Riešenie, ktoré umožňuje sledovať cestu používateľa od prvej interakcie až po uskutočnenie nákupu, a to bez ohľadu na to, či počas nákupného procesu používa viac zariadení, predstavila CJ Affiliate by Conversant, ktorú v regióne CEE zastupuje najväčšia československá affiliate sieť VIVnetworks.com.
Ľudia používajú na on-line nákupy viac zariadení už množstvo rokov. Informácie o určitom produkte napr. vyhľadávajú v jednom zariadení a samotný nákup uskutočnia z iného. Už pred érou mobilných systémov používali ľudia rôzne počítače doma a v zamestnaní. Marketingoví špecialisti sa po celý čas snažia získať podrobné informácie o tom, ako presne sa ľudia správajú. Nové riešenie CJ Affiliate by Conversant umožňuje priradiť transakcie uskutočnené z rôznych zariadení jednotlivým používateľom a vytvárať ich profily. Na mobilných zariadeniach sa dnes celosvetovo uskutočňuje až 50 % „finálnych“ on-line nákupov a tento podiel ďalej porastie. Viditeľnosť všetkých zariadení je preto kľúčová a umožňuje o. i. tiež zefektívniť spoluprácu medzi inzerentmi a poskytovateľmi obsahu (vydavateľmi médií).
CJ Affiliate by Conversant používa anonymizované dáta, takže nijako nezasahuje do súkromia zákazníkov a nevyžaduje zvláštny režim ochrany týchto dát. Systém dokáže vďaka množstvu dát, ku ktorým má prístup, prepojiť viac transakcií ako konkurencia a rozpoznať, že ide o akcie rovnakého používateľa. Týmto spôsobom sa podarilo vytvoriť profily až 160 miliónov používateľov a sledovať dáta o 75 miliónoch transakcií uskutočnených každý deň (on-line i off-line). Z porovnávania zaznamenaných akcií a vytvárania profilov vyplýva, že ľudia v priemere za deň používajú až 3,4 zariadenia. Je možné predpokladať, že tento počet navyše ďalej porastie. Používané dáta sú pritom unikátne a CJ.com k nim má prístup vďaka svojmu prepojeniu s materskými spoločnosťami Conversant a Epsilon.
Sledovanie používateľov vo všetkých zariadeniach zvyšuje efektivitu marketingových kampaní a umožňuje reklamné modely pay-per-performance (PPP, platba za výkon) nasadzovať i na mobilných zariadeniach. Tu sa až dosiaľ používali skôr iné metódy, a tento reklamný kanál preto značná časť marketingových aktivít zanedbávala. Teraz je možné marketingovou kampaňou osloviť zvolených používateľov bez ohľadu na práve používané zariadenie, pričom sa zachováva cielenie reklamy i jednotná používateľská skúsenosť. Týmto spôsobom sa samozrejme výrazne zvyšuje konverzia – t. j. podiel používateľov, ktorí od prvej aktivity (kliknutie na banner a pod.) dôjdu až k uskutočneniu vlastnej transakcie (objednávka tovaru či služby, registrácia a pod.).
„S využitím kľúčových informácií o nákupnom správaní zákazníkov môžu inzerenti lepšie voliť svojich partnerov na strane médií, aby tak oslovili požadovanú cieľovú skupinu. Vďaka tomu je možné vytvárať efektívnejšie obchodné partnerstvá, rozvíjať partnerské kanály i oslovovať konkrétnych používateľov oznámeniami, ktoré majú zmysel a týmto spôsobom ich vnímajú aj samotní príjemcovia,“ uvádza Robert Studený, COO VIVnetworks.com.