Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Pomer stavebníctva/ stavebných materiálov v dopytoch medziročne rastie 2 %
  • Priemerná hodnota dopytu vzrástla o 2 % (z 3 142 EUR na 3 199 EUR)
  • Najväčším skokanom je oblasť poradenstva

 Slováci cez internet jednoznačne najviac riešia stavebné práce, dopravu a čoraz viac i poradenstvo. To sa ostatne stalo skokanom uplynulého roku. „Počet dopytov na stavebné práce a materiál je dlhodobo stabilný a momentálne tvorí takmer polovicu počtu všetkých dopytov,“ hovorí Otto Kočí, riaditeľ služby 123dopyt.sk, ktorá je lídrom v oblasti poskytovanie on-line dopytových služieb. Zvyšuje sa napríklad dopyt po službách v oblasti poradenstva (medziročne sa zvýšil o viac ako 248 %). Silnie i dopyt po dreve,“ približuje detaily Kočí. Samotné drevo tvorí zhruba 5% všetkých dopytov.

 Dopytové systémy sú obľúbené medzi živnostníkmi i civilnými zadávateľmi najmä pre svoju jednoduchú obsluhu a možnosť veľmi ľahko zadať vlastný dopyt po určitom produkte alebo službe. Potom už stačí len počkať na ponuky a vybrať z nich tú najvhodnejšiu, opisuje podstatu internetovej služby Kočí. Najviac sa tohto roku už tradične dopytovala oblasť stavebníctva, i keď s len miernym nárastom. Medziročne sa záujem o túto položku zvýšil zo 44 na 46 %. Nasleduje doprava a oblasť strojárstva.

Medziročne stúpa aj počet dopytov zadaných v oblasti cestovania, elektrických spotrebičov a výrobkov.

TOP 5 2015

  1. Stavebníctvo a stavebné materiály (46 %)
  2. Doprava (15 %)
  3. Stroje/strojárstvo (9%)
  4. Drevo (5 %)
  5. Služby (5 %)

Relatívne zaujímavé výsledky pozorujeme aj v oblasti strojárstva. Za týmto označením sa najčastejšie skrývajú dopyty po nových kotloch, tepelných čerpadlách alebo stavebných strojoch. „Zvýšený dopyt po tepelných zdrojoch vidím vo výhodách čiastočnej či plnej energetickej nezávislosti, ktorú si začína uvedomovať čoraz viac podnikateľov či domácností,“ komentuje trend Kočí.

Služba 123dopyt.sk je na slovenskom trhu 9 rokov a patrí jej silná pozícia v rámci segmentu. Najtypickejším registrovaným užívateľom služby je remeselník, živnostník alebo menšia firma.  Každoročne je zadaných približne 35 000 dopytov.

Značky: