ktorých sú vyrobené jednotlivé diely a komponenty automobilov, a vyvíja inovatívne výrobné metódy, aby čo najlepšie využila ich potenciál. Spoľahlivosť a odolnosť vozidiel Lexus je tiež výsledkom vynikajúcej kontroly kvality v každej fáze výroby – každý kus je predtým, ako sa dostane k zákazníkovi, dôkladne preverovaný. Napríklad kvalita laku sa testuje v 4 000 bodoch na karosérii a v prípade motorových a pohonných komponentov sa kontroluje až 250 bodov. Spolu je v každom závode viac ako 26-tisíc úloh, ktoré si vyžadujú špeciálnu certifikáciu a každý technik musí raz za štyri mesiace absolvovať skúšku v rámci svojho pracovného úseku.
Vyrobené v Japonsku: Zo štyroch závodov priamo na Slovensko
Všetky vozidlá značky Lexus predávané na slovenskom trhu sa vyrábajú v Japonsku, konkrétne v závodoch Iwate, Kjúšu, Motomači a Tahara. Posledná menovaná fabrika je so značkou spojená od jej začiatkov. Nachádza sa v prefektúre Aiči, bola otvorená v roku 1979 a o desať rokov neskôr spustila výrobu prvých Lexusov – modelov ES a LS. Dodnes ide o najmodernejší závod značky, v ktorom sa využívajú digitalizované a robotizované procesy. Pre slovenský trh tu vznikajú limuzína LS, luxusný van LM a SUV NX.
Na ostrove Kjúšu v prefektúre Fukuoka sa nachádza jedno z najdôležitejších výrobných centier Lexusu. V závode Kokura sa vyrábajú prevodovky, závod Kanda vyrába motory a Miyata sa zaoberá výrobou automobilov. Závod v meste Miyawaka bol založený v roku 1991 a od roku 2005 sa venuje výhradne výrobe Lexusov pre export. Fungujú tu dve montážne linky. Na prvej, s kapacitou tisíc áut denne, sa vyrábajú modely NX a UX. Na druhej linke sa montujú limuzíny ES a SUV RX, ktorých sa každý deň vyrobí až 850.
Model LBX sa vyrába v závode Iwate vo východnom Japonsku. Tento prelomový mestský crossover vzniká v regióne, ktorý v roku 2011 postihla erupcia sopky a zemetrasenie v oblasti Tóhoku. Toyota Motor Corporation sa zaviazala investovať v tomto regióne, podporovať miestnu komunitu a výroba modelu LBX je toho najlepším dôkazom. Závod má 30-ročnú históriu, v minulosti sa tu vyrábali sedany IS a ES, dnes sa špecializuje na mestské a kompaktné vozidlá, ktoré sa vyrábajú na dvoch montážnych linkách.
Elektrické modely Lexus RZ sa vyrábajú v závode Motomači, ktorý je známy najinovatívnejšími riešeniami. V Motomači sa montujú najpokročilejšie modely značky a miesto sa preslávilo dôsledným prístupom ku kvalite a odhaľovaniu potenciálnych nedostatkov vo výrobnom procese – na kontrolu laku bol vytvorený špeciálny tunel s LED diódami umiestnenými každých 30 cm. V rokoch 2010 – 2012 sa tu montoval super športový model LFA a v priebehu dvoch rokov vzniklo 500 kusov tohto legendárneho auta. Ide tiež o závod, v ktorom sa vyrábali modely Lexus LC vo verziách Coupé a Convertible.