Pionier na trhu s hybridmi aktuálne pracuje na najpokročilejších batériách s pevným elektrolytom. Majú byť odpoveďou na nedostatky spojené s používaním elektromobilov.
„V súčasnosti pracujeme na niekoľkých variantoch riešení batérií novej generácie, ale najsľubnejšie sú akumulátory s pevným elektrolytom,” povedal šéf Toyoty Takeshi Uchiyamada na autosalóne Tokyo Motor Show.
Podľa názoru Toyoty batérie s pevným elektrolytom úplne zmenia trh s autami vybavenými elektromotorom. Japonský výrobca plánuje začať s predajom áut s takýmito batériami v prvej polovici nasledujúceho desaťročia. Inžinieri ešte musia vyriešiť posledné technické problémy spojené s masovou výrobou batérií s pevným elektrolytom, preto vedenie koncernu predpokladá, že k ich komercializácii príde v priebehu najbližších rokov.
Nová technológia predstavuje zdokonalenie lítium-iónových batérií, v ktorých bude tekutý alebo gélový elektrolyt nahradený vodičom v pevnom skupenstve. Podľa predpokladov Toyoty toto riešenie zdvojnásobí kapacitu dnešných lítium-iónových batérií, čím sa zvýši dojazd elektromobilov a skráti čas nabíjania. To umožní znížiť náklady na výrobu pohonu do elektromobilov. Veľká kapacita batérie znamená, že na jej výrobu bude potrebného menej lítia, kobaltu, horčíka, niklu alebo hliníka a pohonná jednotka môže byť výrazne menšia.
Didier Leroy, viceprezident Toyoty, pripomenul, že automobilka je priekopníkom v elektrifikácii automobilov. Moderné dejiny vozidiel využívajúcich elektrický motor sa začali pred 20 rokmi premiérou modelu Toyota Prius. V súčasnosti je Toyota lídrom na trhu s hybridmi a na celom svete ponúka 34 modelov, ktorých celkový predaj už prekročil 10 miliónov exemplárov. Toyota vyrába aj Prius Plug-in Hybrid, model s hybridným pohonom s možnosťou nabíjania zo zásuvky, ako aj sedan Mirai s elektromotorom poháňaným vodíkovými palivovými článkami. V septembri spoločnosť Toyota spoločne s Mazdou a Denso založili novú spoločnosť EV C.A., ktorej úlohou bude vyvinúť elektromobily novej generácie.