Umelecké dielo – takéto označenie je celkom namieste, keď hovoríme o Lexuse LC. Vlajkové kupé japonského výrobcu získalo dve ocenenia EyesOn Design hneď po vlaňajšej premiére. Dokonalé spojenie umenia a technického kumštu v priereze modelu si mohli vychutnať aj návštevníci nedávneho veľtrhu vo Frankfurte.
Doslova impozantný je prierez „srdcom“ modelu Lexus LC 500 – päťlitrovým motorom s atmosférickým nasávaním V8 2UR-GSE s výkonom 477 kW pri 7100 obr./min. Aby mu inžinieri zabezpečili silu a dynamiku, znížili počet súčastí a použili moderné materiály ako napríklad titán, z ktorého sú vyrobené ventily. Prierez umožňuje aj fascinujúci pohľad na mechanizmus časovania ventilov, vďaka ktorému motor pracuje raz v úspornom Atkinsonovom cykle, keď šetrí pohonné hmoty, potom v Ottovom cykle pri energickej jazde.
Desaťstupňová automatická prevodovka, ktorá má v modeli premiéru, poskytuje vodičovi dokonalý pôžitok z dynamickej jazdy. Napriek zvýšeniu počtu prevodových stupňov oproti 8 stupňovej prevodovke použitej v modeloch Lexus RC a GS-F, nová prevodovka nie je objemnejšia ani ťažšia. Bolo to možné vďaka zhotoveniu spojkového bubna a náboja z hliníka a niektorých súčastí planétovej prevodovky z plastu.
Krútiaci moment sa prenáša na zadné kolesá pomocou diferenciálu Torsen typu B, ktorého štruktúru krásne vidno na snímke. Pre zaujímavosť – Torsen nie je priezvisko vynálezcu, ale skratka slov „torque sensing” – konštrukcia mechanizmu spôsobuje, že „vycíti” rozdiely krútiacich momentov prenášaných na obidve kolesá a zabezpečí im optimálny podiel, čo zlepšuje správanie vozidla počas akcelerácie v zákrutách.
Prierez kolesom odhaľuje rafinovaný tvar ráfikov. Pri ich navrhovaní japonskí technici využili skúsenosti zo športových vozidiel. Disky z ľahkých zliatin sú vyfrézované z monolitického kovania procesom, ktorý zabezpečuje udržanie požadovanej mikrokryštalickej štruktúry kovu. Stojí za zmienku, že sú ľahšie a pritom odolnejšie voči poškodeniu ako odliatky.
Riadenie je vybavené mechanizmom premenlivého prevodového pomeru s elektronickým asistenčným systémom, ktorý zvyšuje precíznosť riadenia pri vysokých rýchlostiach. Jeho súčasti boli navrhnuté tak, aby získali vysokú pevnosť a minimalizovali vibrácie prenášané na volant.
Na prierezoch je zreteľne vidieť aj to, aké komplikované profily majú jednotlivé súčasti karosérie. Ich sofistikovaný tvar v spojení s použitím vysokopevnej ocele na mnohých miestach dáva karosérii vysokú pevnosť, ktorá sa prejavuje lepšou stabilitou pri prekonávaní zákrut. Znamená aj väčšiu pasívnu bezpečnosť – čo je tiež jednou z predností novej platformy GA-L.