Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Designworks, inovačné štúdio spoločnosti BMW Group, oslavuje 50. výročie. Konzultačná agentúra pre dizajn a inovácie pomáhala pri vývoji dizajnu modelového radu BMW X, zohrala kľúčovú úlohu v dizajnovom koncepte pre značku BMW i electric a stojí za mnohými vizionárskymi vozidlami BMW Group, ako je GINA Light Visionary Model – link tu.

Štúdiá s pobočkami v Los Angeles, Mníchove a Šanghaji a s klientmi z rôznych odvetví poskytujú centrále spoločnosti dôležité impulzy o globálnych fenoménoch dôležitých pre dizajn. Spoločnosť Designworks založil v roku 1972 v garáži v Malibu v Kalifornii americký priemyselný dizajnér Chuck Pelly. Od roku 1995 je stopercentnou dcérskou spoločnosťou BMW Group. Tím Designworks tvorí 130 kreatívcov, ktorí, si hovoria Architekti budúcnosti.

Recept spoločnosti BMW Group na úspech: nezávislá zisková spoločnosť vytvára približne polovicu zo svojich takmer 300 projektov ročne pre BMW Group, zatiaľ čo druhú polovicu tvorí spolupráca s vybranými externými klientmi z oblastí, ako sú digitálne podnikanie či mobilita. Tento model dáva BMW Group pohľad zvonka, ktorý je v tomto odvetví jedinečný. Žiadna iná automobilka nemá porovnateľné dizajnové štúdio.

Dobrá pozícia do budúcnosti: Vynikajúca šanca na úspech

Najväčšou výzvou bude v najbližších rokoch transformácia spoločnosti BMW Group a celého automobilového priemyslu smerom k elektrifikácii, digitalizácii a trvalej udržateľnosti. Designworks je súčasťou transformácie a poháňa ju vpred výraznými, kreatívnymi a inovatívnymi nápadmi. Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design, vidí budúcnosť optimisticky: „Táto zmena ovplyvňuje celé odvetvie. Na nájdenie najlepších riešení budeme potrebovať všetku našu kreativitu a pokrokové myslenie. Nastavenie, ktoré máme s Designworks, nám dáva skvelú šancu uspieť.“

Od formovania dizajnu až po nový obchodný potenciál

Spoločnosť Designworks sa podieľa na mnohých interných úlohách pre BMW Group – od dizajnu tvarov a vývoja stratégie, až po identifikáciu nového obchodného potenciálu. Holger Hampf, riaditeľ Designworks, hovorí: „Pracujeme na riešeniach pre komplexné ekosystémy na priesečníku dizajnu, mobility a technológie. Našou úlohou je predstaviť neočakávaný prístup k riešeniam. Musíme pozitívne stimulovať BMW Group, rozvíjať nápady a v najlepšom prípade odpovedať na otázky, ktoré ešte ani neboli položené.“

Pracujúc pre širokú škálu odvetví, spoločnosť Designworks sa podieľala na dizajnových konceptoch sedačiek, lietadiel, podzemných dráh, bicyklov, lodí, športových potrieb, leteckých taxíkov (eVTOL), poľnohospodárskych a lesných strojov, hyperloopov a ďalších. Prenos znalostí a kreativity funguje aj opačným smerom: získaním poznatkov z rôznorodých projektov s materskou spoločnosťou môže Designworks otvárať svojim externým partnerom nové dizajnérske obzory. Pochopenie prémiovej mobility, diferenciácia značiek pod jedným korporátnym zastrešením a znalosť výziev v inovačnom procese vo veľkých spoločnostiach sú silnými argumentmi pre externých klientov, aby spolupracovali s dcérskou spoločnosťou BMW Group.

Antény pre kontakt so svetom

BMW Group vníma Designworks ako cenné spojenie s ľuďmi, ich želaniami a očakávaniami ďaleko za hranicami automobilového kontextu. BMW Group ako dôležitý inovátor zapája svoj kreatívny think tank do mnohých náročných projektov budúcnosti. Pre uistenie sa, že tímom nikdy nedôjdu inovatívne nápady, Designworks podporuje kultúru tvorivého trenia. Tým, že tímy akceptujú trenie ako súčasť tvorivého procesu, vedome pozývajú tvorivé napätie, ktoré treba preskúmať, spoznať a nakoniec vyriešiť. Tento proces prináša rafinovanejší kreatívny výstup ako proces s harmonickejším začiatkom. Dizajnéri sú presvedčení, že v zložitom svete vznikajú lepšie a zmysluplnejšie riešenia pre budúcnosť z protichodných názorov a z pozitívnych napätí v tvorivom procese.

Pokročilý dizajn: Odpovede na predtým nepoložené otázky

V pokročilom dizajne BMW Group je úlohou inovačnej dcérskej spoločnosti nastoliť a preskúmať otázky o budúcnosti mobility, ktoré zatiaľ neboli položené. Tímy majú pri tom vyvinúť inovatívne prístupy k témam a problémom, ktoré BMW Group zatiaľ aktívne nerieši. Zámerom je byť provokatívny – a myslieť na mobilitu mimo bežných pohľadov. Ako hovorí Adrian van Hooydonk: „Designworks to dokáže, pretože neustále sleduje pulz doby na troch miestach. Pokročilý dizajn nám dáva kreatívnu energiu, ktorú potrebujeme, aby sme boli skutočne konkurencieschopní.“

Značky: