Ak predávate v internetovom obchode, môžete mať pocit, že svojich klientov nevidíte, nepoznáte a teda s nimi nemôžete mať žiadny vzťah a poznať ich potreby.

Pravý opak je pravdou. Vo virtuálnom svete môžete svojich klientov spoznať častokrát omnoho lepšie, ako v tom reálnom!

Pomocou analytických nástrojov viete vylepšiť ponuku tovarov a služieb, ktoré ponúkate.

Analytické nástroje sú totiž programy, ktoré pomáhajú obchodníkom určovať nákupné preferencie podľa presne určených kritérií. Vedia napr. určiť najfrekventovanejší čas nákupu, preferovaný deň či hodinu. Pomôžu vám aj určiť, na ktoré časti vášho internetového obchodu sa zákazníci najviac zamerali, a ktoré naopak úplne ignorovali.

Ponúkame niekoľko tipov, ako sa o svojich zákazníkoch dozvedieť viac:

  • Dajte možnosť spätnej väzby

Určite im poskytnite kontakty a ideálne im dajte aj možnosť vyplniť jednoduchý online formulár a tak ohodnotiť službu či tovar. Nie každý zákazník odpovie, ale tí, ktorí to spravia, sa určite o vás zaujímajú. Rastie šanca, že sa ku vám budú vracať.

  • Používajte analytické nástroje

Online svet je zaujímavý tým, že vie zbierať informácie a vyhodnocovať správanie sa zákazníkov.

Netreba sa báť. Veď cookies – teda koláčiky, ktoré na nás vyskakujú na každom webe, sú práve takéto nástroje. Slúžia na to, aby prevádzkovatelia vylepšovali svoje weby, či internetové obchody.

Medzi štandardné analytické nástroje už dnes patrí rôzna „analytika“, ako napr. Google Analytics. Dokáže rýchlo a efektívne zanalyzovať zákazníkov vášho obchodu. Kritéria si však musíte vytvoriť vy.

  • Využívajte na ďalšiu komunikáciu sociálne siete

Sociálne siete fungujú ako výborný sekundárny kanál na získavanie ďalších okruhov zákazníkov či záujemcov. Viete s nimi prostredníctvom nich priamo komunikovať a viete spoznávať ich preferencie. Treba však byť pripravený aj na riešenie nepríjemných komentárov.

  • Pýtajte si od svojich klientov hodnotenia svojich produktov a služieb

Recenzia na váš obchod, ktorou sa viete pochváliť, vždy poteší. Ale aj konštruktívna kritika vás môže posunúť vpred. Preto sa nebojte pýtať si ju a môžete ju podporiť aj malým darčekom či benefitom.

Zlaté pravidlo na koniec

Pre internetový, ale aj reálny obchod platí jedno pravidlo, ktoré môžeme pokojne pomenovať ako hlavné pravidlo. Dobrý názov predáva. Preto vždy radíme začať dobre zapamätateľným názvom.

Keď začínate podnikať alebo prinášate na trh nový produkt, či službu, vždy si hneď zaregistrujte aj doménu s takýmto názvom. Neskôr už môže byť obsadená, ale častejšie sa stáva, že vám ju môže „vyfúknuť“ konkurencia, čo je ďaleko horšia alternatíva.

Takýto názov býva pevnou súčasťou marketingu, lebo chcete, aby vám záujemcovia niekde „pristávali“. Typicky to je teda adresa webu a mala by vyzerať dobre a byť prepojená s vami. Z dobrého názvu sa dajú „čarovať“ aj dobré marketingové kampane. Je zrejmé, že volať niekoho na doménu ajtaknamnaochvilzabudnes.sk je iné ako na doménu podsem.sk.

Zistiť, či je doména voľná, je jednoduché a jej registrácia vás stojí prakticky iba cenu jedného obeda.

Nájdite si svoju doménu, alebo si zaregistrujte zaujímavý názov produktu, či služby.

Je mnoho ďalších rád, ako byť úspešný vo virtuálnom podnikaní. Práve preto máme pre vás Akadémiu virtuálneho Slovenska. Jednoducho si pozrite krátke videá a zlepšite svoje podnikanie.

Článok je pripravený v spolupráci so spoločnosťou SK-NIC.