Podľa správy BrandZ 100 Most Valuable Global Brands výskumnej spoločnosti Kantar Millward Brown je Toyota najhodnotnejšou automobilovou značkou.
V 12. ročníku prieskumu sa japonská firma umiestnila už po desiatykrát na 1. mieste. Hodnotu značky vyčíslili na 28,66 miliárd dolárov. Podľa výpočtov Kantar Millward Brown hodnota značky Toyota v priebehu roku klesla o 2%, ale jej prevaha nad druhou automobilovou značkou v rebríčku narástla o 1,437 miliárd dolárov.
Najvyššiu hodnotu značky Toyota v automobilovej brandži potvrdzujú všetky rebríčky zaoberajúce sa hodnotou značiek, ako napríklad The World’s Most Valuable Brands časopisu Forbes alebo Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017 spoločnosti Brand Finance. Z týchto prieskumov vyplýva, že Toyota patrí k špičke najhodnotnejších značiek sveta.
Najhodnotnejšie automobilové značky v rebríčku BrandZ 2017
Miesto | Miesto na zozname TOP100 | Značka | Hodnota v mld USD |
1 | 30 | Toyota | 28,660 |
2 | 35 | BMW | 24,559 |
3 | 40 | Mercedes-Benz | 23,513 |
4 | 83 | Ford | 13,065 |
5 | 91 | Honda | 12,163 |
6 | 100 | Nissan | 11,341 |