„Zlá“ elektromobilita

1

Táto téma neustále živená nadšením, ale i odporom a v neposlednom rade aj nevedomosťou často vedie k mylným záverom. Osobne mám túto tému celkom rád a relatívne často ju s mojím okolím a na našom webe rozoberám.

No zároveň musím dodať, že zaručene nemám odpoveď na všetko a už vôbec neviem o tejto téme všetko. No mám vlastný názor a hlavne reálne skúsenosti s vozidlami tohto typu. Viete ako sa hovorí, je lepšie raz zažiť ako 100-krát počuť. A preto si myslím, že elektromobily majú nepochybne svoj význam a zmyslel. Áno, nie každému sú pochuti, to je v poriadku. Avšak, väčšinou to je iba teoretická nechuť, lebo „sme počuli to a to“.

Osobne som už pár ľudom ukázal, ako to je, ako sa s takými autami žije a nakoniec svoj názor trošku zmenili. A sú tieto autá drahšie? Vo väčšine áno, no nie diametrálne a keď si zoberieme, že jazdou v meste (ani mimo neho) nezanechávajú žiadnu emisnú stopu, tak je to fajn.

Ak by ich bolo vo väčších mestách iba 25 %, tak by sa už o pár rokov trošku zlepšila kvalita ovzdušia. A to je dobre, nie? To, či sú tieto autá šetrnejšie k životnému prostrediu aj v rámci výroby a nabíjania tu rozoberať nebudem, lebo je to na dlhšie, ale článok s výskumom nájdete na našom webe. Ach áno, to nabíjanie! Priznám sa, že s týmto ešte aj ja bojujem, ale keď si cesty dlhšie ako 100 km plánujem, tak je to celkom v pohode – treba sa na to nastaviť.

Tieto autá (aj tie väčšie) sú stále najpoužiteľnejšie v meste a okolí domova, teda na bežné dochádzanie do práce a pod. Ja však s nimi dávam aj dovolenkové trasy. V takomto prípade budete nabíjať iba priebežne, ideálne doma, lebo to je najlacnejšie a žiadne väčšie problémy nepostrehnete.

Je to super, akurát si táto téma pýta menej odmietania a viac premýšľania aj do budúcnosti. Na záver ešte dodám, pre upokojenie, že v globálnom meradle nie je elektromobilita udržateľná v plnom rozsahu. Takže takýchto áut nebude (asi) nikdy ani nadpolovičná väčšina. Stále tu klope na dvere vodík a iné alternatívy. Odporúčam teda vykuknúť z bubliny a ešte pred odcudzovaním o tom trošku viac porozmýšľať a hľadieť na fakty.

O autorovi

Svet technológií a automobilov je to, čo ma baví a napĺňa. Z oblasti technológií ma to najviac ťahá k ovociu , dronom, fotoaparátom a inteligentným zariadeniam (IoT). Svet automobilov, ale aj motoriek ma zaujíma od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád fotografujem, cestujem, testujem a píšem.

Jeden komentár

  1. michalpristas on

    niesom odporca elektromobility ale ja pri vybere budem skor preferovat vodik/cng. myslim, ze je to aj ekologickejsie z celkoveho pohladu a omnoho lacnejsie kde ceny su porovnatelne s benzinom/dieslom. druha vyhoda (kedze CNG stanic na slovensku je pomenej v cechach o cosi lepsie) je benzinova zaloha.

    ta 0 emisia znie fajn kym si neuvedomis, ze elektrinu do auta nenacuras a je potrebne ju niekde vyrobit a ak sa nahodou vyraba v uholnej elektrarni tak to dava ekologii akurat po papuli.

    nastup vykonu je fajn ale naraza prudko na odpor vzduchu, v tomto ma spalovaci motor navrch

    ako dalsi problem vidim bateriu samotnu, nie je to nic co hodis do kompostu a myslim, ze likvidacia nebude az taka ekologicka. navyse kto uz mal zdutu bateriu na notebooku/telefone urcite nebude chciet mat nieco podobne pod zadkom, ja som sa na macbook bal sahnut jak sa mi dral vonku touchpad. u auta o to horsie ze to zdutie by som zrejme okom nepostrehol.

    myslim, ze elektrifikacia ma svoje miesto ale problemom je, ze u nas je to huraa system in-or-out. male auto, velmi kratke dojazdy v meste ano, skuter do mesta urcite ano, elektrifikovane SUV pre celu rodinu, to skor nie, SUV do terenu to uz vobec.

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné časopisu TOUCHIT, teraz s užitočnou príručkou
Začíname so smartfónom.Iba za 22,99 €.
Kliknite a zistite viac>>