Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Aj tento rok si majitelia a milovníci veteránov prídu na svoje na ďalšom ročníku Classic Car Festival v Tokiu, konkrétne 25. novembra v  Meiji Jingu Gaien Park. Okrem nádherných áut budú návštevníci obdivovať rôzne tipy pohonov vozidiel od histórie po súčasnosť. Ten pohľad bude stáť zato!

Automobilový priemysel vchádza do fázy transformácie, k akej príde možno iba raz za sto rokov. Preto na tohtoročnom Classic Car Festivale pozýva Toyota návštevníkov a divákov, aby nahliadli do minulosti, a tak si vedeli lepšie predstaviť budúcnosť. Organizátori predstavia 7 áut z rôznych období, ktoré reprezentujú sedem rozličných typov pohonu.

Počiatky automobilového priemyslu reprezentuje v tejto kolekcii benzínový Benz-Patent Motorwagen. Je to replika trojkolesového vozidla zostrojeného Karlom Benzom v Nemecku v roku 1886.  Pravdepodobne prvé benzínové auto na svete malo motor s objemom 1000 cmᶾ, jedným cylindrom a dosahovalo maximálnu rýchlosť 15 km/h.

Parný automobil Locomobile Steam Car vznikol v USA v roku 1899. Ani zďaleka to nebol iba experimentálny prototyp – v prvých rokoch 20. storočia mala takmer polovica automobilov na cestách Ameriky parný pohon. Do Japonska sa Locomobile Steam Car dostal v  roku 1901. V tých časoch sa tento model mohol popýšiť najväčšou produkciou na svete.

V tom istom čase vyrábali americké automobilky aj veľké množstvo elektrických áut. Baker Electric sa tešil veľkej popularite najmä medzi ženami, pretože bol tichý, ľahko ovládateľný, nemal prevodovku, a tak nevyžadoval prehadzovanie rýchlostí a vypúšťal málo emisií. Automobil dosahoval maximálnu rýchlosť 40 km/h vďaka motoru s výkonom 1 kW. Na festivale bude vystavený Baker Electric z  roku 1902.

Krátko po druhej svetovej vojne sa v Japonsku začali premávať na cestách automobily poháňané drevom, pretože benzínu bol nedostatok. V Toyote Model BM Truck z roku 1950 bol zabudovaný plynový generátor, ktorý spaľovaním dreva produkoval plyny. Tie boli vyčistené a ochladené vtlačené do motora.  Takéto riešenie bolo záchranou  v ťažkých časoch, ale znižovalo výkon vozidla.

Ďalším vystaveným vozidlom bude prototyp, ktorý ponúkal najlepšie riešenie na redukciu spotreby paliva a vplyv na životné prostredie. Model Toyota Sports 800 Gas Turbine Hybrid mal premiéru na autosalóne Tokyo Motor Show v roku 1977. Pod kapotou pracoval elektrický motor poháňaný plynovou turbínou. Na hybridnom pohone začala spoločnosť  Toyota pracovať v roku 1969. Po debute hybridného kupé Sports 800 bolo auto opakovane vystavované a jeho testovanie trvalo do konca 80. rokov.

História hybridov ako ich poznáme dnes sa začala písať v roku 1997, keď na trhu predstavili sériový Prius prvej generácie. V expozícii Classic Car Festival Toyota nebude chýbať exponát z roku 1999, ktorý je inak vystavený v obrovskom showroome Mega Web v Toyota City. Benzínovo-elektrický hybridný pohon Toyoty umožnil znížiť spotrebu paliva a jazdiť čiastočne len s elektromotorom bez nabíjania batérie z externého zdroja.

Zaujímavým kúskom na výstave alternatívnych pohonov bude vodíková Toyota Mirai z roku 2015. Samozrejme, nie ako klasické auto, ale ako automobil budúcnosti. Mirai totiž znamená  po japonsky ,,budúcnosť”.   Využíva inovatívny pohon, ktorý kombinuje elektromotor s palivovými článkami. Auto debutovalo na japonskom trhu v roku 2014 a od roku 2015 je dostupné v Európe a v USA.  Vozidlo nevypúšťa oxid uhličitý ani žiadne výfukové plyny –  z výfuku vychádza čistá para.

Spoločnosť Toyota organizuje Classic Car Festival už po 28. krát, aby prebudila lásku k autám v každej ďalšej generácii. Hlavnou atrakciou je každý rok sprievod klasických automobilov, ktoré patria súkromným osobám. Nájde sa medzi nimi množstvo kultových modelov rôznych značiek z Japonska, Európy aj Spojených štátov. Po prehliadke sú autá prezentované na výstave, kde si ich všetci môžu obzrieť zblízka a porozprávať sa s ich majiteľmi. Návštevníci sa tiež môžu zapojiť do hlasovania o najzaujímavejší exponát.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.